ΕΕ: Πρόταση για «λουκέτο» σε TikTok, Snapchat, Instagram και Twitter σε περίπτωση κοινωνικής αναταραχής
Μία πρόταση που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων έκανε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, απαντώντας στην ιδέα του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.
Πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Snapchat θα αντιμετωπίσουν πιθανό λουκέτο αν δεν καταπολεμήσουν το προβληματικό περιεχόμενο κατά τη διάρκεια ταραχών, δήλωσε ο Επίτροπος Τιερί Μπρετόν.
Αυτό προβλέπει η νομοθεσία για το περιεχόμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Μπρετόν, απάντησε με συνέντευξή του στο γαλλικό ραδιόφωνο στα σχόλια του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν που έκλεισε ορισμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να καταστείλει τις ταραχές. Πολλοί επικριτές τόνισαν οτι ανάλογα μέτρα παρατηρήθηκαν σε αυταρχικά κράτη όπως η Κίνα και το Ιράν.
«Όταν υπάρχει περιεχόμενο μίσους, περιεχόμενο που καλεί – για παράδειγμα – σε εξέγερση, που καλεί επίσης σε δολοφονίες και κάψιμο αυτοκινήτων, θα πρέπει να διαγράφεται αμέσως», είπε ο Μπρετόν στη συνέντευξη στο France Info, παραθέτοντας το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες που θα επιβάλει νέες απαιτήσεις στις μεγάλες πλατφόρμες από τις 25 Αυγούστου.
«Εάν δεν το κάνουν, θα τους επιβληθούν άμεσα κυρώσεις. Έχουμε ομάδες που μπορούν να επέμβουν άμεσα» είπε. «Αν δεν ενεργήσουν αμέσως, τότε ναι, τότε θα είμαστε σε θέση όχι μόνο να επιβάλουμε πρόστιμο αλλά και να απαγορεύσουμε τη λειτουργία τους στην επικράτειά μας».
Δεκαεννέα μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των TikTok, Snapchat, Instagram και Twitter θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις νέες νομικές υποχρεώσεις για τον περιορισμό της διάδοσης παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου από τον επόμενο μήνα.
Οι πλατφόρμες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια χρήστες στην ΕΕ θα πρέπει επίσης να υποβάλουν στην Επιτροπή μια πρώτη λεπτομερή αξιολόγηση των σημαντικών κινδύνων τους για τους χρήστες. Κινδυνεύουν με πρόστιμα έως και 6% των παγκόσμιων εσόδων τους.
Ο Μπρετόν είπε επίσης ότι η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει ένα «stress test» στο TikTok την επόμενη εβδομάδα για να ελέγξει πόσο έτοιμο είναι να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες. Το Twitter έχει ήδη κάνει μια δοκιμή και η Meta συμφώνησε να δοκιμαστεί αυτόν τον μήνα.