Επιδόματα ΟΠΕΚΑ - ΔΥΠΑ: Πώς εκδίδετε την προπληρωμένη κάρτα μέσω gov.gr
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι για το νέο τρόπο πληρωμής προνοιακών παροχών σε χρήμα, καθώς και επιδομάτων και οικονομικών ενισχύσεων.

Σε λιγότερο από ένα μήνα τίθεται σε εφαρμογή νέος τρόπος πληρωμής ορισμένων προνοιακών παροχών σε χρήμα, καθώς και επιδομάτων και οικονομικών ενισχύσεων που καταβάλλονται από τον ΟΠΕΚΑ και τη ΔΥΠΑ. Ειδικότερα, για τα εντασσόμενα επιδόματα, η εφαρμογή της πληρωμής μέσω προπληρωμένης κάρτας ξεκινά από την 15η Μαρτίου 2025, με εξαίρεση το επίδομα παιδιού (Α21), για το οποίο η πληρωμή μέσω προπληρωμένης κάρτας θα εφαρμοστεί από 30/5/2025.
Η ειδική προπληρωμένη κάρτα εκδίδεται από Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (ΠΥΠ), στον οποίο ο δικαιούχος τηρεί ενεργό λογαριασμό πληρωμών (IBAN). Εν ολίγοις, η πληρωμή 19 επιδομάτων θα πραγματοποιείται πλέον μόνο μέσω προπληρωμένης κάρτας που θα εκδίδουν οι συνεργαζόμενες τράπεζες. Το 50% του επιδόματος θα μπορεί να αναληφθεί σε μετρητά από τον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου. ενώ για το υπόλοιπο θα γίνεται αποκλειστικά χρήση της κάρτας για ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Όσοι δικαιούχοι των επιδομάτων δεν διαθέτουν τραπεζικό λογαριασμό (στο όνομά τους), θα πρέπει να ανοίξουν πριν ξεκινήσει ο νέος τρόπος καταβολής. Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ΠΥΠ) που συμμετέχουν στην έκδοση ειδικής προπληρωμένης κάρτας μέχρι σήμερα είναι: Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank, Attica Bank, Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας.
Η υποβολή της αίτησης γίνεται μέσω της πλατφόρμας gov.gr, ενώ η κάρτα θα εκδίδεται και θα αποστέλλεται από την τράπεζα που τηρεί τον λογαριασμό του δικαιούχου.
Η διαδικασία
Ειδικότερα, η διαδικασία αίτησης έκδοσης της προπληρωμένης κάρτας ξεκινά αυτόματα μέσω νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος (ΟΠΣ), το οποίο έχει δημιουργηθεί ειδικά για τις ανάγκες του προγράμματος. Το πληροφοριακό σύστημα διαλειτουργεί με τις βάσεις δεδομένων της ΔΥΠΑ και του ΟΠΕΚΑ και ανακτά τον IBAN και τη διεύθυνση που έχετε ήδη δηλώσει στις αιτήσεις σας για επιδόματα.
Στη συνέχεια, σας αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα προκειμένου να εισέλθετε στο νέο σύστημα εντός πέντε (5) ημερών για να προβείτε σε έλεγχο της ορθότητας των στοιχείων και, εφόσον το επιθυμείτε, σε τυχόν αλλαγή τους. Εάν δεν προβείτε σε κάποια ενέργεια εντός του προαναφερθέντος χρονικού διαστήματος, η αίτησή σας υποβάλλεται με τα στοιχεία που έχουν ανακτηθεί από τους Φορείς (Δ.ΥΠ.Α. ή/και ΟΠΕΚΑ) προς τον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών στον οποίο αντιστοιχεί ο IBAN. Ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών προχωρά στον έλεγχο της αίτησης και στη συνέχεια στην έκδοση και αποστολή της προπληρωμένης κάρτας σας.
Στο νέο πληροφοριακό σύστημα εισέρχεστε με τους προσωπικούς σας κωδικούς- διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TaxisNet).