Hellenic Train: Χωρίς πιστοποίηση 80 μηχανοδηγοί
Hellenic Train: Σιδηροδρομικές πηγές αποκάλυψαν στα «ΝΕΑ» πως την Κυριακή 26/3 κλιμάκιο του ΟΣΕ μαζί με καθηγητή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατόπιν δικαστικής εντολής, ήλεγξε την επικοινωνία με το GSM-R στη γραμμή του Κιάτου, επιβεβαιώνοντας την πλήρη λειτουργία της. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «η Hellenic Train ουσιαστικά κρύβεται πίσω από τους μηχανοδηγούς, καθώς κανένα από τα τρένα της στον προαστιακό δεν διαθέτει GSM-R», ενώ από το σύνολο των 30 φορητών συσκευών που της χορήγησε ο ΟΣΕ, στις εγκαταστάσεις της… διαθέσιμες είναι μόνο 15!
Όμως, όπως γράφουν τα «ΝΕΑ», ο κύριος λόγος για τον οποίο η Hellenic Train φαίνεται ότι δεν επανεκκινεί τα επιβατικά δρομολόγια προς το Κιάτο και τα εμπορικά δρομολόγια προς τη Θεσσαλονίκη, είναι «για να μην αποκαλυφθεί ότι έχουν λήξει τα πρόσθετα πιστοποιητικά ασφαλούς διέλευσης από τα τούνελ για 80 μηχανοδηγούς της και 60 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών – συνοδούς». Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, για τα τούνελ (του προαστιακού δικτύου, του Καλλίδρομου, των Τεμπών, του Πλαταμώνα κ.λπ.) γίνεται ειδική εκπαίδευση του προσωπικού στα συστήματα ασφαλείας κ.λπ. και εκδίδεται πιστοποιητικό 5ετούς διάρκειας. Η ΡΑΣ, προσθέτουν, «όφειλε να είχε ελέγξει τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά, επιβάλλοντας στην Hellenic Train τις προβλεπόμενες ποινές για τη μη ανανέωσή τους, κάτι που δεν έχει συμβεί».
Μάλιστα, σημειώνουν ότι σήμερα σε όλα τα τρένα της Hellenic Train προς το αεροδρόμιο, όταν πρόκειται να περάσουν το τούνελ των Αγίων Αναργύρων, δίπλα στους δύο μηχανοδηγούς χωρίς πιστοποιητικό προστίθενται και δύο μηχανοδηγοί με πιστοποιητικό. Οι «ταξιτζήδες μηχανοδηγοί», όπως τους αποκαλούν, πηγαινοέρχονται μόνο στο τμήμα Αθήνα – Κάτω Αχαρνές. Το ίδιο γίνεται και με τους συνοδούς – προϊσταμένους των αμαξοστοιχιών.
Εάν ξεκινούσαν τα δρομολόγια προς Κιάτο – Αίγιο και προς Θεσσαλονίκη, η Hellenic Train δεν θα μπορούσε να τα εκτελέσει λόγω της έλλειψης πιστοποιημένων μηχανοδηγών – συνοδών στα τούνελ. «Η ΡΑΣ όχι μόνο δεν ελέγχει τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών, αλλά το 2019 επέτρεψε σε άτομα ηλικίας κάτω των 22 ετών να λάβουν μέρος στις εξετάσεις θεωρίας και πορείας για τη χορήγηση νέων αδειών μηχανοδήγησης», λένε οι έγκυρες σιδηροδρομικές πηγές.