Η Carrefour «ανοίγει πόλεμο»: Βγαίνει από τα ράφια η PepsiCo λόγω αύξησης τιμών
Δεν θα πουλά πλέον προϊόντα της PepsiCo, όπως η Pepsi Cola, τα πατατάκια Lay's και η 7up, ανακοίνωσε η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Carrefour, επειδή έχουν γίνει πολύ ακριβά.
Από σήμερα, στα ράφια με τα προϊόντα της PepsiCo στα καταστήματα της Carrefour στη Γαλλία θα υπάρχει σημείωμα που θα αναφέρει: «Δεν πωλούμε πλέον αυτή τη μάρκα λόγω απαράδεκτων αυξήσεων των τιμών», δήλωσε εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρείας.
Δεν είναι σαφές αν θα αποσυρθούν τα προϊόντα της PepsiCo που βρίσκονται ήδη στα ράφια της Carrefour, δήλωσε ο εκπρόσωπος της, προσθέτοντας ότι δεν μπορούν να εμποδιστούν οι πελάτες να αγοράσουν αυτά που βρίσκονται στα ράφια. Οι πινακίδες θα τοποθετηθούν μόνο στα καταστήματα της Carrefour στη Γαλλία, πρόσθεσε.
Kατά του shrinkflation
Η Carrefour έχει αμφισβητήσει την πρακτική μεγάλων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων να προχωρούν σε μεγάλες αυξήσεις τιμών, ενισχύοντας τα κέρδη τους.
Πέρυσι, ξεκίνησε μια πρωτοβουλία κατά του λεγόμενου «shrinkflation», προειδοποιώντας τους πελάτες της για προϊόντα που προσφέρονταν ακριβότερα και σε μικρότερες ποσότητες.
Στην προσπάθειά της να μειώσει τον πληθωρισμό, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές να ολοκληρώσουν τις ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές τον Ιανουάριο, δύο μήνες νωρίτερα από ό,τι συνήθως.
Σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της χώρας, οι τιμές καταναλωτή στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, με τον ετήσιο πληθωρισμό των τροφίμων να επιβραδύνεται στο 7,1% από 7,7% τον προηγούμενο μήνα.
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λεμέρ, έχει απειλήσει τις εταιρείες τροφίμων ότι θα πάρει πίσω τα αδικαιολόγητα, όπως τα χαρακτήρισε, κέρδη τους, επιβάλλοντας ειδικούς φόρους, εάν δεν μετακυλήσουν το χαμηλότερο κόστος τους στους καταναλωτές.