Ferrari F80: 9+1 Πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις
Η υβριδική εξακύλινδρη F80 των 1.184 ίππων και των 3.600.000 ευρώ είναι το νέο Hypercar της Ferrari, που αντικαθιστά την LaFerrari.
Η F80 είναι το ολοκαίνουργιο υπεραυτοκίνητο της Ferrari, που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με την κωδική ονομασία F250. Μπορεί να μην έχει τον κλασικό V12 κινητήρα αλλά δεν του λείπουν οι επιδόσεις. Έχει υβριδική τεχνολογία και εξακύλινδρο (V6) με διπλό turbo, που αποδίδει ισχύ 1.200 PS, με τόση τεχνολογία, που κάνει έναν μηχανικό της NASA να κοκκινίζει.
Οι Ferraristi μπορεί να γκρινιάζουν για την κατάργηση του ατμοσφαιρικού V12, αλλά αυτός ο V6 έχει ιστορία: Είναι στενά συνδεδεμένος με τον κινητήρα που χρησιμοποίησε η αγωνιστική 499P νικήτρια του Le Mans. Τα 0-100 έρχονται σε 2,15 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι… περιορισμένη στα 350 χλμ/ώρα.
Τα 9+1σημεία που την κάνουν να ξεχωρίζει
1. V6, όχι V12
Τα τρία τελευταία υπεραυτοκίνητα της Ferrari (LaFerrari, Enzo και F50) είχαν όλα κινητήρες V12, αλλά η F80 έχει τους μισούς κυλίνδρους. Ο «F163CF» είναι ένας V6 120 μοιρών που σχετίζεται με τους κινητήρες τόσο της 296 GTB όσο και της βραβευμένης με το Le Mans 499P. Αλλά αντί για τους 663 ίππους, που παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης της 296, στην F80 αποδίδει 900 ίππους και 850 Nm ροπής.
2. Τρεις ηλεκτρικοί κινητήρες αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση
Η πισωκίνητη 296 GTB έχει έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά η F80 υιοθετεί μια διάταξη τριών κινητήρων όπως η SF90. Δύο κινητήρες εμπρός αποδίδουν έως και 286 PS (μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς) και επιτρέπουν τη λειτουργία torque vectoring (η Ferrari λέει ότι ζυγίζουν 61,5 κιλά). Ένας τρίτος κινητήρας στέλνει 95 ίππους στους πίσω τροχούς.
Η υβριδικού συστήματος δίνει στη F80 συνδυαστικά 1.200 ίππους και την κάνει το πρώτο υπεραυτοκίνητο της Ferrari με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Όμως, παρά τη διαθεσιμότητα τόσο πολλής ηλεκτρικής ενέργειας, η F80 δεν διαθέτει ηλεκτρική λειτουργία.
3. Κάνει διαχείριση της δύναμης
Η Ferrari έχει προσαρμόσει την λειτουργεία του υβριδικόύ συστήματος για να μιμείται την αίσθηση ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, αλλά το πραγματικά έξυπνο κομμάτι είναι το Boost Optimization. Μόλις ενεργοποιηθεί, ο οδηγός κάνει έναν γύρο παρακολούθησης της διαδρομής/πίστας που έχει επιλέξει και η F80 καταγράφει τις στροφές και τις ευθείες, εξετάζοντας πού μπορεί να είναι χρήσιμη μια ενίσχυση απόδοσης και να την εφαρμόσει στον επόμενο γύρο.
4. Μόνο η F80 έχει πλαίσιο από ανθρακονήματα
Σε αντίθεση με τη McLaren, η οποία χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο άνθρακα σε κάθε αυτοκίνητο της γκάμα της, η Ferrari προτιμά το αλουμίνιο για τα αυτοκίνητα παραγωγής. Στην F80, όλα αλλάζουν αλλά η Scuderia χρησιμοποιεί αλουμίνιο (είναι καλύτερο στην απορρόφηση της ενέργειας στις συγκρούσεις) στο μπροστινό και το πίσω υποπλαίσιο.
5. Τα μπροστινά φτερά είναι εμπνευσμένα από το F40 και η αεροδυναμική από την F1
Νέα σχεδιαστική ταυτότητα αλλά και στοιχεία από το παρελθόν. Ο σχεδιαστής Flavio Manzoni και η ομάδα του, πήραν τα εμπρός φτερά κατευθείαν από την F40. Η F80 δημιουργεί μια εξωφρενική κάθετη δύναμη 1.000 κιλών στα 250χλμ/ώρα. Η τιμή αυτή επιτυγχάνεται με συνδυασμό διαχείρισης ροής αέρα μέσα και πάνω από το εμπρός μέρος, του πίσω διαχύτη και με μια ενεργή πίσω πτέρυγα.
6. Ήξερες τα αυτοκίνητα 2+2, αυτό είναι ένα 1+
Μέχρι τώρα ήξερες τα σπορ μοντέλα 2+2 (δύο εμπρός επιβάτες και δύο πίσω) εδώ έχουμε να κάνουμε με… 1+ (δλδ ο οδηγός και άλλος ένας επιβάτης). Μόλις μπεις στο νέο hypercar της Ferrari οδηγείς και σχεδόν ξεχνάς τον συνοδηγό. Η Ferrari έχει σχεδιάσει την F80 για να νιώθεις έτσι από τη στιγμή που γλιστράς πίσω από το τιμόνι. Ο οδηγός έχει ένα ρυθμιζόμενο κόκκινο bucket κάθισμα, ενώ αυτό του συνοδηγού είναι τοποθετημένο πιο πίσω (επιτρέποντας ένα πιο στενό cockpit) και είναι επενδυμένo με τα ίδια σιωπηλά χρώματα με το υπόλοιπο εσωτερικό, που κάνει την F80 μοιάζει περισσότερο με ένα μονοθέσιο.
7. Τα κουμπιά στο τιμόνι επιστρέφουν
Δεν είναι μόνο η εξωτερική σχεδίαση της F80 που θα δούμε σε μελλοντικές, πιο προσιτές Ferrari. Το τιμόνι προορίζεται επίσης και για χρήση σε άλλα μοντέλα και αυτό είναι σπουδαίο νέο, επειδή διαθέτει φυσικά κουμπιά αντί για τα εξοργιστικά πλήκτρα αφής της SF90 και 296.
8. Δανείζεται την ανάρτηση από την Purosangue
Το hypercar έχει σχεδόν ίδια ανάρτηση με του τετραθέσιου SUV Purosangue. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν συμβατικές αντιστρεπτικές ράβδους με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες 48 volt που κρατούν το αμάξωμα επίπεδο στις στροφές για να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις της αλλαγής βάρους. Η Ferrari συνεργάστηκε επίσης με την Brembo για να δημιουργήσει φρένα από ανθρακόνημα επόμενης γενιάς CCM-R Plus που υποστηρίζει ότι προσφέρουν διπλάσια μηχανική αντοχή και 300% καλύτερη θερμική αγωγιμότητα.
9. Η Ferrari θα κατασκευάσει 799, αντίτυπα της F80
Η F80 κοστίζει περίπου 3,6 εκατομμύρια ευρώ, αλλά προφανώς υπάρχουν πολλοί ενθουσιώδεις, που θα τα δώσουν. Αν την συγκρίνεις με τις 499 LaFerrari, που παράχθηκαν ναι δεν είναι σπάνια. Βέβαια είμαστε ακόμα στην αρχή της παραγωγής οπότε ακόμα η προσφορά και η ζήτηση ισορροπούν.
+ 1. Το όνομα
Ακόμα ένα hypercar με όνομα απλοϊκό. Στη Ferrari όσο το κούρασαν στις προδιαγραφές και την τεχνολογία άλλο τόσο αδιαφόρησαν για το όνομα. Όπως καταλαβαίνεις η ονοματολογία είναι μπελάς για μία αυτοκινητοβιομηχανία. Το κυριότερο είναι να μην βρεθείς μπλεγμένος σε δίκες επειδή κάποιος άλλος χρησιμοποιεί το ίδιο όνομα. Έτσι ενώ ο κωδικός του μοντέλου ήταν F250 τελικά επέλεξαν το F80. Ο
λόγος είναι πως το F250 είναι όνομα, που χρησιμοποιεί η Ford (μαζί με το F150 και F350) στην Αμερική για τα ημιφορτηγά της εδώ και χρόνια. Μάλιστα οι Ιταλοί είχαν χάσει δίκη γιατί είχαν ονομάσει ένα μονοθέσιο της F1ως F150, πόσο μάλλον μοντέλο hypercar περιορισμένης (έστω) παραγωγής.