Η επικεφαλής της ΕΕ δίνει ανάσα τριών ετών στις αυτοκινητοβιομηχανίες
Η πρόεδρος της EE έδωσε στις αυτοκινητοβιομηχανίες χρόνο σχετικά με τους κανόνες εκπομπών ρύπων για να αποφύγουν τα πρόστιμα
Η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν στη διάθεσή τους τρία χρόνια αντί για ένα για να συμμορφωθούν με τους στόχους μείωσης των εκπομπών, που είχαν οριστεί για το 2025 χωρίς να πληρώσουν πρόστιμο. Η ανακοίνωση αποτελεί μέρος μία προσπάθειας για την προστασία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία απασχολεί 13 εκατομμύρια ανθρώπους και αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του ΑΕΠ της Ευρώπης.

Η Von der Leyen πρόσθεσε ότι μπορεί να άλλαξε η χρονική περίοδος αλλά δεν άλλαξαν οι στόχοι, οι οποίοι παραμένουν αυστηροί. Βέβαια όλο αυτό σημαίνει περισσότερο χώρο αναπνοής για τη βιομηχανία. Σημαίνει επίσης περισσότερη σαφήνεια, είπε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά από συνάντηση με εκπροσώπους του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Renault, Volkswagen και Stellantis. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και συμφώνησε να καταργήσει σταδιακά τις νέες πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035.

Από φέτος, η ΕΕ είχε δηλώσει την πρόθεσή της να μειωθούν οι μέσες εκπομπές που επιτρεπόταν να παράγουν τα νέα οχήματα που πωλούνται στο μπλοκ των 27 χωρών, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιμετωπίζουν υψηλά πρόστιμα εάν δεν συμμορφωθούν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν εκφράσει την ανησυχία τους ότι δεν θα μπορούσαν να επιτύχουν τον στόχο λόγω της πτώσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και εν μέσω σκληρού κινεζικού ανταγωνισμού.
Η πρόταση της Επιτροπής θα χρειαστεί ακόμη έγκριση από τα κράτη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία είχαν ταχθεί κατά των προστίμων.
Ενίσχυση της ευρωπαϊκής παραγωγής
Η ΕΕ εστιάζει στην αναζωογόνηση της ανταγωνιστικότητάς της καθώς υπολείπεται των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας. Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ήδη μέτρα την περασμένη εβδομάδα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους στην Ευρώπη, το οποίο είναι πολύ υψηλότερο από ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Von der Leyen θα ανακοινώσει το ευρύτερο «σχέδιο δράσης» της για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τετάρτη μετά από αρκετούς γύρους συνομιλιών με τους ηγέτες του κλάδου σχετικά με τα βήματα που πρέπει να λάβει η ΕΕ για να υποστηρίξει τον τομέα της κρίσης.
Η πρόεδρος έδωσε μια γεύση του τι να περιμένουμε: Τόνωση της καινοτομίας, υποστήριξη μιας βιομηχανικής συμμαχίας για τη συγκέντρωση πόρων για την ανάπτυξη λογισμικού, τσιπ και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Υποσχέθηκε επίσης να ξεκινήσει πιλοτικά και σε μεγάλη κλίμακα την κίνηση για αυτόνομα αυτοκίνητα και υποσχέθηκε άμεση υποστήριξη στους παραγωγούς μπαταριών της ΕΕ ώστε να ανταγωνιστούν με φθηνότερες μπαταρίες που παράγονται εκτός της Γηραιάς Ηπείρου.
Σε μια ώθηση «Made in Europe», η είπε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η ΕΕ «Θα θεσπίσει σταδιακά ευρωπαϊκές προδιαγραφές» για κυψέλες και εξαρτήματα μπαταριών.
Ο επικεφαλής της βιομηχανίας της ΕΕ Stephane Sejourne χαιρέτισε την καθυστέρηση αφού πίεσε για ευελιξία.

«Δεν θα τιμωρήσουμε τη βιομηχανία πρέπει να την βοηθήσουμε. Στην πραγματικότητα, οι καλοί μαθητές θα μπορούν να επωφεληθούν από τις προσπάθειές τους, ενώ όσοι μένουν πίσω θα έχουν περισσότερο χρόνο», είπε ο Sejourne. Ωστόσο, ομάδες που ζητούσαν καθαρότερους κανόνες μεταφορών επέκριναν την πρόταση της Προέδρου.
Η ομάδα πίεσης Μεταφορών και Περιβάλλοντος το χαρακτήρισε ως «άνευ προηγουμένου δώρο για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης στη μέση ενός έτους συμμόρφωσης».
«Η αποδυνάμωση των κανόνων της ΕΕ για τα καθαρά αυτοκίνητα ανταμείβει τους υστερούντες και κάνει λίγα για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εκτός από το να την αφήνει πίσω από την Κίνα στα ηλεκτρικά οχήματα », δήλωσε ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της ομάδας υπεράσπισης των καθαρών μεταφορών.