Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Lancia Ypsilon
Το Ypsilon του 2024 είναι το πρώτο νέο αυτοκίνητο της Lancia εδώ και 13 χρόνια.
Ο αριθμός 13 φαίνεται πως δεν επηρεάζει την ιταλική μάρκα, η οποία αναγεννιέται με το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο . Η Stellantis έχει δεσμευτεί να διατηρήσει και τις 14 (δεκατέσσερις!) μάρκες στο τεράστιο χαρτοφυλάκιό της μετά τη συγχώνευση FCA-PSA. Αυτό σημαίνει ότι η ιταλική μάρκα έχει μια νέα ευκαιρία να αλλάξει την εικόνα της, το 2024 με το νέο Ypsilon, που είχε καθυστερήσει πολύ.
Είναι επίσης το πρώτο EV της Lancia, αν και θα ακολουθήσουν ήπιες υβριδικές εκδόσεις με βενζινοκινητήρες. Το μικρομεσαίο hatchback χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα CMP / eCMP με το Peugeot 208 / e-208 αλλά με εντελώς διαφορετικό στυλ μέσα και έξω.
Η Lancia μας λέει ότι οι προβολείς και τα πίσω φώτα ακολουθούν το σχήμα της εμβληματικής Stratos, αλλά αυτό δεν είναι κα κάτι νέο. Τα κυκλικά πίσω φώτα όντως μας θυμίζουν την Stratos, αλλά το ίδιο θυμίζουν και άλλα αυτοκίνητα με στρογγυλά πίσω φώτα. Η μάρκα Stellantis έχει ενσωματώσει ένα μοτίβο «Y» τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φώτα, ενώ τα ξεχωριστά φώτα ημέρας υιοθετούν παρόμοιο θέμα.
Ένα σημείο όπου πραγματικά ξεχωρίζει, είναι οι θόλοι των τροχών, οι πλαϊνοί καθρέφτες και η πίσω κολόνα που είναι βαμμένα σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο, που λανσάρετε και «παίζει» παντού είναι μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής που αναπτύχθηκε από κοινού με την Cassina, έναν ιταλικό κατασκευαστή επίπλων υψηλής ποιότητας. Κατά συνέπεια, οι μικρότερες εκδόσεις του νέου Ypsilon δεν θα φαίνονται τόσο «πλούσιες» όσο αυτή.
Το εσωτερικό είναι επίσης διαφορετικό από τον άλλο ξάδερφό του (το 208). Ωστόσο, καθώς βρισκόμαστε στο 2024, η «υποχρεωτική» διπλή οθόνη είναι εκεί. Ευτυχώς, υπάρχει ακόμα μια σειρά από φυσικά κουμπιά για γρήγορη πρόσβαση σε ορισμένα από τα χειριστήρια κλιματισμού. Οι διπλές οθόνες είναι 10,25 ίντσες και η Lancia έχει προσθέσει μια ασύρματη βάση φόρτισης, τρεις θύρες USB-C και ενσωμάτωση smartphone με Android Auto και Apple CarPlay.
Το κομψό αυτοκίνητο πόλης διαθέτει επίσης ένα εξατομικευμένο ηχοσύστημα, φωτισμό περιβάλλοντος και ένα ειδικό φίλτρο για το AC για να απαλλαγεί από το 99% των επιβλαβών σωματιδίων.
Στην καρδιά της Lancia Ypsilon του 2024 με ηλεκτροκίνηση βρίσκεται ένας κινητήρας (στους εμπρός τροχούς)με 154 ίππους και 260 Nm ροπής που ταιριάζει με το Peugeot e-208. Χρησιμοποιεί μια πανομοιότυπη μπαταρία 51 kWh που δίνει 403 χιλιόμετρα αυτονομίας στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Αυτός ο συνδυασμός ηλεκτρικού κινητήρα και μπαταρίας βρίσκεται επίσης σε ένα άλλο σχετικό προϊόν Stellantis, το Opel e-Corsa.
Με μήκος 4,08 μέτρα και πλάτος 1,76 μέτρα \, η ολοκαίνουργια Lancia Ypsilon είναι μεγαλύτερη από το ξεπερασμένο μοντέλο που αντικαθιστά. Με ύψος 1,44 μέτρα, είναι ελαφρώς χαμηλότερο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Αναμενόμενα, είναι πολύ πιο βαρύ. Το ηλεκτρικό μοντέλο αγγίζει τη ζυγαριά στα 1.584 κιλά, αλλά οι επόμενες εκδόσεις ήπιας υβριδικής αερίου θα περιορίσουν τα κιλά τους. Μιλώντας για την ογκώδη μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί από 20 έως 80% σε 24 λεπτά μέσω σύνδεσης DC.
Tο προηγούμενο Ypsilon πωλήθηκε μόνο στην Ιταλία, όμως το νέο μοντέλο θα προσφερθεί σε περισσότερους από 70 αντιπροσώπους σε όλη την Ευρώπη. Το Βέλγιο και η Ολλανδία θα πάρουν το προβάδισμα στα μέσα του τρέχοντος έτους, με τη Γαλλία και την Ισπανία να ακολουθούν, η Γερμανία το 2025.