Ελληνόγλωσση εκπαίδευση: Καταγγελίες για απαξίωση των σχολείων στο εξωτερικό
Ελληνόγλωσση εκπαίδευση: Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, υπεράριθμες τάξεις. Έτσι περιγράφονται οι συνθήκες, που επικρατούν στην Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση της Διασποράς ειδικά σε Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία και Ολλανδία, από τους Έλληνες γονείς οι οποίοι παραπονιούνται για εγκατάλειψη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης από την ελληνική Πολιτεία.
Οι επιστολές, που στέλνουν οι γονείς στο υπουργείο Παιδείας αλλά και στα κατά τόπους προξενεία είναι απανωτές με αποτέλεσμα να κατατεθεί και σχετική ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ (από τον περασμένο Οκτώβριο) η οποία όμως ακόμη δεν έχει λάβει απάντηση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Αναφερόμενοι σε επιστολή που έχουν κοινοποιήσει γονείς από το Μόναχο οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μερόπη Τζούφη και Νίκος Φίλης μιλούν για «μια ακόμη επιστολή από το εξωτερικό που φανερώνει τη διάλυση και την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης» και ζητούν να ανακληθεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για συγχώνευση και κλείσιμο του 2ου Δημοτικού Σχολείου «Πυθαγόρας» στο Μόναχο».
Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους οι γονείς, οι μαθήτριες και οι μαθητές του «Πυθαγόρα» θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλα ελληνικά σχολεία της πόλης, διανύοντας περισσότερα από 15 χλμ. την ημέρα στην πράξη δηλαδή τα παιδιά θα αναγκαστούν να γραφτούν από την επόμενη χρονιά σε γερμανικά σχολεία πολύ πιο κοντά στα σπίτια τους. Οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσαν επίσης «πως σε Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία καταγράφηκαν συγχωνεύσεις τμημάτων, σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, υπεράριθμες τάξεις και νηπιαγωγοί που καλούνται να εκπαιδεύσουν έφηβους μαθητές. Το υπουργείο Παιδείας αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες του και παραμένει άπραγο».
Οι βουλευτές αναφέρουν ότι σύμφωνα με καταγγελίες γονέων και εκπαιδευτικών που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό, το υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει τα ελληνικά σχολεία «στην τύχη τους. Το υπουργείο Παιδείας είτε δε στέλνει εκπαιδευτικούς είτε στέλνει με μεγάλη καθυστέρηση. Ως αποτέλεσμα, τα μαθήματα γίνονται με κυλιόμενα ωράρια ή με συνδιδασκαλία.
Οι ήδη λιγοστές ώρες διδασκαλίας μειώνονται, ενώ παιδιά διαφορετικών επιπέδων και ηλικιών διδάσκονται στις ίδιες τάξεις. Επίσης, τα γυμνασιακά και λυκειακά τμήματα λειτουργούν ανά δεκαπενθήμερο ή και καθόλου, ενώ οι νηπιαγωγοί καλούνται να διδάξουν σε όλες τις βαθμίδες. Παρά τις διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας για τη στήριξη των σχολείων του εξωτερικού, η πραγματικότητα είναι - για μια ακόμη φορά - πολύ διαφορετική.