Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων: Είχαμε προειδοποιήσει την Ελλάδα - Δεν αντέδρασε εγκαίρως
Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων: Ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης δηλώνει πως υπήρξαν προειδοποιήσεις προς τις ελληνικές Αρχές πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, για το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας και τα προβλήματα που αυτό αντιμετωπίζει, αλλά η Ελλάδα δεν αντέδρασε εγκαίρως.
Ο Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ μαζί με άλλους εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα επισκεφθούν σήμερα, Τετάρτη, 8/3, την Ελλάδα, προκειμένου να παράσχουν περαιτέρω στήριξη για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους.
Ο ίδιος μίλησε στην ελληνική έκδοση του Euronews τονίζοντας πως η Ευρώπη έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές τα τελευταία χρόνια.
«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την ασφάλεια που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ντοπελμπάουερ στο Euronews.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δαπανήσει 700 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα από το 2014 και έχει προγραμματίσει να διαθέσει άλλα 130 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης.
Παράλληλα, η Ελλάδα υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει θέσει σε λειτουργία το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων από το 2020 στο τμήμα του δικτύου όπου συνέβη το ατύχημα, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ.
«Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023», τόνισε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.
«Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του ατυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Έτσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά», υπογράμμισε.