Η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει με συγκρατημένη αισιοδοξία
Τι συμβαίνει με την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου; Οι αριθμοί δείχνουν αύξηση, οι δρόμοι ένα γερασμένο στόλο οχημάτων.
Μετά την καλοκαιρινή ύφεση οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν αρχίσει σιγά σιγά να ανακάμπτουν. Oι εισαγωγικές εταιρείες προσπαθούν για να πετύχουν μειωμένες τιμές από τα εργοστάσια, περιμένουμε νέα μοντέλα σε συνδυασμό με τις σχετικά καλές για την εποχή τιμές, ίσως δούμε μία ώθηση στην αγορά.
Πάντως οι χαμηλοί μισθοί και η ακρίβεια στα καθημερινή διαβίωση λειτουργούν αποτρεπτικά για όσους θέλουν να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο. Τον Αύγουστο η πτώση ήταν έντονη όσον αφορά τις ταξινομήσεις νέων ΙΧ, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023. Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), είχαμε 8.153 ταξινομήσεις φέτος τον Αύγουστο, δηλαδή 21,4% λιγότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Αυτό το δεδομένο επηρέασε πολύ το σύνολο των ταξινομήσεων από την αρχή της χρονιάς, ωστόσο υπάρχει μία μικρή αύξηση +5,7% με 98.378 νέα αυτοκίνητα φέτος.
Θετικό είναι το 8μηνο και για τα καινούργια ελαφρά και βαρέα φορτηγά, με 7.714 μονάδες (+2,5%), όπως και στα καινούργια λεωφορεία με 660 μονάδες και την εντυπωσιακή αύξηση κατά 252,9%.
Συνεχίζεται η επέλαση των SUV
Tα SUV – Crossover μοντέλα αντιπροσώπευσαν το 63,7% φέτος τον Αύγουστο από 52,4% τον περσινό Αύγουστο. Για το πρώτο οχτάμηνο κατέχουν το 58,3% έναντι 53,9% πέρυσι.
Όσο αφορά το μέγεθος των οχημάτων, η κατηγορία «Β», δηλαδή τα supermini, κατέχουν το 55,7% και ακολουθούν τα λίγο μεγαλύτερα της κατηγορίας «C» (25,1%) και τα μικρά πόλης κατηγορίας «Α» (11,4%). Τελευταία τα μεγάλα οχήματα, της κατηγορίας D, με ποσοστό 5,6%.
Οι Έλληνες προτιμούν υβριδικά
Βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικά, ή ηλεκτρικά; Τι αγόρασαν οι Έλληνες καταναλωτές; Τα υβριδικά έφθασαν στο 40,7% των πωλήσεων από 30% πέρυσι, τα βενζινοκίνητα στο 39,1% (43,5%), τα πετρελαιοκίνητα το 8,4% (14%), τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid το 10,2% (9,8%) και τα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) το 1,5% (2,3%). Τέλος μηδενίστηκαν οι πωλήσεις οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνη/ φυσικό αέριο), από 0,3% που είχαν πέρυσι.