Γιατί η Hyundai και η KIA αντιμετωπίζουν αγωγή 1 δισ. δολαρίων;
Το υπέρογκο (ακόμη και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες) ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων υπάρχει περίπτωση να πληρώσουν Hyundai και KIA στην Αμερική.
Αυτή τη φορά ήταν μία απόφαση δικαστή από την Καλιφόρνια, η οποία έφερε ξανά στο προσκήνιο το πρόβλημα αγωγής 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από ασφαλιστικές εταιρείες για την Hyundai και την KIA. Ο ανώτερος περιφερειακός δικαστής για την Κεντρική Περιφέρεια της Καλιφόρνια James V. Selna, δεν ενέκρινε την πρόταση των αυτοκινητοβιομηχανιών για απόρριψη της αγωγής από τις ασφαλιστικές εταιρείες, η οποία αφορούσε μαζικές κλοπές μοντέλων τους.
Οι νομικοί πονοκέφαλοι της Kia και της Hyundai άρχισαν όταν οι κλοπές των οχημάτων τους αυξήθηκαν δραματικά το 2021. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν εγκαταστήσει (ή ήταν εύκολο να παραβιαστούν) immobilizer σε εκατομμύρια μοντέλα τους. Το θέμα έγινε γνωστό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία διέδωσαν video, που έδειχναν πώς να κλέβουν τα συγκεκριμένα μοντέλα που δεν ήταν εξοπλισμένα με τα αντικλεπτικά συστήματα.
Ο δικαστής αποδέχτηκε το επιχείρημα του ενάγοντα ότι ήταν «εύλογα προβλέψιμο» για τη Hyundai και την Kia ότι οι άνθρωποι θα έκλεβαν οχήματα που δεν είχαν τη συσκευή πρόληψης κλοπής. Στο διαπολιτειακό πρωτόκολλο ασφάλισης οχημάτων (Federal Motor Vehicle Safety Standard 114) αναφέρεται ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει να διαθέτει αντικλεπτικό σύστημα, που εμποδίζει την κανονική ενεργοποίηση του κινητήρα, εάν αφαιρεθεί το κλειδί από το σύστημα εκκίνησης του οχήματος.
Η Hyundai και η Kia υποστήριξαν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν αποδεχτεί την ευθύνη για τις κλοπές ασφαλίζοντας τα οχήματα. Ωστόσο, ο περιφερειακός δικαστής των ΗΠΑ, Selna, απέρριψε αυτό το επιχείρημα, σημειώνοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραβίασαν τους κρατικούς νόμους περί προστασίας των καταναλωτών, παραβίασαν σιωπηρές και εκφρασμένες εγγυήσεις και διέπραξαν απάτη μέσω παράλειψης και απόκρυψης.
Οι κλοπές σε μοντέλα Kia και Hyundai αυξήθηκαν κατά 2.644% το 2021 μόνο στο Μιλγουόκι του Ουισκόνσιν. Τα επηρεαζόμενα οχήματα Kia χρονολογούνται από το 2011, ενώ τα παραβιασμένα Hyundais ξεκινούν από τα μοντέλα του 2015. Αμυνόμενες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυκλοφόρησαν μια ενημέρωση λογισμικού νωρίτερα φέτος για να κάνουν πιο δύσκολη την κλοπή των αυτοκινήτων τους. Παράλληλα, οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε διακανονισμό 200 εκατομμυρίων δολαρίων για μια ομαδική αγωγή που είχε κατατεθεί από ιδιοκτήτες οχημάτων. Μέχρι τώρα οι δύο εταιρίες αναμένεται να πληρώσουν ως και 145 εκατομμύρια δολάρια για περίπου εννέα εκατομμύρια οδηγούς, ώστε να τους αποζημιώσουν για τις απώλειες των αυτοκινήτων τους.