Η Mercedes των 51.000.000 ευρώ
Η Mercedes W196 R έγινε το πιο ακριβό αγωνιστικό αυτοκίνητο που πουλήθηκε σε δημοπρασία.
Οι χρονιές του 1954 και 1955, ήταν δύο χρόνια απόλυτης αριστείας στην παραγωγή αγωνιστικών και επιβατικών αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο πως και η Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé (που κατέχει το ρεκόρ για το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο που βγήκε σε δημοπρασία, με αξία 135 εκατομμυρίων ευρώ) είναι του 1955. Τώρα μία Mercedes W196 R του 1954 παίρνει τον τίτλο του πιο ακριβού αγωνιστικού αυτοκινήτου όλων των εποχών . Με 46,5 εκατ. ευρώ, (που έγιναν 51 εκατ. ευρώ προσθέτοντας το 10% premium δημοπρασίας), πωλήθηκε την 1η Φεβρουαρίου μία από τις 4 W196 R.
Το αυτοκίνητο πουλήθηκε σε μια ιδιωτική δημοπρασία (οι πιθανοί αγοραστές πήγαν με προσκλήσεις ενώ κάποιοι μπορούσαν να δώσουν προσφορά μέσω τηλεφώνου) που διοργάνωσε η RM Sotheby's. Οι προσφορές ξεκίνησαν από τα 20 εκατομμύρια ευρώ και μετά από 15 λεπτά, έφτασε η καθοριστική και τελευταία προσφορά από έναν αγοραστή εκτός αίθουσας, που πλειοδοτούσε στο τηλέφωνο. Με 46,5 εκατομμύρια ευρώ αγόρασε μία από τις τέσσερις W196 Rs που κατασκευάστηκαν το 1954 για το Πρωτάθλημα F1 και με αεροδυναμικό αμάξωμα (με καλυμμένους τροχούς).
Το σασί 9/54 "αγωνίστηκε" για πρώτη φορά με οδηγό τον J.M.Fangio στο Grand Prix της Αργεντινής το 1955, που ήταν και νικητής. Την ίδια χρονιά πήρε και τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος F1, το έκτο στην ιστορία του. Ο S.Moss αγωνίστηκε με την ίδια W196 R με αμάξωμα Stromlinienwagen (το αεροδυναμικό) στη Monza, πετυχαίνοντας ρεκόρ γύρου του αγώνα.
Το αυτοκίνητο κινείται από έναν 8κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων σε σειρά με απόδοση, που ξεκίνησε από 257 ίππους στο ντεμπούτο του, το 1954 και στους 290 ίππους των προδιαγραφών κινητήρα M196 το 1955. Το project W196 R επιμελήθηκε ο Rudy Uhlenhaut, επικεφαλής του πειραματικού τμήματος της Mercedes. O Uhlenhaut μετά τον πόλεμο, με την 300 SLR "Gullwing" έφερε την εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη πίσω στις δοξασμένες ημέρες και τα σπορ ακριβά αυτοκίνητα.
Η W196 R κατασκευάστηκε γύρω από ένα σωληνωτό πλαίσιο που προέρχεται από το W194 Gullwing, αν και με σωλήνες μικρότερης διατομής. W196 R που χαρακτηρίζεται από λύσεις αιχμής όπως τηλεσκοπικά αμορτισέρ, άμεσος ψεκασμός, σε έναν 8κύλινδρο σε σειρά κινητήρα που δεν ήταν τίποτα άλλο από δύο μονομπλόκ 4 σειρών ενωμένα μεταξύ τους.
Μεταξύ των τεχνικών της λεπτομερειών, εκτός από αυτές που ήδη αναφέρθηκαν, υπάρχει και η δεσμοδρομική κίνηση στις βαλβίδες, αντί για αυτή των ελατηρίων. Το ντεμπούτο του project έγινε το 1954, στο Γαλλικό GP στη Ρεμς, όπου ο Fangio και ο Kling πέτυχαν το ένα-δύο στον αγώνα. Εκεί η W196R, αγωνίστηκε με αμάξωμα με διαμόρφωση ανοιχτών τροχών. Μόλις τελείωσε η αγωνιστική της καριέρα, η W196 R, έγινε η πρωταγωνίστρια εκθέσεων όπως αυτή στο Μουσείο Petersen Automotive, σε επιμέλεια του Andy Warhol: "Cars Works from the Mercedes Bens Art Collection"
Η δημοπρασία που διοργάνωσε ο οίκος RM Sotheby's πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Mercedes στη Στουτγάρδη, όπου το εν λόγω αυτοκίνητο φυλάσσεται και εκτίθεται εδώ και 60 χρόνια, από το 1965 όταν η Mercedes το δώρισε στο Μουσείο Αυτοκινήτων της Ινδιανάπολης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η W196R, θα ξαναπεράσει τον Ατλαντικό για να φτάσει στα χέρια του νέου της ιδιοκτήτη. Αν αναρωτιέσαι γιατί πωλήθηκε τόσο ακριβά αναλογίσου πως πέρα από τη μοναδικότητα της, είναι μία από τις τέσσερις ολοκληρωμένες και σε κίνηση Streamliners που έχουν αμάξωμα με καλυμμένους αλλά και ανοιχτούς τροχούς, η W196 R είναι μέρος της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο λόγος είναι επειδή κυριάρχησε τη σεζόν του 1955 (κέρδισε 11 από τις 14 διοργανώσεις), επειδή την οδήγησαν δύο θρύλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού (Juan Manuel Fangio και Sir Stirling Moss) και συνέβαλε στη δημιουργία του μύθου των Silver Arrows.