Fashion Pact: Σύμφωνο Μόδας για το κλίμα και την μείωση των εταιρικών επιπτώσεων στην φύση
Oι H&M, Carrefour και Kering (η οποία περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό της μάρκες όπως Gucci Alexander McQueen και Yves Saint Laurent) είναι μεταξύ μιας ομάδας 17 εταιρειών που ορίζουν τις νέες κατευθυντήριες γραμμές του δικτύου Science Based Targets Network (SBTN).
Υιοθετώντας παρόμοια προσέγγιση με την πρωτοβουλία SBTN και επίκεντρο το κλίμα, θέτουν μια σειρά στόχων για τη μείωση των εταιρικών επιπτώσεων στα οικοσυστήματα.
Σε αντίθεση με τις άλλες εταιρείες του πιλοτικού προγράμματος, οι τρεις εταιρείες ένδυσης έχουν το πλεονέκτημα μιας νέας βάσης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τον τομέα της μόδας. To σύνολο κατευθυντηρίων γραμμών των 30 σελίδων αναπτύχθηκε από το Σύμφωνο Μόδας (Fashion Pact) και υπόσχεται να βοηθήσει τους κολοσσούς μόδας «να αντιμετωπίσουν την απώλεια της φύσης, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στο ταξίδι αειφορίας τους».
Προς το παρόν, μόνο μια ντουζίνα από τα 61 μέλη του οργανισμού έχει στρατηγική βιοποικιλότητας. H βιομηχανία ένδυσης, αξίας 1,5 τρισ. δολ., εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα φυσικά οικοσυστήματα και η βιοποικιλότητα είναι η κόλλα που συγκρατεί αυτά τα οικοσυστήματα» δηλώνει η Έβα φον Aλβενσλέμπεν, εκτελεστική διευθύντρια του Fashion Pact.
Ωστόσο, κανένα οικοσύστημα δεν είναι ίδιο με το άλλο και οι τεράστιες διαφορές στην ζωή των ζώων, των φυτών και των μικροβίων από το ένα μέρος στο άλλο έχουν αποτελέσει εμπόδιο τόσο για τους παγκόσμιους ρυθμιστές προτύπων όσο και για τις διεθνείς μάρκες.
Η λύση που βρήκε το SBTN είναι να καλέσει τις εταιρείες να χαρτογραφήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους με βάση μια λίστα οκτώ εμπορευμάτων «μεγάλου αντίκτυπου». Ο τομέας της ένδυσης εκτίθεται και στους οκτώ, αλλά τρεις έχουν ιδιαίτερη σημασία: το βαμβάκι, το δέρμα και η κυτταρίνη, που προέρχεται από διαλυμένο πολτό ξύλου και χρησιμοποιείται για τη δημιουργία αναγεννημένων ινών όπως βισκόζη, λυοκύτταρο και οξικό.
Οι συμμετέχουσες εταιρείες καλούνται στην συνέχεια να διασταυρώσουν την πηγή προμήθειας αυτών των προϊόντων με περιοχές που κινδυνεύουν από αποψίλωση δασών, θαλάσσια ρύπανση ή άλλες μορφές εξάντλησης της βιοποικιλότητας.
Η αλλαγή που απαιτείται στην βιομηχανία της μόδας φαίνεται από την τελευταία έκθεση «Fashion Transparency Index», η οποία διαπίστωσε ότι μόλις το 12% από τις 250 εταιρείες που αξιολόγησε δημοσίευσε συγκεκριμένη δέσμευση για μηδενική αποψίλωση των δασών.
Η ελπίδα του Συμφώνου Μόδας είναι πως οι H&M, Carrefour και Kering μπορούν να ξεκινήσουν την αλλαγή όχι μόνο θέτοντας ξεκάθαρους στόχους για την φύση, αλλά επιδεικνύοντας ουσιαστική δράση για την επίτευξή τους η υπόλοιπη βιομηχανία θα ακολουθήσει το παράδειγμά τους.