Γιάννης Γρύλος: Η SKY express γυρίζει σελίδα το 2024
Με τους καλύτερους οιωνούς αποχαιρετά το 2023 η SKY express. Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε χθες στην Κύπρο , ο Γιάννης Γρύλος, ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου IOGR, στον οποίο ανήκει η αεροπορική, η SKY express ολοκληρώνει την χρονιά με σημαντική κερδοφορία, αύξηση πτητικού έργου και βελτίωση μεριδίων στην εσωτερική αγορά.
Συγκεκριμένα σε ενημέρωση δημοσιογράφων μετά την εκδήλωση για την παραλαβή και την ονοματοδοσία του πρώτου Airbus 321 Neo από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο κ. Γρύλος χαρακτήρισε το 2023 μία εξαιρετικά πετυχημένη χρονιά καθώς τα έσοδα αναμένεται να υπερβούν τα 350 εκατ. ευρώ με ισχυρή κερδοφορία έναντι οριακών αποτελεσμάτων το 2022.
Παράλληλα η SKY express πέτυχε την χρονιά που φεύγει αύξηση του πτητικού της έργου και βελτίωση στις πληρότητες των αεροσκαφών της με αποτέλεσμα η επιβατική της κίνηση να διαμορφώνεται σε 4,5 εκατ. στο σύνολο 5,7 εκατ. διαθέσιμων θέσεων. Οι πληρότητες από 68% ανέβηκαν φέτος στο 74%, ενώ για την αγορά της Κύπρου φτάνει στο 31% με 450.000 επιβάτες για το 2023.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του flash.gr ο κ. Γρύλος ανέφερε ότι στην εσωτερική αγορά τα μερίδια της αεροπορικής υπερέβησαν για πρώτη φορά το 30% το 2023 φθάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις και το 33%, έναντι 29% που ήταν το μερίδιο της SKY express το 2022.
Το 2024 η εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των μεγεθών καθώς έχει δρομολογηθεί ενίσχυση του στόλου της. Όσον αφορά τα νέα αεροσκάφη, πρόκειται για 4 ολοκαίνουργια ATR72600 (σ.σ. το πρώτο παραλαμβάνεται σήμερα) και 2 Airbus 321 Neo, τα οποία θα έχουν κινητήρες CFM και όχι Pratt and Whitney, στους οποίους έχουν διαπιστωθεί σημαντικά προβλήματα το τελευταίο διάστημα.
Οι κινητήρες στο προσκήνιο
«Ο καταναλωτής πλέον θα ψάχνει να βρει με ποιον κινητήρα θα πετάει», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γρύλος, επισημαίνοντας ότι οι κινητήρες που έχουν επιλεγεί για τα αεροσκάφη της SKY express είναι κατασκευασμένοι από την εταιρεία CFM και ως εκ τούτου δεν επηρεάζεται η λειτουργία της εταιρείας.
«Οι κινητήρες που έχουν τα νέα αεροσκάφη μας εξασφαλίζουν 20% λιγότερες εκπομπές C02. Οι κινητήρες CFM καταναλώνουν κατά 20% λιγότερο σε καύσιμο και κατά συνέπεια σε ρύπους, κάτι που σημαίνει ότι μειώνεται το κόστος ανά επιβάτη», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Θετικά είναι και τα μηνύματα από το μέτωπο των προκρατήσεων καθώς, όπως ανέφεραν στελέχη της αεροπορικής, αυτό το διάστημα είναι αυξημένες κατά 75% συγκρινόμενες με πέρυσι. Οι πλέον δυνατές αγορές του εξωτερικού, πέρα από την Κύπρο, είναι η Γαλλία και η Γερμανία. Στα πλαίσια ενίσχυσης της διεθνούς της παρουσίας η SKY express θα ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες νέες συνεργασίες, με αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Ισχυρή παρουσία της Skyserv στην Κύπρο
Πέρα από την ενίσχυση της παρουσίας της στην κυπριακή αγορά στον αεροπορικό τομέα ο όμιλος της IOGR έχει ισχυρό αποτύπωμα στην Μεγαλόνησο και στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης μέσω της εταιρείας Skyserv. Όπως ανέφερε ο Νίκος Γρύλος, Chief Commercial Officer της εταιρείας η Skyserv εισήλθε τον Ιούλιο του 2022 και ουσιαστικά έφερε τον ανταγωνισμό στην κυπριακή αγορά.
Όπως επεσήμανε, η Skyserv συνέβαλε στην ανάκαμψη των μεγεθών του αεροδρομίου της Λάρνακας, καθώς μείωσε τις τιμές του handling, ενισχύοντας έτσι την παρουσία στον αερολιμένα και κατά συνέπεια στη χώρα αεροπορικών εταιρειών, όπως η Wizz Air, η οποία διπλασίασε τα αεροπλάνα που είχε βάση στην Κύπρο.
«Απασχολούμε 300 εργαζόμενους, ξεκινήσαμε πέρυσι με 3 πτήσεις την ημέρα και θα κλείσουμε τη φετινή χρονιά με 10.000 πτήσεις. Καταγράφουμε κερδοφορία για την πρώτη μας χρονιά και έχουμε συγκεντρώσει σχεδόν το 30% του μεριδίου αγοράς μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο», συμπλήρωσε.