Ελένη Βρεττού - Attica Bank: Κάθε επιχείρηση αξίζει σωστή, γρήγορη και ξεκάθαρη τραπεζική εξυπηρέτηση
Στην διαφορά που μπορεί να προσφέρει η Attica Bank ως πέμπτος τραπεζικός πυλώνας αναφέρθηκε η CEO της Τράπεζας, Ελένη Βρεττού στην τοποθέτηση της στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Την πεποίθηση της ότι υπάρχει χώρος για νέους παίκτες στην ελληνική τραπεζική αγορά εξέφρασε η Ελένη Βρεττού κατά την τοποθέτηση της στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Σύμφωνα με την CEO της Attica Bank σήμερα, η ανάγκη και ο χώρος για περισσότερους «παίκτες» είναι υπαρκτός. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά το 2024, στην καθαρή πιστωτική επέκταση (νέα δάνεια μείον αποπληρωμές), η Attica Bank – μαζί με την Optima – κατείχαν πάνω από το 20% της αγοράς, με μερίδιο μόλις 3%. Τα δύο τρίτα αυτής της επέκτασης κατευθύνθηκαν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Βελτίωση του ανταγωνισμού - Προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση
Στην ομιλία της η κα. Βρεττού σημείωσε ότι η Attica Bank έκανε και θα κάνει σημαντικά βήματα για την βελτίωση του ανταγωνισμού και την μείωση των προμηθειών προς όφελος των καταναλωτών. Υπενθύμισε ότι ο όμιλος ήταν ο πρώτος που κατάργησε τις προμήθειες στα εισερχόμενα εμβάσματα καθώς ο μόνος που προσέγγισε διαφορετικά το στεγαστικό πρόγραμμα «Σπίτι μου 2», δίνοντας έμφαση όχι μόνο στο επιτόκιο αλλά και στο ουσιαστικό πρόβλημα: την έλλειψη διαθέσιμων κατοικιών.
Ιδιαίτερη έμφαση στην τοποθέτηση της είχε η τραπεζική εξυπηρέτηση που μπορεί να προσφέρει ο όμιλος της Attica Bank προς τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας ανεξαρτήτως μεγέθους της επιχείρησης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «Δίνουμε προτεραιότητα στην τραπεζική εξυπηρέτηση: όχι σε 4 μήνες, αλλά σε 5 εργάσιμες. Χωρίς ραντεβού. Με ξεκάθαρη απάντηση προς τον πελάτη. Και επειδή αναφερόμαστε διαρκώς στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις – αυτές είναι που αποτελούν την καρδιά της ελληνικής παραγωγικής οικονομίας – είναι κρίσιμο να δούμε και το εξής: πολλές από αυτές δυσκολεύονται σήμερα να έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα. Είτε γιατί βρέθηκαν σε ρυθμίσεις την περίοδο της κρίσης, είτε γιατί έχουν περάσει μέσα από τιτλοποιήσεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι παραμένουν αποκλεισμένες.
Εμείς, λοιπόν, τι λέμε; Ότι ανεξαρτήτως μεγέθους, κάθε επιχείρηση αξίζει σωστή, γρήγορη και ξεκάθαρη τραπεζική εξυπηρέτηση. Όχι να περιμένει 4 μήνες για μια απάντηση. Όχι να χρειάζεται ραντεβού. Σε εμάς, σε 5 εργάσιμες ημέρες ο πελάτης ξέρει αν βλέπουμε το αίτημά του θετικά ή όχι και εάν προχωρήσει το δάνειό του, σε 6 εβδομάδες έχει προχωρήσει και η εκταμίευση».
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση της σε ότι αφορά το πελατοκεντρικό μοντέλο της Τράπεζας η κα. Βρεττού ανέφερε «για εμάς η τραπεζική εξυπηρέτηση πρέπει να είναι εμπειρία. Να είναι ευχάριστη. Και κυρίως, να μην κοστίζει παραγωγικό χρόνο. Αυτό είναι το πραγματικό μας στοίχημα για την επόμενη μέρα».
Οφείλουμε να δείξουμε ψυχραιμία
Απαντώντας στο ερώτημα που αφορά τις επιπτώσεις από την εμπορική πολιτική Τραμπ η κα. Βρεττού στην τοποθέτηση της σημείωσε μεταξύ των άλλων πως:
Σε τέτοιες περιόδους, πιστεύω ότι οι τράπεζες οφείλουμε να δείξουμε ψυχραιμία. Να αξιολογήσουμε έγκαιρα τα χαρτοφυλάκια, να εντοπίσουμε τους ευάλωτους πελάτες και – κυρίως – να δώσουμε ρευστότητα, να εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη και να στηρίξουμε τα επενδυτικά σχέδια που διαφορετικά θα «παγώσουν». Χωρίς επενδύσεις, δεν μπορεί να έρθει ανάπτυξη.
Την ίδια στιγμή, είναι κρίσιμο να αποκαταστήσουμε τη συνολική υγεία του συστήματος. Όταν ξεκινάμε με 70 δισ. ευρώ οικονομικής δραστηριότητας που είναι «εκτός τραπεζικού συστήματος», σε μια χώρα με ΑΕΠ 150 δισ., πρέπει να επαναφέρουμε τις επιχειρήσεις αυτές, κυρίως τις μικρομεσαίες, που δεν έχουν πρόσβαση στη χρηματοδότηση.