FRAPORT: Μετουσιώνοντας τα ρεκόρ επιβατικής κίνησης σε αξία για τον τουρισμό
Εντυπωσιακά αποτελέσματα που αναδεικνύουν την αξία της επένδυσης της Fraport Greece στα 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια, αλλά και την ισχυρή ανταποδοτικότητά της για τον ελληνικό τουρισμό καταγράφουν τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης για το πρώτο 10μηνο του έτους.
Σύμφωνα με αυτά, η περίοδος Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2023, ήταν η ιστορικά πλέον επιτυχημένη, σε απόλυτους αριθμούς, με άνοδο 8,4% σε σχέση με τα 29,83 εκατ. επιβατών της αμέσως καλύτερης χρονιάς (του 2022) και πολύ υψηλότερα, κατά 12,5% σε σύγκριση με τα 28,74 εκατ. επιβατών του αντίστοιχου δεκαμήνου του 2019.
Έτσι, με συνολική κίνηση πάνω από τα 32,3 εκατομμύρια επιβάτες, για το δεκάμηνο του 2023,η Fraport Greece, ολοκληρώνει με ρεκόρ τη θερινή σαιζόν, η οποία ωστόσο δείχνει «αντοχές» και για τον μήνα Οκτώβριο, με την επιβατική κίνηση να ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια. Μια ένδειξη που έρχεται να υποστηρίξει ότι η εποχικότητα για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζεται αισθητά, και το αντίστοιχο στοίχημα κερδίζεται.
Τα αποτελέσματα, αλλά και τα επόμενα βήματα της Fraport Greece, αναλύθηκαν στη διάρκεια press event, στο οποίο αναλύθηκαν οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες της εταιρείας για την επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν, οι τρόπους προώθησης των 14, προορισμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας στον τουρισμό και στον κλάδο των αερομεταφορών.
Όπως επεσήμανε ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, «η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων κατά το πρώτο 10μηνο του έτους αντανακλά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που εμπεριέχει και την αναβάθμιση των σχετικών με τον τουρισμό υποδομών όπως αυτών των αεροδρομίων. Παρ’ όλα αυτά,είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε σε εγρήγορση δεδομένων των ποικίλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τουριστικός κλάδος, γεγονός που επιτάσσει την συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βάσει των παγκόσμιων τάσεων, αλλά και των συνεργειών μεταξύ όλων εμάς που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας της χώρας μας.»
Πως το «παράδειγμα του Οκτωβρίου» συμβάλλει στη μείωση της εποχικότητας
Μια ένδειξη που ενισχύει τις τάσεις περιορισμού της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού, καταγράφεται στα στοιχεία που έδωσε η Fraport Greece για την κίνηση του Οκτωβρίου σε Μύκονο και Σαντορίνη. Δύο προορισμούς, που είχαν εμφανίσει μείωση μέσα στο έτος. Στη Σαντορίνη, χάρη στις διορθωτικές κινήσεις που έγιναν για τον προορισμό, ο Οκτώβριος, με περισσότερες από 280.000 αφίξεις παρουσίασε αύξηση της κίνησης κατά 5,6% σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο, Αυτό αποδίδεται στην αύξηση της κίνησης εσωτερικού κατά 19,5%, (149.000 επιβάτες), ενώ η κίνηση εξωτερικού ήταν μειωμένη κατά 6,7% (+131.000). Έτσι, στη Σαντορίνη παρά τη μείωση της διεθνούς κίνησης κατά 9,8% σε σχέση με το περυσινό ρεκόρ, στο σύνολό της έκλεισε θετικά (+0,5%) για το δεκάμηνο, με 2,678 εκατ. επιβάτες
Την ίδια στιγμή στη Μύκονο, παρά την πτώση του θέρους και χάρη στις επιδόσεις του Οκτωβρίου, η μείωση για τον προορισμό περιορίστηκε στο -1,9% σε σχέση με το 2022 που ήταν και η καλύτερη χρονιά ιστορικά για το νησί. Έτσι, κατά τον μήνα αυτό και μετά τις πιέσεις για περιορισμό του κόστους διαβίωσης για τους τουρίστες στο Νησί των Ανέμων, η κίνηση εμφανίστηκε αυξημένη κατά 7% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2022. Στην περίπτωση αυτή στο σύνολο των 107.000 επιβατών, η διεθνής κίνηση καταγράφηκε στο +2,6% και η εσωτερική στο +13,8%.
Πρωτοβουλίες για έναν 12μηνο τουρισμό στην Ελλάδα
Στην προσπάθεια για την ανάδειξη και υποστήριξη του ελληνικού τουρισμού, όπως επίσης και για τη μείωση της εποχικότητάς του, η Fraport Greece, τα τελευταία χρόνια υμπράττει με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς χαράσσοντας και υλοποιώντας από κοινού προωθητικά προγράμματα σε αγορές στόχους. Παράλληλα, όμως προχωρά και σε αυτόνομες πρωτοβουλίες:
- Παρέχει σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες
- Έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 1,8δις ευρώ για την δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα.
- Κάθε χρόνο επενδύει περίπου 50εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων ενώ ήδη σχεδιάζει περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά όπως π.χ. στη Σαντορίνη
- Προωθεί τους 14 προορισμούς στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια καθώς και μέσω των δικών της καναλιών επικοινωνίας όπως είναι τα social media και το περιοδικό ‘’Incredible Greece’’
- Βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετεί.