Formula 1 2025 Grand Prix Κίνας: 1-2 της McLaren με νικητή τον Piastri
Ο Oscar Piastri ήταν ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στην Σανγκάη. Το 1-2 ήταν ο 50ος διπλός τερματισμός στην ιστορία της McLaren.

Οι Piastri, Norris και Russell ήταν οι τρεις πρώτοι στο Grand Prix της Κίνας. Η κυριαρχία του Oscar Piastri και της McLaren γεννά ερωτήματα. Η χρονιά του 2025 θα είναι μονόλογος της Mc:Laren; Θα καταφέρει να σπάσει το 1-2 η Mercedes; Η Red Bull θα καταφέρει να ανέβει στο podium; Πότε θα βρει ρυθμό η Ferrari;
Πολλά ερωτήματα σε μόλις δύο αγώνες. Όπως όλα δείχνουν, αν δεν κάνουν το λάθος ή αν δεν έχουν μία ατυχία, οι οδηγοί της McLaren, δύσκολα θα σπάσει το 1-2. Εκτός αν ξεσπάσει εμφύλιος στην ομάδα. Βέβαια είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε μία χρονιά και ελπίζουμε πως σύντομα θα δούμε συναγωνισμό και θέαμα.

Τι έγινε στον αγώνα
Ο Oscar Piastri εξασφάλισε μία εντυπωσιακή νίκη στο Grand Prix, της Κϊνας εκμεταλλευόμενος τη θέση του στην pole position. Ο Βρετανός κατάφερε να ελέγξει τη γρήγορη φθορά των ελαστικών, που ταλαιπώρησε το υπόλοιπο grid της Formula 1. Με τη σωστή διαχείριση τους να αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της ημέρας, ο Piastri διατήρησε τον έλεγχο του αγώνα και πανηγύρισε την τρίτη νίκη της καριέρας του, τερματίζοντας μπροστά από το συναθλητή του Lando Norris.
Μάλιστα ο τελευταίος έπρεπε να να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα στα φρένα που επιδεινωνόταν όσο πλησίαζε το τέλος του αγώνα. Παρόλα αυτά, κατάφερε να διατηρήσει τη δεύτερη θέση παρά την πίεση από τον George Russell. Ο οδηγός της Mercedes έδειξε σταθερότητα και ολοκλήρωσε τον αγώνα τρίτος για δεύτερη συνεχόμενη φορά στην αρχή της σεζόν του 2025.
Ο Verstappen έκανε μία δυναμική εμφάνιση και τερμάτισε τέταρτος για τη Red Bull, ακολουθούμενος από τους Leclerc και Hamilton με τις Ferrari. Η Haas, εξασφάλισε διπλή βαθμολόγηση με τον Esteban Ocon έβδομο και τον μαχητικό Oliver Bearman δέκατο. Ο Andrea Kimi Andonelli κατάφερε να διατηρήσει την όγδοη θέση από την οποία ξεκίνησε, κερδίζοντας βαθμούς για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Ο Alex Albon με τη Williams τερμάτισε ένατος στα 29α γενέθλιά του.
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Piastri να παίρνει προβάδισμα έναντι του Russell στην εκκίνηση, δίνοντας την ευκαιρία στον Norris να ανέβει στη δεύτερη θέση. Οι δύο οδηγοί της McLaren συνεργάστηκαν άψογα, οδηγώντας την κούρσα από νωρίς.
Στην Ferrari, ωστόσο, η κατάσταση ήταν διαφορετική, καθώς ο Leclerc συγκρούστηκε με τον Hamilton, προκαλώντας ζημιά στην αεροτομή του. Παρά το συμβάν, και οι δύο οδηγοί κατάφεραν να προσπεράσουν τη Red Bull του Verstapen στην εκκίνηση.

Η McLaren διαχειριζόταν τους δύο οδηγούς της με έξυπνο τρόπο, επιτρέποντας στον Piastri να πιέζει και να δημιουργεί διαφορά ασφαλείας, ώστε ο Norris να μπορεί να τον ακολουθεί χωρίς να επηρεάζεται. Oι οδηγοί που επέλεξαν στρατηγική δύο pitstops άρχισαν να κάνουν νωρίς τις αλλαγές ελαστικών, ενώ οι πρωτοπόροι παρέμειναν στην πίστα με τα σκληρά ελαστικά. Ο Vestappen εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και άρχισε να πιέζει για να φτάσει στην κορυφή.
Στο μεταξύ, ο Hamilton μπήκε στα pits στον γύρο 38 για φρέσκα σκληρά ελαστικά, προσπαθώντας να καλύψει τη διαφορά από τους πρώτους. Ωστόσο, η στρατηγική του δεν απέδωσε όπως ήλπιζε. Οι οδηγοί των Racing Bulls, Yuki Tsunoda και Isack Hadjar, πραγματοποίησαν επίσης δεύτερη αλλαγή ελαστικών και ανέβαιναν στο grid, μέχρι που ο Tsunoda αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπροστινή αεροτομή και ο Hadjar βγήκε εκτός πίστας μετά από επαφή με την Alpine του Jack Doohan, ο οποίος δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για το συμβάν.

Στους τελευταίους γύρους, ο Norris ανέφερε πρόβλημα στα φρένα και η ομάδα του τού ζήτησε να μειώσει τον ρυθμό αντί να πιέσει για να πλησιάσει τον Piastri. Από την άλλη, ο Verstappen πίεζε ασταμάτητα και κατάφερε να προσπεράσει τον Leclerc τρεις γύρους πριν το τέλος.
Τελικά, ο Piastri πήρε την καρό σημαία και ο Norris διατήρησε τη δεύτερη θέση παρά την έντονη πίεση από τον Russell, ο οποίος πλησίασε σε απόσταση λιγότερη από τρία δευτερόλεπτα στον τελευταίο γύρο.