Η Amazon θα πουλάει αυτοκίνητα online
Η Amazon, η οποία ξεκίνησε πουλώντας βιβλία, μπαίνει στον κλάδο των αυτοκινήτων.
Όταν η εταιρία ξεκίνησε να πουλά μουσική και βίντεο το 1998 στις ΗΠΑ κάποιοι είπαν πως το μέλλον της θα ήταν σύντομο. Όμως η Amazon συνέχισε. Ξεκίνησε τις διεθνείς της δραστηριότητες εξαγοράζοντας διαδικτυακούς πωλητές βιβλίων στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία. Το 1999, ξεκίνησε την πώληση μιας ποικιλίας προϊόντων, όπως μουσική, βιντεοπαιχνίδια, ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, είδη οικιακής χρήσης, λογισμικά και ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Τώρα ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου μαζί με τον νέο συνεργάτη της, την Hyundai, ανακοίνωσε την Πέμπτη 17/11 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, ότι θα αρχίσει να πουλά οχήματα μέσω του site της το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Τα οχήματα της Hyundai θα είναι τα πρώτα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το κατάστημα της Amazon.com στις ΗΠΑ ενώ ανακοινώθηκε πως θα ακολουθήσουν και άλλες μάρκες αργότερα μέσα στο έτος.
Το κομμάτι των πωλήσεων οχημάτων της Amazon θα επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν αυτοκίνητο στην περιοχή τους βάσει μιας σειράς επιλογών, όπως μοντέλο, επίπεδο εξοπλισμού, χρώμα και επιλογής κινητήρα και στη συνέχεια να κάνουν check out online με τις επιλογές πληρωμής και χρηματοδότησης που έχουν επιλέξει. Οι πελάτες θα μπορούν να αγοράσουν ένα μοντέλο στο διαδίκτυο και στη συνέχεια να τους παραδοθεί ή να το παραλάβουν από την τοπική αντιπροσωπεία της περιοχής τους, σύμφωνα με την Amazon.
Η Amazon πουλά ήδη αξεσουάρ αυτοκινήτων και έχει και το «Amazon Vehicle Showrooms» που επιτρέπει στους κατασκευαστές να διαφημίζονται και στους αγοραστές να διαμορφώνουν ένα μοντέλο της αρεσκείας τους. Αλλά μέχρι τώρα, οι πελάτες δεν μπορούσαν να αγοράσουν αυτό το αυτοκίνητο ή το SUV που έψαχναν.
Η Amazon λέει ότι αυτή η εμπειρία αγορών «θα δημιουργήσει έναν άλλο τρόπο εργασίας για τους αντιπροσώπους και θα προσφέρουν περισσότερες ευκολίες στους πελάτες τους». Πάντως αυτή η φράση, υποδηλώνει ότι οι αντιπροσωπείες συμφωνούν με αυτήν την κίνηση. Σύμφωνα με την εταιρία με αυτόν τον τρόπο παραγγελιών δεν χάνεται, το ποσοστό κέρδους των αντιπροσωπειών, σε αντίθεση με τις απευθείας πωλήσεις μέσω διαδικτύου που τις παρακάμπτουν εντελώς.
Ο Μάικ Σάλιβαν, πρόεδρος και ιδιοκτήτης πολλών αντιπροσωπειών της περιοχής του Λος Άντζελες, υποστήριξε δημόσια το νέο εγχείρημα δίνοντας το παρόν στην κεντρική σκηνή στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, την στιγμή της ανακοίνωσης.
«Συνεργαζόμαστε τώρα με έναν από τους κορυφαίους λιανοπωλητές ψηφιακών πωλήσεων στον κόσμο. Έχουν πρωτοστατήσει στις παροχές και την άνετη εξυπηρέτηση των πελατών και τώρα θα μας βοηθήσουν να ανεβάσουμε την εμπειρία των πελατών μας στο επόμενο επίπεδο. Η Amazon έχει επίσης τεράστια απήχηση και έχει συνδεθεί με περισσότερους πελάτες. Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε» , δήλωσε ο Σάλιβαν.
Η Hyundai και η Amazon θα συνεργαστούν και σε άλλους τομείς. Η Hyundai είπε ότι θα χρησιμοποιήσει το Amazon Web Services ως πάροχο cloud και θα ενσωματώσει τον φωνητικό βοηθό Alexa στην επόμενη γενιά μοντέλων της από το 2025.