ΦΑΓΕ: Καταρρέει στο γιαούρτι στην Ελλάδα - Σε απόσταση αναπνοής ο 2ος παίκτης
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η ΦΑΓΕ κινδυνεύει να χάσει την πρωτιά στην αγορά του επώνυμου γιαουρτιού καθώς ο ανερχόμενος ανταγωνιστής της την έχει πλησιάσει στη μία ποσοστιαία μονάδα.
Στα όρια του στατιστικού λάθους - όπως αναφέρεται και στις πολιτικές σφυγμομετρήσεις - κρίνεται η πρωτιά στην αγορά του γιαουρτιού στην Ελλάδα καθώς η ΦΑΓΕ που από την δημιουργία της δεν έχει χάσει ποτέ την πρώτη θέση βρίσκεται πλέον σε απόσταση αναπνοής από τον δεύτερο παίκτη, θέση στην οποία έχει εδραιωθεί την τελευταία τριετία η ΚΡΙ ΚΡΙ.
Για πρώτη φορά κάτω από το 15%
Ο άλλοτε αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς με ποσοστά που θα ζήλευε και το καθεστώς Τσαουσέσκου, έχει αποχαιρετήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο τα μερίδια που κινούνταν μεταξύ 20% - 24%. Πλέον σε όγκο - με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου του 2024 ο όγκος πωλήσεων έπεσε για πρώτη φορά κάτω και από το 15% (συγκεκριμένα 14,8%) ενώ σε αξία έχει περιοριστεί σε 17,6%.
Όπως προαναφέρθηκε στην δεύτερη θέση βρίσκεται η σερραϊκή ΚΡΙ ΚΡΙ η οποία την έχει πλησιάσει - επίσης για πρώτη φορά - στην μία ποσοστιαία μονάδα (13,8%) σε όγκο ενώ η διαφορά είναι μεγαλύτερη σε ότι αφορά την αξία καθώς το μερίδιο της της ΚΡΙ ΚΡΙ διαμορφώνεται σε 15,4%.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι επόμενοι παίκτες που ακολουθούν (ΔΕΛΤΑ, Όλυμπος, Δωδώνη) κατέχουν μερίδια από 10% και κάτω.
Πρωτιά στα private label
Τα παραπάνω αφορούν τα επώνυμα γιαούρτια καθώς ήδη την πρωτιά εδώ και κάτι παραπάνω από ένα χρόνο την κατέχουν στην κατηγορία τα private label, δηλαδή οι μάρκες των σούπερ μάρκετ (π.χ. Μαράτα για την Σκλαβενίτης). Τα γιαούρτια ήταν από τις κατηγορίες τροφίμων όπου τα επώνυμα προϊόντα δέχτηκαν την μεγαλύτερη πίεση από τα αυτά ιδιωτικής ετικέτας.
Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι από 8,9% σε αξία και 14,1 σε όγκο στο τέλος του 2017 τα private label βρέθηκαν στο 11,7% σε αξία και στο 19,9% σε όγκο (σ.σ. και για πρώτη φορά στην πρώτη θέση σε όγκο στην συνολική αγορά του γιαουρτιού) στο τέλος του 2022.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία στο εξάμηνο του 2024 πλέον πάνω από 1 στα τρία γιαούρτια που πωλείται από το οργανωμένο λιανεμπόριο σε όγκο (35,8%) και σχεδόν το 1 στα 4 σε αξία (23,1%) είναι προϊόν private label.