Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πουλάνε
Η στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών, πρέπει να αλλάξει αν οι εταιρίες αυτοκινήτου θέλουν αποτελέσματα στις πωλήσεις.
Αλλαγή στο προφίλ των αγοραστών, που απευθύνονται προτείνει Παγκόσμια Μελέτη Συμβουλευτικής Εταιρίας Επιχειρήσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η εταιρία είναι η Σύμβουλος διοίκησης επιχειρήσεων Accenture, που έκανε την μελέτη έρευνα για πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη, ΗΠΑ, Ιαπωνία και την Κίνα.
«Αν θέλετε αύξηση πωλήσεων αλλάξτε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Οι αγοραστές είναι ήδη διαφορετικοί και σε 10 χρόνια για να πλησιάσετε το 57% αυτών που θα θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί στρατηγική επαναφορά» καταλήγει η μελέτη. Μάλιστα στην ίδια μελέτη φαίνεται πως ο ρυθμός επιτάχυνσης για την παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών μοντέλων έχει επιβραδυνθεί και χρειάζεται να ενεργοποιηθούν και άλλα κομμάτια της. Η εταιρεία πρότεινε η αυτοκινητοβιομηχανίες να επικεντρωθούν πέρα από τους πρώιμους χρήστες.
Ποιοι είναι οι νέοι αγοραστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η μελέτη συσχετίζει την υιοθέτηση, οχημάτων με μηδενικούς ρύπους με ψυχογραφικά προφίλ αγοραστών όπως αυτού που ψάχνει με Στρατηγική, αυτού που κοιτά το συμφέρον του (τον χαρακτηρίζει Ατομιστή), αλλά και του Οικογενειάρχη. Σε αυτούς προσθέστε και τους Συντηρητικούς και αυτούς που θέλουν Οικονομία.
Οι συντελεστές της μελέτης υποστηρίζουν πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αυξήσουν τις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων τα επόμενα 10 χρόνια, αλλά μόνο εάν επικεντρωθούν στους mainstream αγοραστές. Τότε η μελέτη προβλέπει ότι το 57% των οδηγών μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα έχουν αλλάξει τα παλαιά ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους με νέα, με το 43% των οδηγών που δεν έχουν ηλεκτρικό να σκέφτονται μία αγορά για το επόμενό τους αυτοκίνητο. Επίσης το 47% των οδηγών «είναι πεπεισμένοι ότι το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά οχήματα».
Η μελέτη βασίζεται σε έρευνα 6.000 αγοραστών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιαπωνία.
Η Accenture πιστεύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντί να εστιάζουν σε τεχνολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία ήταν αποτελεσματικά στην αρχή της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να επικεντρωθούν στις πιο πρακτικές ανησυχίες των αγοραστών. Η πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων (80%) δίνει προτεραιότητα στην αξιοπιστία, την ασφάλεια και τις χαμηλές τιμές αγοράς, επομένως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε αυτούς τους παράγοντες.
Η Συμβουλευτική Εταιρία Επιχειρήσεων συγκέντρωσε ψυχογραφικά προφίλ διαφορετικών τύπων πιθανών αγοραστών αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Ενώ αυτός που ψάχνει με Στρατηγική και αυτός που κοιτά το Συμφέρον του, ψάχνουν για πολυτέλεια και χαρακτηριστικά τεχνολογίας, ο «Οικογενειάρχης» βλέπει τα αυτοκίνητα απλώς ως εργαλεία, ο «Συντηρητικός» δίνει έμφαση στην αξιοπιστία και οι αγοραστές αυτοκινήτων που ψάχνουν Οικονομία θα αγοράσουν ηλεκτρικό μόνο μόλις έχουν χαμηλή τιμή αγοράς.