Εγκαταλείπει τα «ηλεκτρικά» όνειρα η Volvo
Η Volvο εγκατέλειψε τον στόχο για κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, ενώ αναμένει να πουλά και κάποια υβριδικά μοντέλα έως τότε.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, Volvo, εγκατέλειψε, σύμφωνα με το BBC, το στόχο για κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, τονίζοντας ότι αναμένει να πουλά και κάποια υβριδικά μοντέλα έως τότε.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δικαιολόγησε την απόφαση λέγοντας ότι οφείλεται στην αλλαγή των συνθηκών στην αγορά σε σχέση με πριν από τρία χρόνια όταν ανακοινώθηκε ο στόχος για το 2030.
Όπως τονίζει το BBC, η απόφαση έρχεται σε μία στιγμή που η βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με επιβράδυνση των πωλήσεων σε πολύ σημαντικές αγορές και αβεβαιότητα που οφείλεται στην επιβολή εμπορικών δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα, που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η Volvo, μία εταιρεία που παραδοσιακά τονίζει τις περιβαλλοντικές της ανησυχίες, είναι η τελευταία από μία σειρά κολοσσιαίων αυτοκινητοβιομηχανιών – όπως η General Motors και η Ford – που εγκαταλείπουν τα φιλόδοξα «ηλεκτρικά» τους όνειρα.
Πλέον, η Volvo εκτιμά ότι τουλάχιστον το 90% της παραγωγής της θα είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έως το 2030.
Η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πιθανότατα θα πουλάει και ένα μικρό αριθμό των αποκαλούμενων ήπιων υβριδικών, που είναι πιο συμβατικά οχήματα με περιορισμένη βοήθεια στην ηλεκτροκίνηση.
Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δε θα είναι «γραμμική», πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι η εταιρεία συνεχίζει να πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.
Παρόλα αυτά, η εταιρεία παραδέχτηκε ότι το επιχειρηματικό κλίμα για τα ηλεκτρικά οχήματα έχει αλλάξει, εξ αιτίας διαφόρων παραγόντων, όπως για παράδειγμα η καθυστέρηση στην επέκταση των δικτύων φόρτισης, αλλά και το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Ειδικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, κυρίως εξ αιτίας του θέματος της φόρτισης των μπαταριών. Ενώ ταυτόχρονα, το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με την αγορά ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι αγορές ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψαν πτώση 11% τον περασμένο Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Η Volvo, στην οποία πλειοψηφικό πακέτο μετοχών έχει η Κινεζική, Geely, και επειδή χρησιμοποιεί εργοστάσια στην Κίνα, θα επηρεαστεί και από τους δασμούς στα Κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και η Βόρεια Αμερική.
Την περασμένη εβδομάδα και ο Καναδάς ανακοίνωσε δασμούς 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, μετά από σχετικές ανακοινώσεις της ΕΕ και των ΗΠΑ.