F1 Grand Prix Σαουδικής Αραβίας: Η στρατηγική των ομάδων, δεδομένα και ποσοστά
Η Red Bull κυριαρχεί στο πρωτάθλημα της Formula 1 . Είδαμε έναν ακόμη διπλό τερματισμό στη Τζέντα, με τον Max Verstappen να κερδίζει και τον Sergio Perez, να βλέπει την καρό σημαία πίσω του. Ακόμη ένας οδηγός της Ferrari ανέβηκε στο βάθρο, αυτή τη φορά ήταν ο Charles Leclerc.
Χωρίς αλλαγές τελείωσαν τα δύο πρώτα Grand Prix της χρονιάς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1, με Red Bull και την Ferrari να μοιράζονται το Podium. Πιο πίσω το υπόλοιπο της πρώτης δεκάδας ήταν επίσης σχεδόν ίδιο με τον πρώτο αγώνα. Η άλλη Ferrari, που οδήγησε ο Oliver Bearman στο ντεμπούτο του ήταν στην 7 θέση μαζί με δύο McLaren, δύο Mercedes και μια Aston Martin: Ο μόνος που έσπασε την 5αδα των μεγάλων ήταν ο Nico Hulkenberg, που κατάφερε να τερματίσει δέκατος για τη Haas.
Τα ποσοστά του Verstappen
Ο Max Verstappen έχει τώρα 56 νίκες στο όνομά του και εξασφάλισε επίσης τον εκατοστό του τερματισμό στο βάθρο σε 187 εκκινήσεις Grand Prix της Formula 1, ποσοστό επιτυχίας 53,48%.
Ήταν η 115η νίκη της Red Bull, και παράλληλα ο 30ος τερματισμός 1 – 2 για την Αυστριακή ομάδα σε 371 Grand Prix. Οι δύο πρώτοι αγώνες απέδωσαν στους πρωταθλητές 87 από τους 88 διαθέσιμους βαθμούς. Ο μόνος που τους ξέφυγε ήταν ο βαθμός ταχύτερου γύρου αγώνα στη Σαουδική Αραβία, που πήρε ο Charles Leclerc.
Ποια ελαστικά επέλεξαν οι οδηγοί, τι έγινε στον αγώνα.
Στην εκκίνηση 18 από τους 20 οδηγούς επέλεξαν τη μέση γόμα. Οι μόνες εξαιρέσεις ήταν οι Oliver Bearman και Valtteri Bottas που προτίμησαν τη μαλακή γόμα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στον 7ο γύρο όταν ο Lance Stroll χτύπησε στην προστατευτική μπαριέρα. Η εμφάνισή του οδήγησε σε σειρά από pit stop. Μόνο τέσσερις οδηγοί – οι Norris, Hamilton, Hulkenberg και Zhou – αποφάσισαν να μην αλλάξουν ελαστικά και να διατηρήσουν τη μέση γόμα, καθυστερώντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αλλαγή. Οι τέσσερίς τους άρχισαν να μπαίνουν στα πιτ μετά τον 30οστο γύρο: Ο Hulkenberg μπήκε στον 33ο γύρο, ο Hamilton στον 36ο, ο Norris στον 37ο γύρο, ενώ ο Zhou έφτασε μέχρι τον 41ο γύρο προτού αλλάξει ελαστικά. Ο οδηγός της Haas ήταν ο μόνος που έβαλε τη σκληρή γόμα οι άλλοι τρεις έβαλαν τη μαλακή σε μια ανεπιτυχή προσπάθεια να ανακτήσουν κάποιες θέσεις. Από τους οδηγούς που είδαν την καρό σημαία, μόνο ο Bottas έκανε δύο στάσεις (μαλακή – σκληρή – μαλακή γόμα).
«Ήταν ένας απλός αγώνας, τόσο στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο ήταν σχεδόν αντίγραφο του Sakhir όσο και στην απόδοση των ελαστικών. Ξέραμε ότι η πιο γρήγορη στρατηγική ήταν αυτή της μιας αλλαγής. Προφανώς, το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 7ο γύρο επίσπευσε αυτή την αλλαγή. Η σκληρή γόμα C2 αποδείχθηκε πολύ σταθερή τόσο σε επιδόσεις όσο και σε αντοχή στη θερμική καταπόνηση. Αυτό αποδεικνύεται από τον ταχύτερο γύρο αγώνα που ήρθε ακριβώς στο τέλος από το Leclerc μ’ ένα σετ που είχε ήδη συμπληρώσει 43 γύρους. Η μέση γόμα C3 απέδωσε επίσης τα αναμενόμενα, καθώς οι τέσσερις οδηγοί που επέλεξαν να μην αλλάξουν ελαστικά όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, μπόρεσαν να φτάσουν μέχρι το όριο φθοράς της παρότι εξακολουθούσαν να κινούνται σε ανταγωνιστικό ρυθμό.
Σε σύγκριση με τις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής, η αποκόλληση μικρών κομματιών σ’ αυτή τη γόμα ήταν ελάχιστη, η πίστα σταδιακά βελτιώθηκε με τη χρήση. Το τελευταίο μέρος αγώνα του Hamilton και του Norris με τη μαλακή γόμα C4 έδειξε επίσης ότι μπορούσε να είναι ανταγωνιστική ακόμη και στο πρώτο μέρος του αγώνα, αν και μόνο δύο οδηγοί προσπάθησαν να το εκμεταλλευτούν αυτό στην αρχή» δήλωσε ο Mario Isola Διευθυντής Motorsport Pirelli
H επόμενη στάση για τα ελαστικά F1
Η Formula 1 θα επιστρέψει σε δράση μετά από δυο βδομάδες, στη Μελβούρνη. Το Grand Prix της Αυστραλίας θα έχει συνηθισμένο πρόγραμμα ξεκινώντας από Πέμπτη και πηγαίνοντας ως την Κυριακή. Για τη διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Albert Park, η Pirelli επέλεξε τις πιο μαλακές γόμας της γκάμας C3 - C4 - C5, ένα επίπεδο πιο μαλακής επιλογής από πέρυσι. Θα διεξαχθούν επίσης εκεί οι αγώνες υποστήριξης της F1, Formula 2 και Formula 3 στους οποίους η Pirelli είναι προμηθευτής ελαστικών.