Εικόνες βγαλμένες από θρίλερ: Αεροπλάνο γέμισε με αίματα λίγο πριν την απογείωση - Ο φρικιαστικός λόγος
Οι περισσότερες συγκρούσεις με πτηνά συμβαίνουν νωρίς το πρωί ή κατά τη δύση του Ηλίου, όταν τα πουλιά είναι πιο δραστήρια - Τι κάνουν γι' αυτό οι κατασκευάστριες εταιρείες και οι πιλότοι
Αντιμέτωποι με μία φρικιαστική εικόνα βρέθηκαν οι επιβάτες πτήσης από την περιοχή της Αλάσκας. Συγκεκριμένα, λίγο πριν απογειωθεί, το αεροπλάνο συγκρούστηκε με ένα σμήνο πτηνών, με αποτέλεσμα το εξωτερικό του αεροσκάφους να γεμίσει με αίμα.
Όπως διαβάζουμε στην New York Post παρά την σύγκρουση, η πτήση συνεχίστηκε χωρίς επεισόδια και προσγειώθηκε με ασφάλεια με προορισμό το Άνκορατζ.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, το 90% των συγκρούσεων συμβαίνουν κοντά σε αεροδρόμια. Γενικά, αυτό συμβαίνει όταν τα αεροσκάφη απογειώνονται ή προσγειώνονται ή πετούν σε χαμηλότερα υψόμετρα, εκεί όπου εμφανίζεται η περισσότερη δραστηριότητα των πτηνών.
Η επίδραση του χτυπήματος πτηνών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του τύπου του αεροσκάφους. Σε μικρότερα αεροσκάφη, ιδιαίτερα στα μονοκινητήρια αεροσκάφη, τα χτυπήματα πτηνών μπορεί να είναι θανατηφόρα. Από το 1988, έχουν αναφερθεί 262 θάνατοι από συγκρούσεις με πτηνά, παγκοσμίως, και 250 αεροσκάφη καταστράφηκαν.
Τι κάνουν γι' αυτό οι κατασκευάστριες εταιρείες και οι πιλότοι
Οι περισσότερες συγκρούσεις με πτηνά συμβαίνουν νωρίς το πρωί ή κατά τη δύση του Ηλίου, όταν τα πουλιά είναι πιο δραστήρια. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται να είναι σε επαγρύπνηση κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων. Το ραντάρ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση κοπαδιών πουλιών. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία βασίζεται στο έδαφος και δεν είναι διαθέσιμη παγκοσμίως, επομένως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού. Από την πλευρά τους οι κατασκευάστριες εταιρείες προσπαθούν να δημιουργήσουν νέες τεχνολογίες.
Οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές επιβατικών αεροσκαφών, η Boeing και η Airbus, χρησιμοποιούν κινητήρες turbofan. Αυτοί οι κινητήρες χρησιμοποιούν μια σειρά από πτερύγια ανεμιστήρα για να συμπιέσουν τον αέρα πριν προσθέσουν καύσιμο και φλόγα για να αποκτήσουν την απαιτούμενη ώθηση για την απογείωση. Στην περίπτωση που κάποιο πτηνό χτυπήσει σε έναν από αυτούς τους κινητήρες μπορεί να προκληθεί σοβαρή ζημιά στα πτερύγια του ανεμιστήρα, προκαλώντας βλάβη του κινητήρα.
Έτσι, οι κατασκευαστές κινητήρων δοκιμάζουν την ασφάλεια αυτών των κινητήρων ενόσω αυτοί λειτουργούν σε πλήρη ώθηση ρίχνοντας πάνω τους με μεγάλη ταχύτητα κατεψυγμένα κοτόπουλα.
Μια τεχνική που προτείνεται είναι η χρήση μικρών εκρήξεων αερίου που μιμούνται τον ήχο κυνηγετικών όπλων για να αποτρέψουν τα πτηνά να πλησιάζουν τον αεροδιάδρομο. Σε περιοχές με μεγάλους πληθυσμούς πουλιών, τα αεροδρόμια μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν χόρτα και φυτά που δεν προσελκύουν τα πτηνά.