Έχετε μιλήσει για κάτι και εμφανίζεται στο κινητό σας; Δεν είναι καθόλου σύμπτωση!
Αποκαλυπτικό έγγραφο από συνεργάτη των Google, Amazon, Meta και Microsoft. Ακούν τι λέμε για διαφημιστικούς λόγους.
Θυμάστε ποτέ να μιλήσατε για ένα θέμα ή εμπορικό προϊόν και ξαφνικά να σας εμφανίστηκε κάτι σχετικό στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή σας; Όχι, δεν είναι σύμπτωση.
Αντιθέτως, όπως αποκαλύπτει ο ανεξάρτητος ειδησεογραφικός οργανισμός 404 Media, που ασχολείται με θέματα τεχνολογίας, η ηχητική καταγραφή της ομιλίας μας μέσω κινητών, τηλεοράσεων και άλλων συσκευών, είναι μια πρακτική που ήδη εφαρμόζεται για την καλύτερη στόχευση του διαφημιστικού κοινού.
Σύμφωνα με έγγραφο που φέρνει στο φως η 404 Media, η διαφημιστική εταιρεία Cox Media Group (CMG) που έχει συνεργαστεί με την Google, τη Meta του Facebook, την Microsoft και την Amazon, παραδέχεται και επαίρεται κιόλας για την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.
Το έγγραφο, λεπτομέρειες του οποίου αναδεικνύει το techgear.gr, παραπέμπει σε παρουσίαση της εταιρείας, περιγράφοντας τη συγκεκριμένη δυνατότητα, η οποία ανομάζεται «Voice Data» ή αλλιώς Ενεργή Ακρόαση.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο: «Τις περισσότερες στιγμές της ημέρας, υπάρχει μια έξυπνη συσκευή σε ακτίνα πέντε εκατοστών γύρω μας. Αυτό σημαίνει ότι μια έξυπνη συσκευή είναι πιθανότατα σε απόσταση αναπνοής όταν μιλάμε για τα σχέδιά μας για το Σαββατοκύριακο, για το πόσο πολύ χρειαζόμαστε την ανακαίνιση της κουζίνας μας ή για το ποιο μοντέλο SUV είναι καλύτερο για την οικογένεια με τον σύζυγό μας και τόσα άλλα. Όταν οι μικρές επιχειρήσεις γνωρίζουν ποιος τις χρειάζεται, μπορούν να στοχεύουν τις διαφημίσεις με αυξημένη ακρίβεια, να σπαταλούν λιγότερα χρήματα και να αυξάνουν το κοινό τους».
«Ναι, διαβάζουμε το μυαλό σας»
Υπάρχει ακόμα και ένα απόσπασμα, στο οποίο η εταιρεία μοιάζει περήφανη που καταφέρνει να προσελκύει καταναλωτές μέσω αυτής της πρακτικής, χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη συγκατάθεση και την ιδιωτικότητα των ανθρώπων:
«Μπορεί να φαίνεται σαν μαύρη μαγεία, αλλά δεν είναι. Είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Η αυξανόμενη δυνατότητα πρόσβασης σε δεδομένα μικροφώνου σε συσκευές όπως τα smartphones και τα tablets επιτρέπει στον τεχνολογικό μας συνεργάτη να συγκεντρώνει και να αναλύει δεδομένα φωνής κατά τη διάρκεια συνομιλιών πριν από την αγορά. Το αποτέλεσμα; Πρωτοφανής κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, ώστε να μπορούμε να παρέχουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις που κάνουν το κοινό-στόχο σας να σκέφτεται: Ουάου, πρέπει να διαβάζει το μυαλό μου».
Η Cox Media Group υποδηλώνει ότι είναι απολύτως νόμιμο να κατασκοπεύουν, καθώς οι έξυπνες συσκευές και οι βοηθοί τεχνικά πρέπει να ακούνε διαρκώς όπως και να 'χει.
Η Google φαίνεται ότι έκοψε τους δεσμούς με την CMG κάποια στιγμή μετά την προβολή αυτής της αναφοράς, σημειώνει η 404 Media.