Επιστρέφει ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός η Ιαπωνία
Η Ιαπωνία είναι ένας πολύ δημοφιλής τουριστικός προορισμός για την κουλτούρα της και την ψυχαγωγία, αλλά και τα θαύματα της φύσης
Η Ιαπωνία είναι ούτως ή άλλως ένας αγαπημένος τουριστικός προορισμός. Η αποδυνάμωση του γιεν φαίνεται να ενισχύει την πεποίθηση ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί.
Η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έσπασε τον Μάρτιο που μας πέρασε το ρεκόρ επισκεπτών προ – πανδημίας, υποδεχόμενη 3,1 εκατομμύρια ξένους τουρίστες μέσα σε ένα μήνα.
Μάλιστα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η χώρα ετοιμάζεται να σπάσει σε ετήσια βάση το ρεκόρ που προέβλεπε ότι θα σπάσει το 2025 από φέτος, δηλαδή να υποδεχτεί μέσα σε ένα χρόνο 32 εκατομμύρια τουρίστες. Και αυτό μετά τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2024 που κάνουν λόγο για 8,6 εκατομμύρια τουρίστες.
Η Ιαπωνία ξανάνοιξε τις πόρτες της στον τουρισμό τον Οκτώβριο του 2022, μετά από μία διετία πολύ σκληρών μέτρων για την πανδημία. Η αυξημένη ζήτηση σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση του γιεν πυροδότησαν τα απανωτά ρεκόρ τουρισμού.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι τουρίστες να μένουν περισσότερο και να ξοδεύουν περισσότερα, καθώς τα πάντα είναι φθηνότερα για τους ξένους, όπως τα ξενοδοχεία, η διατροφή, οι δραστηριότητες, αλλά και τα δώρα. Το γιεν έχει υποχωρήσει περίπου κατά 10% μέσα σε ένα χρόνο σε σχέση με το δολάριο.
Η αποδυνάμωση του γιεν αποδίδεται από τους αναλυτές στα υψηλά επιτόκια στις Ηνωμένες Πολιτείες, γεγονός που καθιστά το δολάριο πιο ελκυστικό στους επενδυτές. Μία ιστορική αύξηση των επιτοκίων στην Ιαπωνία τον περασμένο μήνα – η πρώτη από το 2007 – δεν έκανε και πολλά για να αντιστρέψει την πτωτική τάση.
Η Ιαπωνία είναι ένας πολύ δημοφιλής τουριστικός προορισμός για την κουλτούρα της και την ψυχαγωγία, αλλά και τα θαύματα της φύσης, καθώς και τη μοναδική της κουζίνα. Τουρίστες από τη Νότια Κορέα, την Κίνα, την Ταίβάν και τις Ηνωμένες Πολιτείες αποτέλεσαν τη μεγαλύτερη δεξαμένη ξένων επισκεπτών τον περασμένο Μάρτιο, σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμό της χώρας.
Οι ιαπωνικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Japan Airlines και η ANA, σκοπεύουν να εξαργυρώσουν την έκρηξη του τουρισμού αυξάνοντας τις διαδρομές τους από την Ασία.
Η σημαντική πτώση του γιεν έχει επίσης δώσει ώθηση και σε προϊόντα πολυτελείας. Οι ξένοι τουρίστες εκμεταλλεύονται το αδύναμο νόμισμα και αγοράζουν πολυτελή προϊόντα από την Ιαπωνία από εταιρείες, όπως η TAG Heuer, η Chanel και η Prada, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg.
Βέβαια, η πτώση του γιεν δυσκολεύει του εγχώριους ταξιδιώτες και άρα τον εσωτερικό τουρισμό.
Ο εσωτερικός τουρισμός υποχώρησε το Μάρτιο κατά 37% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων και το αδύναμο γιεν μειώνει και τους Ιάπωνες ταξιδιώτες στο εξωτερικό.