F-16 Viper: Με Αμερικανίδα χειρίστρια πέταξε το πρώτο ελληνικό
Ολοκληρώθηκε νωρίς το μεσημέρι της Κυριακής (17/1) η διάρκειας 61 λεπτών πτήση του του «005» στα χειριστήρια του οποίου βρέθηκε Αμερικανίδα (με καταγωγή από την Χαβάη) χειριστής. Το πρωτότυπο ελληνικό F-16 Viper, συνοδευόταν από διθέσιο αεροσκάφος του ίδιου τύπου, γράφει ο λογαριασμός Stam Pittas στο Twitter, με την ανάρτηση να συνοδεύεται με σχετικές φωτογραφίες.
Για το πρωτότυπο ελληνικό Viper έκανε ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Twitter και ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. «Αναβάθμιση των F-16 Viper από την Lockheed Martin και η ελληνική Πολεμική Αεροπορία προχωρά», σημείωσε.
Την ίδια ώρα, με σκεπτικισμό για το μέλλον της τουρκικής αεροπορίας αντιμετωπίζει η Άγκυρα την αρχή του εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16. «Το F-16 Block 70 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας εμφανίστηκε», αναφέρει ο μεγάλος τουρκικός λογαριασμός στο Twitter, Gürsel Kurşunat.Πρόκειται για λογαριασμό που αφορά σε φωτογραφίες τουρκικών μαχητικών. «Απαιτείται η αγορά αεροσκαφών έκτακτης ανάγκης για την αεροπορία μας», τονίζεται.
«Οι ικανότητες των πιλότων μας είναι έως σε ένα βαθμό. Πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε μόνο με τα F-16;», διερωτάται ο κάτοχος του λογαριασμού. Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολλούς Τούρκους χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι βλέπουν την ψαλίδα με την Ελλάδα να μεγαλώνει με την αγορά από την Αθήνα των 18 Rafale και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών F-16 σε Viper.
H ανάρτηση του Νίκου Παναγιωτόπουλου
Λίγα λόγια για το F-16
To F-16 Fighting Falcon (Μαχόμενο Γεράκι) είναι ένα μοντέρνο μαχητικό αεροσκάφος κατασκευασμένο στις ΗΠΑ. Σχεδιασμένο ως ένα ελαφρύ καταδιωκτικό και καταδιωκτικό-βομβαρδιστικό έχει μέχρι στιγμής επιτυχημένο ρόλο στον τομέα του. Οι μεγάλες του δυνατότητες σε ταχύτητα, ευελιξία, ικανότητα στροφής και περιστροφής το κάνουν έναν από τους πιο δύσκολους αντιπάλους στον αέρα. Το F-16 κατασκευάστηκε από την General Dynamics. Το 1993 η General Dynamics πωλήθηκε στην Lockheed Corporation, τώρα Lockheed Martin. Το καταδιωκτικό αυτό υπηρετεί σε 24 χώρες, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας, όπου από το 1988 αποτελεί τον κύριο τύπο καταδιωκτικού αναχαίτισης. Πιθανόν να είναι το πιο διαδεδομένο Δυτικό καταδιωκτικό, αφού έχουν κατασκευαστεί πάνω από 4000 αεροσκάφη.
Το F-4 Phantom II είχε μια αρκετά απογοητευτική απόδοση στον πόλεμο του Βιετνάμ, όντας ιδιαίτερα μεγάλο και δυσκίνητο, και αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες με τα μικρά και ευέλικτα μαχητικά των Βορειοβιετναμέζων. Ο διάδοχος του, το F-15 Eagle, διαφαινόταν επίσης ένα μεγάλο (αλλά κατά πολύ πιο ευέλικτο), μαχητικό το οποίο όμως συνάντησε ιδιαίτερες αντιδράσεις λόγω των κακών εμπειριών με το F-4. Η πιο οργανωμένη από αυτές ήταν μια ομάδα από αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που αυτοαποκαλείτο "Fighter mafia". Αποτελείτο από τους σμήναρχο Τζων Μπόιντ, σμήναρχο Έβερστ Ριτσιόνι, τους αναλυτές Τομ Κρίστι και Πιέρ Σπρέι. Αυτή η ομάδα πίεσε και πέτυχε την δημιουργία διαγωνισμού από το Πεντάγωνο των ΗΠΑ για ένα μικρό, ελαφρύ καταδιωκτικό ημέρας με πολύ βασικό εξοπλισμό και χωρίς ραντάρ. Το πρόγραμμα ονομάστηκε Light-Weight Fighter (LWF) program και στις 13 Απριλίου 1972 το μοντέλο 401-16B της General Dynamics επελέγη από τον ανταγωνισμό. Η πρώτη επίσημη πτήση του αεροσκάφους (με το νέο όνομα YF-16) έγινε στις 2 Φεβρουαρίου 1974 και το αεροσκάφος μπήκε σε ενεργό υπηρεσία στις 17 Οκτωβρίου 1978 με την USAF.