Έφηβοι στο κρεβάτι του πλαστικού χειρουργού - Στο κυνήγι της τελειότητας των φίλτρων του Instagram
Μπότοξ, υαλουρονικό και αισθητικές επεμβάσεις κάνουν θραύση, με τα ιατρεία των πλαστικών να κατακλύζονται από έφηβους που κυνηγούν την τελειότητα των φίλτρων του Instagram.
Τα πρότυπα ομορφιάς που δημιουργούν τα φίλτρα και οι «πειραγμένες» φωτογραφίες στα social media οδηγούν όλο και περισσότερους έφηβους στο κρεβάτι των πλαστικών χειρουργών. Η αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων σε ανήλικους είναι ανησυχητική, με τους ειδικούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και να συστήνουν στους γονείς να χτίζουν ρεαλιστική αυτοπεποίθηση στα παιδιά τους, τονίζοντας τη μοναδικότητά τους.
«Πολλοί έφηβοι έρχονται στα ιατρεία μας με τις παραποιημένες φωτογραφίες και μας ζητούν να γίνουν έτσι. Μάλιστα το πιο αγαπημένο τους είναι τα χείλη, με αποτέλεσμα να βλέπουμε αυτά τα εκτρώματα που κυκλοφορούν έξω. Επίσης, θέλουν να φύγει με ένα μπότοξ ακόμη και η παραμικρή ρυτίδα. Εδώ είναι πλέον που ο πλαστικός χειρουργός πρέπει να πει όχι», τονίζει στον Alpha ο Ευάγγελος Κεραμίδας, γενικός γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Πλαστικής Επανορθωτικής και Αισθητικής Χειρουργικής.
Ο κ. Κεραμίδας δεν αποκλείεται την αναγκαιότητα αισθητικών επεμβάσεων σε ανήλικους, αλλά μόνο σε περιπτώσεις απόλυτης ανάγκης: «Μερικές φορές πρέπει να κάνουμε τέτοια πράγματα, αλλά μιλούμε όχι πλέον για αισθητικές παρεμβάσεις, αλλά για επεμβάσεις που έχουν σχέση με τη λειτουργική αποκατάσταση. Αν λοιπόν ένα κορίτσι έχει πολύ έντονα ψυχολογικά προβλήματα, τότε εκεί θα μπορούσαμε να κάνουμε επέμβαση για να διορθώσουμε μια άσχημη δυσμορφία».
Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι γονείς θα πρέπει να τονώνουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών τους και να τα παροτρύνουν να δίνουν βάση στην εσωτερική ομορφιά. Όπως λέει η διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας, Ναταλία Κουτρούλη: «Θα πρότεινα στους γονείς να στηρίξουν τα παιδιά τους -και δη τις έφηβες κόρες τους- προς την αναζήτηση της εσωτερικής τους ταυτότητας και αξίας. Και διαρκώς να ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους, γιατί βιώνουν μια δυσφορία ως προς την εμφάνισή τους συγκρινόμενες με τα πρότυπα που κυριαρχούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».