Η χαρά του ποδηλάτη: Αυτές είναι οι 10 πόλεις που έχουν «ξεχάσει» τα αυτοκίνητα
Το γνωστό ταξιδιωτικό περιοδικό Outlook Traveller έδωσε ένα top10 για το 2024, με το ποσοστό των κατοίκων που επιλέγουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Μας αρέσει, δεν μας αρέσει οι περισσότερες ελληνικές πόλεις όχι απλά δεν είναι φιλικές προς τους ποδηλάτες, αλλά είναι εντελώς ακατάλληλες. Από τη μια δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και από την άλλη δεν υπάρχει η κατάλληλη παιδεία.
Υπάρχουν όμως πόλεις -μεγαλουπόλεις για να είμαστε ειλικρινείς- που όχι απλά είναι φιλικές για τους ποδηλάτες, αλλά το ποδήλατο αποτελεί το βασικό μεταφορικό μέσο. Ο κόσμος έχει μάθει να ζει με αυτά στην καθημερινότητα του βρέξει ή χιονίσει, ενώ ο σεβασμός απέναντί τους θεωρείται δεδομένος.
Ποιες είναι οι πιο φιλικές πόλεις στον κόσμο για τους ποδηλάτες; Το γνωστό ταξιδιωτικό περιοδικό Outlook Traveller έδωσε ένα top10 για το 2024, με το ποσοστό των κατοίκων που επιλέγουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Οι 10 καλύτερες πόλεις του κόσμου για ποδηλάτες
Κοπεγχάγη, Δανία: Το 62% των μόνιμων κατοίκων της Κοπεγχάγης χρησιμοποιούν το ποδήλατο καθημερινά.
Ουτρέχτη, Ολλανδία: Το 51% των μόνιμων κατοίκων της Ουτρέχτης είναι ποδηλάτες και το χρησιμοποιούν κάθε μέρα.
Άμστερνταμ, Ολλανδία: Το 62% των μόνιμων κατοίκων του Άμστερνταμ λατρεύουν τους δύο τροχούς.
Μάλμε, Σουηδία: Περίπου το 30% των κατοίκων είναι ποδηλάτες και χρησιμοποιούν ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Στρασβούργο, Γαλλία: Μόλις το 16% των μόνιμων κατοίκων το χρησιμοποιοεί, αλλά η πόλη διαθέτει 600 χλμ. ποδηλατόδρομου.
Βερολίνο, Γερμανία: Το 13% των κατοίκων που το χρησιμοποιούν δεν μοιάζει μεγάλο, αλλά η πόλη του Βερολίνου έχει ξεκινήσει εκστρατείες για να ανεβάσει το ποσοστό στους ποδηλάτες.
Μόντρεαλ, Καναδάς: Με 700 χλμ. ποδηλατόδρομων, το Μόντρεαλ μοιάζει από τις πλέον φιλικές πόλεις.
Τόκιο, Ιαπωνία: Τα τελευταία χρόνια το Τόκιο έχει ξεκινήσει δυναμικές εκστρατείες για τη χρήση του ποδηλάτου, με αποτέλεσμα το 13% των κατοίκων να το χρησιμοποιούν καθημερινά.
Βαρκελώνη, Ισπανία: Το 11% των κατοίκων της Βαρκελώνης το χρησιμοποιεί, αλλά το πρόγραμμα Bicing (ένα σύστημα κοινής χρήσης ποδηλάτων) είναι που κάνει τη διαφορά για τους ποδηλάτες.
Πόρτλαντ, ΗΠΑ: Με 500 χλμ. ποδηλατόδρομο και περίπου το 7% των κατοίκων να το χρησιμοποιούν, η πόλη των χίπστερ δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα.