Formula 1 2025 Grand Prix Αυστραλίας: Ο Εφιάλτης της Ferrari
Μια δύσκολη Κυριακή για τη Ferrari, ήταν αυτή στην Αυστραλία. Η Scuderia ξεκινά το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2025 σε ανηφορική πλαγιά.

Σε άσχημο όνειρο εξελίχθηκε το Grand Prix της Αυστραλίας για τη Ferrari: Ο Leclerc 8ος και ο Hamilton 10ος, άσχημο (viral) αστείο οι επικοινωνίες, κακή η στρατηγική και ένα αργό μονοθέσιο. Μοναδική σιγουριά: Πρέπει να γίνει δουλειά. Όμως τι έφταιξε; Ποια προβλήματα αντιμετώπισε ο Βρετανός;
Μετά τα χειμωνιάτικα όνειρα, ένα κακό ξύπνημα. Η πραγματικότητα μίλησε, με τις αλήθειες της: Η αλήθεια είναι ότι η Ferrari δεν ήταν το αυτοκίνητο που θα ήθελαν να είναι ο Leclerc και ο Hamilton , όπως και οι tifosi. Το Grand Prix της Αυστραλίας δεν είναι αρκετό για να κριθεί η ομάδα για ολόκληρο το πρωτάθλημα, αλλά σίγουρα δεν ήταν ένα ειδυλλιακό ξεκίνημα.
Το να βλέπεις τον Hamilton να αποτυγχάνει να προσπεράσει τον Albon για αρκετή ώρα, ακόμη και σε δύσκολες βρεγμένες συνθήκες, ή να βλέπεις τον Leclerc να χάνει έδαφος από τον Russell και να βρίσκεται μισό λεπτό πίσω από τη McLaren πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας, είναι περισσότερο από αρκετό για να δεις την αποτυχία της Ferrari στη Μελβούρνη.

Κλασικό ντεμπούτο της Ferrari δεν ήταν. Πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές όπως ο Nigel Mansell, ο Kimi Räikkönen και ο Fernando Alonso κέρδισαν στην πρώτη τους έξοδο με τη Scuderia, αλλά ο Hamilton δεν κυνηγούσε τη νίκη την περασμένη Κυριακή.
Ο αγώνας του ήταν ένα Σαββατοκύριακο που είδε τη Ferrari να ξεθωριάζει καθώς ξεκίνησε το πρωτάθλημα και που γρήγορα έγινε ένας αγώνας με μπερδεμένα μηνύματα στις επικοινωνίες, χαμένες ευκαιρίες και μια παρατεταμένη αίσθηση αποτυχίας που ακολουθεί τη Scuderia αρκετά συχνά στη σύγχρονη εποχή. Ο Hamilton δεν πήγε στη Ferrari επειδή για να κερδίσει από τον πρώτο αγώνα. Άλλωστε το ίδιο έκανε και με την Mercedes το 2013. Ωστόσο, στην Αυστραλία φάνηκαν έντονα ορισμένα από τα άμεσα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Βρετανός, τα οποία πρέπει να λύσει αμέσως αν θέλει να δει την επιτυχία από αυτό το νέο κεφάλαιο της καριέρας του.
Ο Leclerc πήγε καλά στα ελευθέρα δοκιμαστικά της Παρασκευής αλλά όχι στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η McLaren κλείδωσε άνετα την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Η διαφορά μπορεί να αλλάζει αλλά το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι σε στεγνό οδόστρωμα, η McLaren θα είναι ένα βήμα μπροστά στο άμεσο μέλλον.

Στο μεταξύ ο Hamilton έπρεπε να λύσει βασικότερα ζητήματα από το πού βρισκόταν το αυτοκίνητό του σε σχέση με τους αντιπάλους του. Ο 40χρονος αποκάλυψε ότι τα γραφήματα των δεδομένων σε κάθε γύρο (από αυτά ορίζεται πόσο θα μείνει το αυτοκίνητο με τα ίδια ελαστικά και πότε θα μπει στα pits) είναι ανάποδα σε σύγκριση με τη Mercedes. Το ίδιο είπε και ο Sainz που τώρα είναι στη Williams.
«Ένιωθα σαν να βρίσκομαι πολύ, πολύ πίσω. Όλα είναι καινούργια και είναι η πρώτη φορά που οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο στη βροχή. Η SF25 συμπεριφέρθηκε πολύ διαφορετικά από ό,τι περίμενα. Η μονάδα ισχύος, όλες οι λειτουργίες του τιμονιού. Ήταν σα να κάνω ταχυδακτυλουργικά.» Είπε ο Sir Hamilton.
Radio Ga Ga
Το ότι για κάποια πράγματα ο star της F1 έκανε ταχυδακτυλουργικά, έγινε εμφανές στην επικοινωνία του με το pit wall της Ferrari. Είναι ένας τομέας για τον οποίο η Ferrari έχει γίνει viral στο παρελθόν : Τα συγκεχυμένα μηνύματά της προς τους οδηγούς, οι επιλογές ανάμεσα στα σχέδια «Α» μέχρι το «Δ» (που δεν υπήρχαν) ή οι λαχτάρες που έκαναν στον Leclerc για τα pit stop. Όλα επέστρεψαν. Ο αγώνας της Αυστραλίας μας τα θύμισε όλα αυτά και από τις δύο πλευρές του τοίχου των pits.
Το ξεκίνησαν ο Leclerc ο μηχανικός του Bryan Bozzi, που είχαν την πρώτη πραγματικά viral στιγμή της νέας σεζόν:
Leclerc: «Υπάρχει διαρροή;»
Bozzi: «Μια διαρροή τι;»
Leclerc: «Το κάθισμά μου είναι γεμάτο νερό!»
Bozzi: «Πρέπει να είναι το νερό».
Leclerc: «Θα το προσθέσουμε στα λόγια σοφίας».
Μετά τον αγώνα, ο Leclerc αποκάλυψε ότι η διαρροή προήλθε από το μπουκάλι του νερού του. Το ανακάλυψε όταν πήγε να πιει από το καλαμάκι μέσα στο κράνος του τον επόμενο γύρο. Η απάντηση του Bozzi φάνηκε είναι πιο λογική μετά από αυτό, αλλά θα παραμείνει στη λαογραφία της F1 ως μία από τις μεγάλες συνομιλίες.
Η επικοινωνία μεταξύ του Hamilton και του μηχανικού του στο pit wall της Ferrari ήταν εξίσου άβολη.

Μετά από 12 χρόνια συνεργασίας με τον Peter Bonnington, ο οποίος θα έλεγε περίφημα το «OK Lewis, it's hammer time» ως οδηγία για τον οδηγό να αρχίσει να πιέζει, ο Hamilton συνεργάζεται με τον Riccardo Adami αυτή τη σεζόν. Η σχέση τους είναι στην αρχή. Μάλιστα κάποιες στιγμές ο Hamilton ζητούσε: «Μην επαναλάβετε τα πάντα, παρακαλώ.» Μία άλλη στιγμή αυξανόμενων τόνων ήρθε στη μέση του αγώνα, καθώς ο Adami συμβούλευε τον Hamilton ότι η ρύθμιση «K1» ήταν διαθέσιμη στο τιμόνι. «Άφησέ με θα το βρω» ήταν η πολύ ευγενική απάντηση από τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή καθώς προσπαθούσε να κρατήσει τη Ferrari στην πίστα. Η αμηχανία φάνηκε αργότερα με την λάθος επιλογή για αλλαγή ελαστικών και την λάθος εκτίμηση του μηχανικού που κράτησε πίσω τον Βρετανό. Ο Hamilton δεν είπε κάτι αλλά σχολίασε: «Νόμιζα ότι είπες ότι δεν θα βρέξει πολύ, χάσαμε μια μεγάλη ευκαιρία εκεί». Όταν ο Adami είπε στον Hamilton ότι είχε πέσει στην ένατη θέση, ο 40χρονος φάνηκε να αφήνει το κουμπί του ραδιοφώνου πατημένο, προφέροντας «s---», προτού ζητήσει συγγνώμη.
Ο Fred Vasseur είπε ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να δει άμεσα η Ferrari. «Ήταν ο πρώτος αγώνας, η πρώτη φορά που πρέπει να επικοινωνήσουμε μεταξύ του pit wall και του μονοθέσιου, και μπορούμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά και να γνωριστούμε περισσότερο», είπε ο Vasseur.