Η ιστορία πίσω από την αφροαμερικανή σημαία που ανέδειξε ο Κασσελάκης
Αντιδράσεις προκλήθηκαν με την απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη να αποσυρθεί από έκθεση που παρουσιάζεται στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη το έργο της Ελληνίδας καλλιτέχνιδος Τζόρτζια Λάλε με τίτλο «Ενοχή της Γειτονιάς» (Neighborhood Guilt) που απεικονίζει την ελληνική σημαία σε ροζ χρώμα, φτιαγμένη από κομμάτια σεντονιών γυναικών που έχουν υποστεί ενδοοικογενειακή βία.
Η απόφαση ήρθε μετά την αντίδραση του προέδρου του κόμματος Νίκη στη Βουλή ο οποίος θεώρησε ότι πρόκειται για ύβρη των εθνικών μας συμβόλων. Αντιθέτως, τα κόμματα της αντιπολίτευσης έσπευσαν να επικρίνουν στην απόφαση αυτή με πιο χαρακτηριστική την ανάρτηση που έκανε ο Στέφανος Κασσελάκης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο οποίος την συνέκρινε με μια αντίστοιχη αφρικανική-αμερικανική σημαία του καλλιτέχνη David Hammons.
Η εν λόγω σημαία απεικονίζει τη σημαία των Ηνωμένων Πολιτειών αντικαθιστώντας τα κλασσικά χρώματά της με το κόκκινο, το πράσινο και το μαύρο της Παναφρικανικής Universal Negro Improvement Association, που ιδρύθηκε το 1914. H σημειολογία αντιπροσωπεύει την ταυτότητα της αφρικανικής διασποράς.
Ο Hammons δημιούργησε αυτήν την έκδοση της Αφροαμερικανικής σημαίας για την έκθεση Who’s Ice Is Colder στην γκαλερί Jack Tilton στη Νέα Υόρκη το φθινόπωρο του 1990. Η Αφροαμερικανική σημαία βρισκόταν δίπλα στις σημαίες της Νότιας Κορέας και της Υεμένης. Καθεμία από τις σημαίες ήταν κρεμασμένη πάνω από ένα βαρέλι στο οποίο είχε τοποθετηθεί ένας κύβος πάγου που έλιωνε σταδιακά, αναφορά στους ανταγωνισμούς που υπήρχαν μεταξύ των τριών κοινοτήτων σχετικά με την ιδιοκτησία καταστημάτων σε όλη τη Νέα Υόρκη.
Ο καλλιτέχνης επινόησε για πρώτη φορά τη Αφροαμερικανική σημαία για την έκθεση Black USA στο Μουσείο Overholland στο Άμστερνταμ την άνοιξη του 1990. Στην πρώτη έκδοση υπήρχαν πέντε σημαίες οι οποίες κοσμούν σήμερα μεγάλες συλλογές μουσείων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα συλλαλητήρια αφροαμερικανών όπως για παράδειγμα το Protect Our Votes, τον Νοέμβριο του 2020 αλλά και στη Διαμαρτυρία Boot Out White Power τον Απρίλιο του 2021 στη Βόρεια Καρολίνα ως σύνθημα για κοινωνική δικαιοσύνη.
Επίσης κυματίζει από το 2004 στην είσοδο του Studio Musem στο Χάρλεμ.
Έχει δωριθεί στο The Museum of Modern Art από το ίδρυμα Jack Tilton.