Formula 1 2025 Grand Prix Σαουδικής Αραβίας: Οι στρατηγική των ομάδων η αποκάλυψη για την Ferrari
Τι έγινε το βράδυ στην Τζέντα; Τα στατιστικά και η στρατηγική των πρώτων. Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει η Ferrari;

Ο Oscar Piastri κέρδισε το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας. Ήταν η 3η του νίκη σε 5 φετινούς αγώνες. Είναι πλέον επικεφαλής του πρωταθλήματος οδηγών, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά για Αυστραλό οδηγό, μετά το Grand Prix Ιαπωνίας του 2010. Tότε πρωτοπόρος ήταν ο μάνατζερ του Piastri, Mark Webber.
Τέσσερις ομάδες έχουν πλέον κερδίσει στη Σαουδική Αραβία, με τη Red Bull να έχει τρεις νίκες στο ενεργητικό της, ενώ η McLaren και η Mercedes έχουν από μία. Αυτή ήταν η τέταρτη νίκη της χρονιάς για την ομάδα του Woking, η 193η συνολικά.
Ο Max Verstappen κατέκτησε το τρίτο του βάθρο για τη σεζόν με τη δεύτερη θέση, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πάντα στους τρεις πρώτους στη Τζέντα, με δύο νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις. Ο Charles Leclerc ήταν τρίτος για τη Ferrari, το τρίτο του βάθρο στη Τζέντα, με μία δεύτερη και δύο τρίτες θέσεις τα τελευταία χρόνια.
Τα ελαστικά στην πίστα
Λίγες εκπλήξεις υπήρξαν στην εκκίνηση, με μόλις τέσσερις οδηγούς (Norris, Stroll, Hadjar και Hulkenberg) να επιλέγουν τη σκληρή γόμα για το πρώτο μέρος.

Οι υπόλοιποι 16 επέλεξαν τη μέση γόμα. Τρεις από αυτούς (Doohan, Ocon και Bortoleto) εκμεταλλεύτηκαν αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας του πρώτου γύρου, μετά τη σύγκρουση μεταξύ των Gasly και Tsunoda, για να αλλάξουν σε σκληρή γόμα.
Οι στρατηγικές που επιλέχθηκαν επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις πριν τον αγώνα, τόσο όσον αφορά στον αριθμό των πιτ στοπ όσο και στο διάγραμμα των παραθύρων για τα πιτ στοπ. Από τις κορυφαίες ομάδες, οι μόνοι που δοκίμασαν κάτι διαφορετικό ήταν ο Leclerc, ο οποίος παρέμεινε όσο το δυνατόν περισσότερο έξω στο πρώτο μέρος με τη μέση γόμα (29ος γύρος), και ο Norris, ο οποίος εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, κάνοντας πιτ στοπ στον 34ο γύρο. Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος διάρκειας, 49 γύρων, ολοκληρώθηκε από τον Οcon (Haas), ο οποίος, έχοντας σταματήσει στην αρχή, συνέχισε μέχρι την καρό σημαία.

Οι προβλέψεις της Pirelli επιβεβαιώθηκαν όσον αφορά στην απόδοση των ελαστικών και στον τρόπο που λειτούργησαν οι στρατηγικές. Παρά το ότι διέθεσε μια πιο μαλακή τριάδα γομών σε σύγκριση με πέρυσι, και οι θερμοκρασίες της πίστας κατά μέσο όρο 7 °C υψηλότερες, η φθορά στις C3 και C4 ήταν ελάχιστη.
Οι Ιταλοί τεχνικοί είδαν μόνο λίγες περιπτώσεις παραμόρφωσης στο αριστερό μπροστινό ελαστικό, αλλά όχι αρκετές για να επηρεάσουν σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Όσον αφορά στην υπερθέρμανση, κάποια μονοθέσια δυσκολεύτηκαν λίγο, αλλά ήταν αναμενόμενο με αυτές τις θερμοκρασίες.
Επόμενος στόχος για την Pirelli είναι το Grand Prix στο Μαϊάμι. Σε μια πίστα με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από την Τζέντα, η Pirelli, θα διαθέσει την ίδια επιλογή γομών με την Σαουδική Αραβία. Για άλλη μια φορά η επιλογή είναι ένα βήμα πιο μαλακή από τον περσινό αγώνα. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες αυτά τα δεδομένα, καθώς θα είναι το δεύτερο Σαββατοκύριακο με αγώνα Sprint».
Ο λόγος πίσω από τις απότομες διακυμάνσεις του ρυθμού του Hamilton
Η Ferrari εξασφάλισε το πρώτο της βάθρο στο Grand Prix της σεζόν 2025 στη Σαουδική Αραβία με τον Charles Leclerc να τερματίζει τρίτος, ενώ ο Lewis Hamilton τερμάτισε έβδομος. Ο Leclerc, διαχειρίστηκε τα ελαστικά του με δεξιοτεχνία και μάλιστα έγραψε και ταχύτερο γύρο, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε με τη μεσαία γόμα την οποία διάλεξαν όλοι.

Ο ρυθμός του βελτιώθηκε μόνο όταν οι Russell και Verstappen μπήκαν στα pits, επιτρέποντας στον Leclerc να εκμεταλλευτεί τον καθαρό αέρα και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών του. Μάλιστα αυτό το πλεονέκτημα των ελαστικών στο δεύτερο μισό του αγώνα του επέτρεψε Leclerc να περάσει τον Russell για την τρίτη θέση με ευκολία.
Ο Hamilton, εν τω μεταξύ, αντιμετώπισε προβλήματα παρά το γεγονός ότι ακολουθούσε την ίδια στρατηγική. Οι μέσοι χρόνοι του γύρου του ήταν περίπου 0,6 δευτερόλεπτα πιο αργοί από αυτούς του Leclerc και μόνο στο πρώτο stint ήταν 1,4 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό του συναθλητή του. Ακόμη και μετά από αλλαγή ελαστικών στον 23ο γύρο και κίνηση σε καθαρό αέρα, ο Hamilton δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στον ρυθμό του Leclerc.

Στους τελευταίους γύρους, ο Hamilton μπόρεσε να πλησιάσει μόνο τον πρωτάρη Andrea Kimi Antonelli, αλλά ποτέ δεν πλησίασε αρκετά κοντά για να ξεκινήσει μια σοβαρή επίθεση, τερματίζοντας τελικά έβδομος χωρίς να κερδίσει ούτε μια θέση.
Τι φταίει
Το σημαντικό χάσμα μεταξύ των οδηγών της Ferrari φαίνεται να προέρχεται από την πίεση που έχει ο Hamilton για να προσαρμοστεί στην SF-25. Ο Βρεττανός δεν αισθάνεται σιγουριά, αυτοπεποίθηση και σύνδεση για να αξιοποιήσει τις όποιες δυνατότητές του και να πιέσει. Η Ferrari ελπίζει ότι η συνεχής χιλιομετρική πείρα και η δουλειά που κάνει ο Hamilton θα τον βοηθήσουν να γεφυρώσει το χάσμα καθώς εξοικειώνεται περισσότερο με τα μοναδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.