Έρχονται δραματικές αλλαγές στην μηχανή αναζήτησης της Google
Το αποτέλεσμα θα είναι εντελώς διαφορετικό από την γνωστή εικόνα μίας σελίδας γεμάτη με links ιστοσελίδων.
Παρά το γεγονός ότι το ξεκίνημα της τεχνητής νοημοσύνης στις αναζητήσεις της Google ήταν επεισοδιακό, η εταιρεία δεν έχει κανένα σκοπό να κάνει πίσω στα σχέδιά του για τη νέα τεχνολογία.
Ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι θα βγάλει μία σειρά από νέα χαρακτηριστικά που θα πάνε την αναζήτηση της Google ένα βήμα παραπέρα από την γνωστή σελίδα της με τα μπλε link. Θα χρησιμοποιήσει τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για να αλλάξει και το πώς εμφανίζονται τα αποτελέσματα των αναζητήσεων, αλλά και το πώς οι χρήστες ξεκινούν μία αναζήτηση ή κάνουν ερωτήσεις στη Google.
Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα θα είναι μία εντελώς νέα εμπειρία αναζήτησης που θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να οργανώσει την όψη της σελίδας αποτελεσμάτων σε διάφορες κατηγορίες και θα τοποθετεί link από forum και από βίντεο και άλλα widgets στην κορυφή της σελίδας.
Το αποτέλεσμα θα είναι εντελώς διαφορετικό από την γνωστή εικόνα μίας σελίδας γεμάτη με links ιστοσελίδων.
«Από την πλευρά των χρηστών, οι αλλαγές είναι δραματικές σε σχέση με το παρελθόν», δήλωσε η Αντιπρόεδρος εμπειρίας χρηστών της Google Search σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Η νέα σελίδα αναζήτησης προς το παρόν θα είναι διαθέσιμη μόνο στις κινητές συσκευές, ωστόσο αναμένεται να επεκταθεί σύντομα και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές γραφείου.
Η Αντιπρόεδρος τόνισε ότι τα νέα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης ουσιαστικά θα προσωποποιήσουν τις αναζητήσεις για πιο έγκυρα αποτελέσματα βασισμένα στον κάθε χρήστη.
Όμως, αυτό, λένε οι ειδικοί, δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τις κατατάξεις της Google Search που βασίζονται σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο αλγόριθμο. Όπως επισημαίνουν, οι ειδικοί στον τομέα προσπαθούν να καταλάβουν τις αλλαγές που θα γίνουν και το πώς θα λειτουργεί η μηχανή στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Πάντως, μεταξύ των άλλων, το νέο σύστημα θα τοποθετεί hyperlinks στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Μέχρι τώρα, οι πηγές βρίσκονταν κάτω από τα αποτελέσματα, όμως στο εξής οι χρήστες θα μπορούν να πάνε κατευθείαν στην πηγή της πληροφορίας χρησιμοποιώντας το hyperlinks.
Η Google υποστηρίζει ότι το νέο χαρακτηριστικό ήδη έδειξε αύξηση της κίνησης στις ιστοσελίδες που υπάρχει το link, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένο αριθμό.
Επίσης, η Google αναβαθμίζει το Lens, ένα χαρακτηριστικό που χρησιμοποιεί την κάμερα του τηλεφώνου για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με αυτό που βλέπει ο χρήστης.
Οι χρήστες μπορούν να πάρουν ένα βίντεο και στη συνέχεις να κάνουν ερωτήσεις στο Lens για τις εικόνες. Για παράδειγμα, μπορούν να πάρουν σε βίντεο ένα πουλί και, στη συνέχεια, να ζητήσουν από το Lens να δώσει πληροφορίες με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.