Formula 1 2024 Grand Prix ΗΠΑ: Μάχη ως το τέλος
Η Formula 1 φτάνει στο Ώστιν του Τέξας για μία ακόμη «αναμέτρηση» για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών με μόλις έξι αγώνες να απομένουν.
Η ένταση και το θέαμα της F1 αρχίζουν ξανά από το Σαββατοκύριακο στην πίστα Circuit of the Americas. Στο Ώστιν του Τέξας μένει να δούμε αν η Red Bull Racing βρήκε τη χαμένη της ταχύτητα κατά τη διάρκεια του μικρού διαλείμματος ή McLaren αξιοποίησε το πλεονέκτημά της σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στην Αμερική η Red Bull Racing θα προσπαθήσει να ξεπεράσει την McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ενώ ο Max Verstappen θα… παλέψει να μην χάσει βαθμούς (η διαφορά μειώθηκε σε μόλις 52 βαθμούς από τον δεύτερο Lando Norris της McLaren).
Οι καιρικές συνθήκες
Αυτό το Σαββατοκύριακο ο καιρός θα είναι ζεστός, ξηρός και άστατος με υψηλές θερμοκρασίες 28ο και 29οC όλο το Σαββατοκύριακο και μερικές νεφώσεις.
Τελευταία νέα
- Το Grand Prix των ΗΠΑ σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις εισιτηρίων μόλις ο Verstappen σταμάτησε να κερδίζει, σύμφωνα με τον Bobby Epstein, αφεντικό της πίστας του Austin.
- Η Haas ξεκίνησε συνεργασία με την Toyota Gazoo Racing, από αυτό εδώ το Grand Prix.
- Νέο είναι το τρόπαιο των τριών νικητών στο Formula 1 Pirelli United States Grand Prix 2024 και ακούει στο όνομα Heroo. Δημιουργήθηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη και σχεδιαστή Matteo Macchiavelli, σε συνεργασία με την Pirelli Motorsport. Είναι μια ερμηνεία της σύνδεσης μεταξύ του μονοθεσίου και των ελαστικών.
- Το τρόπαιο έχει τη μορφή μιας ανθρώπινης σιλουέτας με τα χέρια υψωμένα σε θρίαμβο. Είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα, στο σύνολό του και εδράζεται σε μια βάση από καουτσούκ. Το τρόπαιο που θα λάβει ο νικητής του Grand Prix και ο εκπρόσωπος της νικήτριας ομάδας ξεχωρίζουν γιατί έχουν το κράνος βαμμένο χρυσοκίτρινο, πασπαλισμένο με χρυσόσκονη. Για το δεύτερο οδηγό το χρώμα είναι ασημί ενώ για τον τρίτο οδηγό έχει επιλεγεί το χρώμα του τιτανίου.
- Ο Heroo δεν είναι η μόνη καινοτομία που φέρνει η Pirelli στο Όστιν. Όπως συνέβη ήδη σε Μαϊάμι, Μόντρεαλ, Σίλβερστον και Μόντσα έτσι και στο Όστιν θα υπάρξει μια ειδική έκδοση καπέλου για το βάθρο. Το καπέλο αυτού του Σαββατοκύριακου είναι κατασκευασμένο από τζιν.
- Το φετινό Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, έχει αλλαγές. Στην πίστα του COTA (Circuit of the Americas), έχει στρωθεί νέα άσφαλτος, σε μεγάλο μέρος ολοκληρώνοντας το έργο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια. Αυτό περιλαμβάνει τα τμήματα μεταξύ των στροφών 9 και 12, 16 και 3, τα οποία περιλαμβάνουν τις δύο μεγαλύτερες ευθείες όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το DRS. Επομένως, η τραχύτητα της πίστας μπορεί να έχει αλλάξει από πέρυσι. Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμη πιο καθοριστική τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων κατά τη διάρκεια της μίας και μοναδικής ώρας ελεύθερων δοκιμών, νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής.
- Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση ψεύτικου χαλικιού στις ζώνες διαφυγής σε ορισμένες στροφές, ακολουθώντας το παράδειγμα του Ζάντφορτ. Αυτό έγινε για να αμβλυνθεί η διαμάχη σχετικά με την υπέρβαση των ορίων της πίστας, χωρίς το πρόβλημα ρίψης πραγματικού χαλικιού στην αγωνιστική γραμμή. Η νέα επιφάνεια έχει αμβλύνει το πρόβλημα των μικρών ανομοιομορφιών που είχαν αναπτυχθεί στην αγωνιστική γραμμή σε ορισμένα σημεία με την πάροδο των ετών, τα οποία έκαναν τη ζωή δύσκολη για τους οδηγούς και δυσχεραίναν τον χειρισμό του μονοθεσίου.
Λίγη ιστορία
Η ιστορία της Αμερικής με τη F1 χρονολογείται από την αρχή του αθλήματος το 1950, όταν η Indianapolis φιλοξένησε τη διοργάνωση μεταξύ 1950-1960. Το 1959, έγινε στο Sebring το πρώτο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών και από τότε ο αγώνας έχει διεξαχθεί σε πέντε άλλες πίστες. Κατά τη διάρκεια της μεγάλης δημοτικότητας της F1 στη δεκαετία του ογδόντα, την εποχή των Ayrton Senna, Alain Prost και Niki Lauda, οι ΗΠΑ φιλοξένησαν Grand Prix στο Λονγκ Μπιτς από το 1976 έως τις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα, καθώς και στο Ντάλας, το Λας Βέγκας και το Ντιτρόιτ περίπου την ίδια περίοδο.
Το Circuit of the Americas (COTA) έγινε η επίσημη πίστα το 2012 όταν την εγκαινίασε ο Mario Andretti, μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας της Αμερικής από τη F1.
Τώρα οι ΗΠΑ έχουν διοργανώσεις στο Παγκόσμιο ημερολόγιο στο Μαϊάμι, το Όστιν και το Λας Βέγκας.
Τι έγινε πέρυσι;
Ο Verstappen εξασφάλισε την 15η νίκη του στη σεζόν και την 50η στην καριέρα του στη F1, όταν ξεκίνησε από την έκτη θέση του grid για να πάρει τη νίκη. Ο Hamilton τερμάτισε 2,2 δευτερόλεπτα πίσω, αλλά αργότερα αποκλείστηκε από τον αγώνα παραβιάζοντας τους τεχνικούς κανονισμούς, με τον Norris να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση και τον Sainz στην τρίτη.
Ποιος θα κερδίσει φέτος;
Οι κορυφαίες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των Red Bull και McLaren, θα έχουν αναβαθμίσεις στο Circuit of the Americas, κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τον ανταγωνισμό στο Grand Prix των ΗΠΑ. Ωστόσο, για τους τελευταίους 10 αγώνες η McLaren είχε την πιο σταθερή απόδοση μεταξύ των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων, φέρνοντας τον Norris ως φαβορί για να κερδίσει ξανά μετά τη νίκη του στον τελευταίο γύρο στη Σιγκαπούρη.
Τα ωράρια του αγώνα και στατιστικά
- 19/10 Κατατακτήριες δοκιμές Sprint 00:30-01:14 (Ώρα Ελλάδας)
- 19/10 Αγώνας Sprint 21:00-22:00 (Ώρα Ελλάδας)
- 20/10 Κατατακτήριες δοκιμές 01:00-02:00
- 20/10 Εκκίνηση αγώνα 22:00
- Γύροι: 56 γύροι μήκος πίστας 5,5 χλμ. Συνολική απόσταση 308,4χλμ
- Ρεκόρ γύρου: 1:36.169 Charles Leclerc (2019)
- Περισσότερες νίκες (COTA): Lewis Hamilton 5
- Περισσότερες Poles Position (COTA): Lewis Hamilton 3
Τι γίνεται στο πρωτάθλημα;
Ο Norris ακολουθεί τον Verstappen με 52 βαθμούς στο πρωτάθλημα οδηγών με τρεις νίκες έναντι επτά του Ολλανδού φέτος. Η McLaren ενισχύθηκε από τις δύο νίκες του Oscar Piastri και έτσι «οδηγεί» το πρωτάθλημα κατασκευαστών με 41 βαθμούς, διαφορά από τη Red Bull.