Από τις «Ασπίδες» στην «Καταιγίδα»: Νέα αποστολή για τη φρεγάτα «Ύδρα»
Το «μπαρουτοκαπνισμένο» πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού αναλαμβάνει δράση σε περιοχή ευθύνης του ΓΕΕΘΑ
Στην περιοχή ευθύνης του ΓΕΕΘΑ, μετά από τρεις μήνες παραμονής στην Ερυθρά Θάλασσα, στο πλαίσιο της επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ», πλέει εδώ και λίγα 24ωρα η «μπαρουτοκαπνισμένη» φρεγάτα «ΥΔΡΑ».
Μάλιστα, το πολεμικό πλοίο έχοντας φέρει εις πέρας με επιτυχία την αποστολή που είχε αναλάβει στα Στενά του Μπαμπ Ελ Μπαντέμπ και στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή ευθύνης, δείχνοντας τον βαθμό ετοιμότητας του πληρώματος, ανέλαβε άμεσα νέα αποστολή συμμετέχοντας στην άσκηση «ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 2024» που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμμετοχή της στην άσκηση χαρακτηρίζεται «ελαφριά», ενώ τα συστήματα αεράμυνας και ηλεκτρονικού πολέμου που προστέθηκαν πριν από τον απόπλου από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας, αλλά και το σύστημα επικοινωνίας που «κούμπωσε» στην ελληνική φρεγάτα για την καλύτερη δυνατή συνεννόηση με την ευρωπαϊκή ναυτική αρμάδα που επιχειρεί στην Ερυθρά Θάλασσα, δίνουν μια διαφορετική διάσταση στην «ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 2024».
Με τον κατάπλου της φρεγάτας «ΥΔΡΑ» στη Σαλαμίνα, ο χρόνος για την αναχώρηση της φρεγάτας «ΨΑΡΑ» προς την Ερυθρά Θάλασσα θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα. Όλα τα οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα που προστέθηκαν και διαμόρφωσαν την επιχειρησιακή της ικανότητα θα περάσουν στη φρεγάτα «ΨΑΡΑ» σε διάστημα μικρότερο των επτά ημερών. Στη συνέχεια, θα ξεκινήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές όλων των συστημάτων και η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας θα αποφασίσει την ημερομηνία απόπλου για την επικίνδυνη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας.
Η δράση της φρεγάτας «ΥΔΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα
Η ελληνική φρεγάτα αναχώρησε για την Ερυθρά Θάλασσα στις 26 Φεβρουαρίου, και στις 11 Μαρτίου ξεκίνησε τις συνοδείες εμπορικών πλοίων. Επιχείρησε σε κατάσταση υψηλής ετοιμότητας στην περιοχή ευθύνης που της είχε ανατεθεί από το ευρωπαϊκό Στρατηγείο της Λάρισας. Έδρασε σε συνολική απόσταση 400 μιλίων, παραμένοντας εν πλω για διάστημα 5-6 ημερών και εν όρμω σε γειτονικά λιμάνια, όπως αυτό του Τζιμπουτί, για σχεδόν τρεις ημέρες.
Στις 25 Απριλίου τα ξημερώματα, το πλήρωμα δοκιμάστηκε. Ενώ η ελληνική φρεγάτα παρείχε προστασία σε εμπορικό πλοίο στον Κόλπο του Άντεν, ενεπλάκη χρησιμοποιώντας τα πυροβόλα του με δύο μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) των Χούθι που αποτελούσαν άμεση απειλή. Το πρώτο UAV καταρρίφθηκε, ενώ το δεύτερο αναχαιτίστηκε και άλλαξε πορεία.