Formula 1: Στο Μονακό η μεγάλη αναβάθμιση της Mercedes, στη Βαρκελώνη της Ferrari
Σε αντίθεση με τη Mercedes, η Ferrari έκρινε ότι οι ιδιαιτερότητες του σιρκουί του Μονακό κρύβουν μεγάλο ρίσκο για την υιοθέτηση στους δρόμους του Μόντε Κάρλο της καινούριας ανάρτησης, για την οποία η Scuderia τρέφει μεγάλες ελπίδες για τη βελτίωση της απόδοσής της στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
Έτσι, ενώ η ιταλική ομάδα μεταθέτει τη νέα ανάρτηση και τα άλλα καινούρια εξαρτήματα της SF-23 για το GP της Βαρκελώνης στις 2-4 Ιουνίου, η Mercedes αποφάσισε να τοποθετήσει τα δικά της στην W14 στο GP του Μονακό, στις 26-28 Μαΐου. Μετά των αλλαγών του μονοθεσίου της ομάδας του Μπράκλεϊ αναμένεται να είναι και οι νέοι πλευρικοί αεραγωγοί, που θα αντικαταστήσουν μετά από ενάμιση χρόνο το πολύ ιδιαίτερο σχέδιο των ισχνών αεραγωγών που είχε μέχρι σήμερα.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ δήλωσε πως "αν πιστέψετε τη Mercedes, τότε φαίνεται ότι πρόκειται να φέρουν ένα ολοκαίνουριο μονοθέσιο". Όμως, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ εξήγησε πως οι αλλαγές της Ίμολα -και εντέλει του Μονακό- αποτελούνται από "νέα τμήματα της ανάρτησης, του αμαξώματος και άλλα".
Ο Αυστριακός δεν θέλησε να επιβεβαιώσει αν οι ισχνοί αεραγωγοί θα δώσουν τη θέση τους σε νέους, πιο συμβατικούς ή παρεμφερείς με εκείνους των Red Bull RB18-RB19 των δύο τελευταίων ετών. Ο Ντάνκαν Έλιοτ, επικεφαλής σχεδιασμού των επιμέρους εξαρτημάτων της Mercedes F1, τόνισε: "Μπορούμε να πούμε ότι το αυτοκίνητο διαρκώς εξελίσσεται.
Σε συνδυασμό με το ρυθμό εξέλιξης του αυτοκινήτου, υπάρχουν και συγκεκριμένα εξαρτήματα που στοχεύουμε να έχουμε έτοιμα -όπως η νέα πτέρυγα χαμηλής άντωσης για το Σπα.
Συνεργαζόμαστε στενά με το τμήμα αεροδυναμικής ώστε να βελτιστοποιήσουμε [τα εξαρτήματα] πριν την τελική τους εφαρμογή.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ο χρόνος, όσο γρήγορα μπορείς να τα ετοιμάσεις από την αεροσήραγγα στην πίστα και να επηρεάσεις θετικά το αποτέλεσμα του αγώνα, τόσο το καλύτερο".
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα νέα εξαρτήματα της Mercedes άφησαν θετικά αποτελέσματα στην αεροσήραγγα, ενώ η εις βάθος ανανέωση της W14 δίνει στον Λιούις Χάμιλτον την ελπίδα ότι θα λυθεί ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε, και αφορά στην θέση στην οποία βρίσκεται το σώμα του εντός του μονοθεσίου.
"Καθόμαστε πιο κοντά στους εμπρός τροχούς σε σχέση με άλλους οδηγούς", εξήγησε ο Λιούις. "Όταν οδηγώ, νιώθω σαν να κάθομαι πάνω στους μπροστινούς τροχούς. Αυτή είναι μια από τις χειρότερες αισθήσεις που μπορείς να έχεις σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, για μένα. Παραδέχομαι ότι με έχει προβληματίσει ιδιαίτερα".
Μιλώντας για το ίδιο θέμα, ο Βολφ εξήγησε: "Έχουμε ένα περιθώριο περίπου 15 εκατοστών στη θέση του κόκπιτ. Είναι αλήθεια ότι το δικό μας κόκπιτ είναι πιο μπροστά από άλλα, και αυτό εκνευρίζει τον Λιούις. Αυτό ίσχυε ήδη από το 2022.
Από τεχνικής άποψης δεν πιστεύουμε ότι είναι πρόβλημα. Όμως κοιτάζουμε το θέμα διότι δεν έχουν όλα να κάνουν με την κατανομή του βάρους ή την αεροδυναμική, αλλά και με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Ο Λιούις ήταν ξεκάθαρος για όσα ήθελε από εμάς και τον ακούμε", κατέληξε ο Αυστριακός.