Hellenic Train: Επάλληλες βλάβες στα τρένα - Πολύωρη ταλαιπωρία για τους επιβάτες
Απανωτές βλάβες προβληματζίζουν την Hellenic Train τον τελευταίο καιρό, καθώς είναι συχνά τα περιστατικά ακινητοποίησης αμαξοστοιχιών και πολύωρων καθυστερήσεων εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων στα τρένα.
Νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, αμαξοστοιχία Intercity (IC 57), η οποία κατευθυνόταν στην Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη, ακινητοποιήθηκε εξαιτίας βλάβης στη μηχανή στην Οινόη, όπου και παρέμεινε επί σχεδόν 2 ώρες έως ότου μπορέσει να αναχωρήσει ξανά και οι περίπου 300 επιβάτες της να συνεχίσουν το ταξίδι τους.
Συνολικά, το τρένο έγραψε 111 λεπτά καθυστέρησης, όπως ανακοίνωσε η Hellenic Train, και αυτό δεν ήταν το πρώτο περιστατικό σοβαρής τεχνικής βλάβης που οδήγησε σε σημαντική καθυστέρηση τον τελευταίο καιρό.
Αντίστοιχο περιστατικό είχε καταγραφεί την περασμένη Παρασκευή, όταν άλλη αμαξοστοιχία Intercity, η οποία επίσης εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, είχε ακινητοποιηθεί στον σταθμό Παλαιοφάρσαλος λόγω τεχνικού προβλήματος και τελικά χρειαστηκε να περάσουν 133 λεπτά για να συνεχίσει το ταξίδι.
Πού οφείλονται
Κύκλοι γύρω από τους σιδηροδρόμους μάλιστα συνδέουν τα συχνά περιστατικά με τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία με την εξαγορά της εταιρείας συντήρησης και των μηχανοστασίων. Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες που είχε κάνει ήδη από τον περασμένο Αύγουστο το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά και με αυτό το ζήτημα.
Σε ανακοίνωσή τους, ανέφεραν πως το Δημόσιο έχει εγκαταλείψει τα τρένα αν και αποτελούν περιουσιακό του στοιχείο: «Το τροχαίο υλικό ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου έχει αφεθεί στην τύχη του και αφανίζεται» τόνιζαν επιρρίπτοντας όμως σημαντικές ευθύνες και στην ΗΕLLENIC TRAIN ακόμα και για «κανιβαλισμό» ανταλλακτικών: «Αντί να αγοράζει ανταλλακτικά η ΗΕLLENIC TRAIN που έχει αναλάβει την συντήρηση του, αφαιρεί ότι ανταλλακτικό χρειάζεται από άλλες μηχανές ή αυτοκινητάμαξες για να εξυπηρετηθεί ο σκοπός της, αλλά δεν εχει διαπιστωθεί ότι αυτά τα ανταλλακτικά η HT τα αντικαθιστά σε άμεσο χρόνο.
Αυτοκινητάμαξες desiro, που έχουν υποστεί βλάβη από σύγκρουση εδώ και χρόνια, δεν επισκευάζονται, αλλά χρησιμοποιούνται ως αιμοδότες ανταλλακτικών των άλλων desiro με την ιδιοκτήτρια ΓΑΙΑΟΣΕ απλά να μην ενδιαφέρεται για την περιουσία του ελληνικού λαού» κατήγγειλαν.
Προσέθεταν μάλιστα πως «Χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, με προβληματικές εγκαταστάσεις συντήρησης που θα έπρεπε να ανταποκρίνονται στην σημερινή εποχή, η ιταλική διοίκηση της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου κατηγορώντας μονίμως τον ΟΣΕ».
Στην ίδια ανακοίνωση οι εργαζόμενοι αναφέρονταν και στην έλλειψη προσωπικού σημειώνοντας ότι αυτοκινητάμαξες του Προαστιακού και της Χαλκίδας παρέμεναν για 5 ημέρες χωρίς επιθεώρηση σε τεχνικό λάκκο επειδή δεν υπήρχε μηχανοδηγός για να τις ρυμουλκήσει: «Δεν έγινε απολύτως καμία αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις των μηχανοστασίων τις οποίες είχε υποσχεθεί η Ιταλικών συμφερόντων εταιρεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται ντίζελ μηχανή για την ρυμούλκηση καθότι δεν υπάρχει γραμμή ηλεκτροκίνησης που να οδηγεί σε τεχνικό λάκκο.
Τροποποιήσεις και την Παρασκευή στον Προαστιακό
Τροποποιήσεις και για αύριο, Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε η εταιρεία στον Προαστιακό, λόγω των συνεχιζόμενων εργασιών που πραγματοποιούνται στη γραμμή του Αεροδρομίου από τον ΟΣΕ. Ετσι, και αύριο τα τοπικά δρομολόγια του Προαστιακού στο τμήμα Ανω Λιόσια - ΣΚΑ - Ανω Λιόσια θα πραγματοποιηθούν με λεωφορεία. Τα δρομολόγια στο τμήμα ΣΚΑ - Κορωπί - ΣΚΑ θα πραγματοποιηθούν κανονικά με συρμούς του Προαστιακού.