Έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Καββαθάς, ιστορικός εκδότης των «4 Τροχών» και μορφή του ειδικού τύπου
Σε ηλικία 86 ετών απεβίωσε ο Κώστας Καββαθάς, εξέχουσα προσωπικότητα στον χώρο της δημοσιογραφίας και πρωτοπόρος εκδότης των «4 Τροχών».

Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε ουσιαστικά ο άνθρωπος που θεμελίωσε και καθιέρωσε τον ειδικό τύπο αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ενώ η συνεισφορά του εκτείνεται και σε πολλούς άλλους τομείς.
Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, σε μια εποχή βαθιάς κοινωνικής και ιστορικής αναταραχής, ολοκλήρωσε τη φοίτησή του στο 2ο Γυμνάσιο Αρρένων. Από νεαρή ηλικία έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αεροπορία, αποκτώντας άδεια χειριστή ανεμόπτερου το 1957 μέσω του Αεραθλητικού Κέντρου Τριπόλεως.

Το 1958 μετέβη στη Μεγάλη Βρετανία, όπου φοίτησε στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του London Northern Polytechnic μέχρι το 1960. Αν και δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, ήρθε σε άμεση επαφή με τον κόσμο της αυτοκίνησης και των αγώνων, σε μια περίοδο ακμής του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η πορεία του στη δημοσιογραφία ξεκίνησε το 1959 με το περιοδικό «Ταχύτης», ενώ μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής του θητείας, συνέχισε στην εφημερίδα «Μεσημβρινή», όπου για τρία χρόνια διατηρούσε στήλη αφιερωμένη στο αυτοκίνητο. Ακολούθησε η συνεργασία του με το περιοδικό «Άλφα», ενώ αργότερα συμμετείχε στην έκδοση του περιοδικού «Auto Express», στο οποίο ανέλαβε σύντομα καθήκοντα αρχισυντάκτη.
Από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του υπήρξε η ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση της προσελήνωσης του Apollo 11, στην ΕΙΡΤ, μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη. Επέστρεψε στη μικρή οθόνη τη δεκαετία του ’90 μέσα από την εκπομπή «Τροχοί & Δρόμοι» στο Mega Channel – την πρώτη εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση με αντικείμενο το αυτοκίνητο.

Το 1970, ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία τις Τεχνικές Εκδόσεις και κυκλοφόρησε το περιοδικό «4Τροχοί». Στη συνέχεια, εμπλούτισε τον εκδοτικό όμιλο με τίτλους όπως «Πτήση & Διάστημα», «Ήχος & Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί», καθώς και τον ραδιοφωνικό σταθμό «Εν Λευκώ».
Η δημοσιογραφική του δραστηριότητα επεκτάθηκε και σε έντυπα γενικής θεματολογίας, όπως το περιοδικό «Επίκαιρα», η εφημερίδα «Καθημερινή» το 1990, «Το Βήμα» (1991–1998) και το «Πρώτο Θέμα» από την ίδρυσή του έως το 2012.
Στο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η μετάφραση του βιβλίου «Porsche: Ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, το «Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού» και το προσωπικό του έργο «Ασημόσπιτο».

Ο Κώστας Καββαθάς συμμετείχε ενεργά σε αγώνες αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων πέντε συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Πηλέας». Παράλληλα, υπήρξε έμπειρος πιλότος ανεμοπτέρων και αεροσκαφών, έχοντας πετάξει με περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών. Υπήρξε μέλος της επιτροπής «Car of the Year» από το 1984 έως το 2004 και συμμετείχε στα κοινά ως δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με τον συνδυασμό του Αντώνη Τρίτση.
Οραματιστής και πρωτοπόρος, υπήρξε ο εμπνευστής του πρώτου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου για τα Καθαρά Αυτοκίνητα και του πρώτου Eco-Rally (1997), καθώς και της πρωτοβουλίας «Φαέθων 2004». Το 1994 ίδρυσε την Techlink, έναν από τους πρώτους ιδιωτικούς παρόχους διαδικτύου στην Ελλάδα, και το 2000 δημιούργησε το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στη χώρα, το Safetrack.
Η απώλειά του αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό στην ελληνική δημοσιογραφία και τον χώρο της ειδικής έκδοσης. Η παρακαταθήκη του ωστόσο παραμένει ζωντανή μέσα από το έργο του και την ανεξίτηλη επιρροή του στο ελληνικό κοινό.