Έλον Μασκ: «Απενεργοποιημένο το AutoPilot κατά τη συντριβή του Model S με τους 2 νεκρούς - Δεν ευθύνεται η Tesla»
O ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, Έλον Μασκ, διέψευσε τις φήμες πως το θανατηφόρο ατύχημα που σημειώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο με ένα Model S της εταιρείας στο Τέξας των ΗΠΑ, προκλήθηκε από δυσλειτουργία του AutoPilot του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον Μασκ, πληροφορίες και δεδομένα που φτάνουν στα χέρια των αρχών αποδεικνύουν ότι το ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης του ηλεκτρικού οχήματος δεν ήταν τελικά ενεργοποιημένο όπως αρχικά είχε αναφερθεί.
[video width="320" height="176" mp4="https://www.flash.gr/wp-content/uploads/2021/04/4c784cc1-2e69-4451-b10e-37b47ebb1b3e_150.mp4"][/video]
Υπενθυμίζεται, πως το αυτοκίνητο της εταιρείας, ένα Model S του 2019, καθώς έτρεχε με αρκετά υψηλή ταχύτητα, ξέφυγε από την πορεία του και προσέκρουσε πάνω σε ένα δέντρο. Αμέσως τυλίχτηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα και οι δύο άνδρες επιβαίνοντες, λίγη ώρα αργότερα, να ανασυρθούν τελικά νεκροί από τις αρχές.
«Λάβαμε αρκετές κλήσεις για πυρκαγιά στο δάσος», δήλωσε ο Πάλμερ Μπακ, επικεφαλής του πυροσβεστικού τμήματος στο Γούντλαντς του Τέξας. «Όταν φτάσαμε, το όχημα είχε ήδη τυλιχτεί στις φλόγες. Δεν υπήρχε κανένας πίσω από το τιμόνι» ανέφερε.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα πρώτα ευρήματα της αστυνομίας, κανένας από τους δύο επιβαίνοντες δεν οδηγούσε το αυτοκίνητο αφού βρέθηκαν στο κάθισμα του συνοδηγού και στο πίσω κάθισμα αντίστοιχα. Το γεγονός, λοιπόν, ότι κανένας από τους δύο άτυχους άνδρες δεν ήταν πίσω από το τιμόνι του οχήματος τη στιγμή που προκλήθηκε η συντριβή δημιούργησε ερωτηματικά σχετικά με το εάν η λειτουργία Autopilot είχε ενεργοποιηθεί και χρησιμοποιήθηκε ακατάλληλα.
Η Tesla τόνισε πως το εν λόγω σύστημα δεν είναι υποκαθιστά σε καμία περίπτωση τον οδηγό και απαιτείται πάντοτε η «ενεργή επίβλεψη του οδηγού».
Η είδηση του δυστυχήματος είχε ως αποτέλεσμα την υποχώρηση των μετοχών της εταιρείας στο έως και – 6,5% τη Δευτέρα προτού διαμορφωθούν τελικά στο 3,4% και στα 714,63 δολάρια. Η μετοχή αυξήθηκε έως και 1,9% μετά το τέλος των τακτικών διαπραγματεύσεων.