Ένας νέος κολοσσός θα δημιουργηθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι τελευταίες πληροφορίες μιλούν για την δημιουργία ενός mega group στην αυτοκίνηση με συμμετοχή της Stellantis, της Renault και της BMW.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα και πληροφορίες από οικονομικά sites στις 15 Οκτωβρίου προγραμματίζεται κοινή συνάντηση μεταξύ Luca de Meo, Carlos Tavares και Oliver Zipse. Ο λόγος οι πιθανότητες και η βάση για να γίνουν μία νέα ομάδα στην Ευρώπη.
Με τις οι φήμες για συγχώνευση μεταξύ Renault και Stellantis, να γίνονται έντονες έρχεται και η BMW να προστεθεί και αυτό θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός γίγαντα με 18 μάρκες και μεγάλη οικονομική επιφάνεια, ίσως ικανή να υποστηρίξει τη δύσκολη εποχή για την αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει την πολύπλοκη και κυμαινόμενη ενεργειακή μετάβαση.
Οι πρώτες φήμες κυκλοφόρησαν τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά μετά από αυτό δεν υπήρξε καμία ένδειξη της συγχώνευσης. Όμως οι εκκλήσεις από την πολιτική και βιομηχανική πλευρά παρέμειναν. Μάλιστα λένε πως τις ίδιες σκέψεις μοιράζεται και ο Luca de Meo, με στόχο να δημιουργηθεί μία εταιρία τύπου Airbus. Αυτό το Ευρωπαϊκό Project μπορεί να αρέσει σε κάποιες κυβερνήσεις (αρχικά στη Γαλλική, για να ξεφορτωθεί την Renault) αλλά δεν αρέσει στον Carlos Tavares CEO της Stellantis. Ο τελευταίος όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο «Sun 24 Ore», βλέπει κινδύνους υπερβολικής ομογενοποίησης των brands, των μοντέλων και του design καθώς και μιας πιθανής κοινωνικής συγχώνευσης.
Αφορμή για τη συμμαχία είναι πρωτίστως η άμυνα προς τον Κινεζικό ανταγωνισμό, αφού η Stellantis έχει εταιρική σχέση -με επένδυση 1,5 δις- με την Leapmotor ενώ η Renault έχει συνεργασία με την Geely η οποία ελέγχει μεταξύ άλλων και τη Volvo. Τώρα στο τραπέζι θέλει να καθίσει και η BMW. Οι… συνέταιροι πιθανόν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με αφορμή την Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, που ανοίγει στις 13 Οκτωβρίου. Εκεί οι Luca De Meo, Carlos Tavare και Oliver Zipse θα μιλήσουν για το θέμα αυτού του υποθετικού «car airbus».
Προς το παρόν ο John Elkann (πρόεδρος της Stellantis) ανάφερε στο Reuters: «Δεν υπάρχει σχέδιο που να μελετά πράξεις συγχώνευσης με άλλους κατασκευαστές. Ο όμιλος επικεντρώνεται στην εκτέλεση ενός μακροπρόθεσμου εμπορικού σχεδίου».
Εν τω μεταξύ, ο Όμιλος εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί πιθανότητα κέρδους, επανεξετάζοντας τις εκτιμήσεις για το 2024. Αυτό αναμένεται μεταξύ 5,5% και 7% για όλο το 2024 μειωμένο από το διψήφιο νούμερο προηγούμενων ετών. Η μείωση του κέρδους - εξηγεί η Stellantis- οφείλεται στα 2/3 διορθωτικών ενεργειών στη Βόρεια Αμερική, αλλά και στην αναμονή χαμηλότερων πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο σε κάποιες περιοχές.