Formula 1 2024 Grand Prix Σαουδικής Αραβίας: Το δεύτερο βήμα
Λίγες μόλις μέρες μετά την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν, η Formula 1 ταξίδεψε από τον Περσικό Κόλπο στην Ερυθρά Θάλασσα για τον 2ο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, που ξεκινά σήμερα Πέμπτη 7 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 9 Μαρτίου.
Τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά
Παρότι η απόσταση, σε ευθεία από τη μόνιμη πίστα του Σακχίρ μέχρι την διαδρομή σε δημόσιους δρόμους στη Τζέντα είναι μόλις 1260 χιλιόμετρα, τα χαρακτηριστικά των δύο διαδρομών είναι εντελώς διαφορετικά.
Ψάξαμε και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των ομάδων, όλες, έχουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, του αγώνα σε δρόμους πόλης. Από το τερέν με πολύ τραχιά άσφαλτο, της πίστας, όπου η θερμική υποβάθμιση ήταν ιδιαίτερα υψηλή και η σταθερότητα στο φρενάρισμα μαζί με την ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών, τα τώρα θα κινηθούν σε μια διαδρομή με αρκετά λεία επιφάνεια και πολύ υψηλές ταχύτητες (μέσος όρος ανά γύρο 250 km/h). Το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας είναι η δεύτερη ταχύτερη διαδρομή στο καλεντάρι μετά τη Μόντσα.
Τα χαρακτηριστικά της διαδρομής
Με μήκος 6.174 μέτρα, πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη διαδρομή στο ημερολόγιο, με τις περισσότερες στροφές (27), από κάθε άλλη πίστα. Οι οδηγοί στον αγώνα του Σαββάτου καλούνται να συμπληρώσουν 50 γύρους. Πολλές από τις στροφές είναι μεσαίας ή και υψηλής ταχύτητας αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά υπόκεινται σε υψηλά πλευρικά φορτία.
Όπως και στο Μπαχρέιν, τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές, όσο και ο αγώνας πραγματοποιούνται βράδυ, με έναρξη στις 20.00 τοπική ώρα (19:00 ώρα Ελλάδος). Οι θερμοκρασίες είναι επομένως χαμηλότερες από τις ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτη (FP1) και της Παρασκευής (FP3). Ο λόγος που όλα γίνονται μια μέρα νωρίτερα απ’ ότι συνήθως, είναι γιατί οι ημερομηνίες συμπίπτουν με την έναρξη του Ραμαζανίου τη δεύτερη Κυριακή του Μαρτίου.
Ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν οι ομάδες;
Στη Τζέντα, είναι πολύ πιθανό να δούμε στον αγώνα στρατηγική μιας αλλαγής από τους οδηγούς, αξιοποιώντας ανάλογα με τη θέση εκκίνησης τη μέση και τη σκληρή γόμα. Μια άλλη διαφορά σε σύγκριση με το Μπαχρέιν είναι τα pit stop. Το περασμένο Σάββατο, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών έκανε δύο αλλαγές, με εναλλακτική τις 3 αλλαγές.
Δεδομένου ότι πρόκειται για διαδρομή σε δημόσιους δρόμους δεν υπάρχουν πολλές έξοδοι διαφυγής και έτσι ο κίνδυνος ατυχημάτων είναι αρκετά υψηλός, όπως και η πιθανότητα να δούμε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή ακόμα και να έχουμε διακοπή αγώνα με κόκκινη σημαία. Το προσπέρασμα είναι αρκετά δύσκολο, με την καλύτερη ευκαιρία να δίνεται στα φρένα για τη στροφή 1.
Με βάση την εμπειρία των τριών προηγούμενων αγώνων στη Τζέντα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Τη C2 ως σκληρή, τη C3 ως μέση και τη C4 ως μαλακή γόμα.
Οι κατατακτήριες δοκιμές
Όπως συμβαίνει συνήθως στις διαδρομές εντός δημόσιων δρόμων, η βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής θα είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτό και στις κατατακτήριες δοκιμές, θα είναι κρίσιμο να επιλέξουν οι οδηγοί την κατάλληλη στιγμή για να βγουν στην πίστα και να πετύχουν έναν καλό χρόνο γύρου.
Επίσης σημαντικός είναι και ο γύρος εξόδου για να έρθουν στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία τα ελαστικά. Τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε δει οδηγούς να κάνουν δύο γύρους προθέρμανσης για να φέρουν τα μαλακά ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία, αυτό μπορεί να προκαλέσει κυκλοφοριακά προβλήματα.
Οι αγώνες
Όσον αφορά στους αγώνες υποστήριξης πέρα από το δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος της Formula 2, η Τζέντα φιλοξενεί επίσης το F1 Academy για τον πρώτο από τους επτά γύρους της σεζόν, που θα διεξαχθούν όλοι στο πλαίσιο ισάριθμων Grand Prix. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Pirelli είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών σ’ αυτό το αμιγώς γυναικείο πρωτάθλημα. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία ενισχύει την υποστήριξή της στις νέες οδηγούς στα πρώτα βήματα της καριέρας τους διευρύνοντας το εύρος των ευκαιριών που έχουν στη διάθεσή τους, έτσι ώστε, να φτάσουν στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αγωνιζόμενες αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli.