Φοιτητικές εκλογές: Με ενιαίο ψηφοδέλτιο - Εκτός πανεπιστημίων τα κόμματα
Να αποδυναμώσει τον κομματικό χαρακτήρα της εκπροσώπησης των φοιτητών στα ΑΕΙ επιχειρεί το υπουργείο Παιδεία το οποίο προωθεί ρύθμιση για ενιαίο ψηφοδέλτιο στις φοιτητικές εκλογές .
Όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της η Καθημερινή, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, ανέφερε ότι στο επερχόμενο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα υπάρχει η πρόβλεψη για ενιαίο ψηφοδέλτιο φοιτητών στις φοιτητικές εκλογές, σημειώνοντας ότι «θα γίνουν εκτενείς συζητήσεις με κόμματα, φορείς και την ακαδημαϊκή κοινότητα».
Η ρύθμιση εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του ενδιαφέροντος της μεγάλης μερίδας των φοιτητών για να ψηφίσουν, οι οποίοι τώρα απέχουν – τα ποσοστά της αποχής ετησίως κινούνται πάνω από 50%. Άλλωστε, όως σημειώνεται στο δημοσίευμα, ζητούμενο είναι η φοιτητική συμμετοχή στις διαδικασίες των ΑΕΙ. Ομως, για την ανάδειξη εκπροσώπων των φοιτητών στα διοικητικά όργανα των ΑΕΙ υπάρχει ήδη νομοθετική πρόβλεψη για ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Ως προς την πανεπιστημιακή αστυνομία, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι στόχος του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι «να δώσουμε σε φοιτητές και καθηγητές το αναβαθμισμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον που τους αξίζει. Χρόνια στη χώρα υπάρχει μια παθογένεια. Υπάρχουν συγκεκριμένες εστίες παραβατικότητας σε συγκεκριμένα πανεπιστήμια. Δεν είναι οριζόντιο το θέμα», ανέφερε, σημειώνοντας ότι όλες οι λύσεις μέχρι σήμερα έχουν αποτύχει.
Η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι ήδη πολλά πανεπιστήμια εκπονούν σχέδια ασφαλείας και έχουν στείλει προτάσεις στο υπουργείο. Θα προβλέπεται ελεγχόμενη είσοδος των φοιτητών στα ιδρύματα και στις σχολές. «Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από τα ίδια τα πανεπιστήμια να μπει μια τάξη προς όφελος της ακαδημαϊκής κοινότητας», υπογράμμισε.
Ως προς την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι θα εφαρμοστεί πλήρως από τη νέα σχολική χρονιά. «Θα γίνει σε δύο στάδια. Πρώτα η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου και σε δεύτερη φάση η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία θα έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα και θα “κουμπώνει” με την επιμόρφωσή τους», είπε χαρακτηριστικά. Τέλος, σημείωσε ότι τα θετικά αποτελέσματα της αξιολόγησης δεν θα συνοδεύονται με οικονομικής φύσεως επιβράβευση στους εκπαιδευτικούς.