Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2024 Σπέτσες
Το Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2024 (Παρασκευή 19 Απριλίου - Κυριακή 21 Απριλίου 2024) με προορισμό τις Σπέτσες, πέρασε για άλλη μια φορά στην ιστορία ως μια ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδήλωση.
Έλαβαν μέρος 80 αυτοκίνητα , εκ των οποίων τα περισσότερα από τα μισά ήταν κατασκευασμένα πριν το 1970, ενώ τα δύο παλαιότερα ήταν έτους κατασκευής 1948 και 1951. Για ακόμη μια φορά τα πληρώματα είχαν δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, την Classic Regularity με έξη ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 53 χιλιομέτρων και την Touring με λιγότερες ειδικές διαδρομές και χαμηλότερες ταχύτητες.
Η εκκίνηση δόθηκε στα Ίσθμια. Τα αυτοκίνητα και των δύο κατηγοριών αρχικά ακολούθησαν κοινή διαδρομή περνώντας από Ρυτό, Σοφικό, Αγγελόκαστρο, Δήμαινα, Κολιάκι, Τραχειά, Καρατζάς, Ηλιόκαστρο και Θερμησία, και εν συνεχεία κατευθύνθηκαν προς τον τερματισμό του πρώτου σκέλους στο Πόρτο Χέλι, ενώ η κατηγορία Touring ακολούθησε μια συντομότερη διαδρομή.
Αυτοκίνητα και πληρώματα πέρασαν με το ferry από την Κόστα στις Σπέτσες όπου παρατάχθηκαν στο χώρο μπροστά από το Poseidonion Grand Hotel, αποτελώντας αντικείμενο θαυμασμού για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες του νησιού. Φέτος ανάμεσά τους στάθμευσε και το ηλεκτρικό όχημα «Yoyo» του χορηγού μας, Instacar.
Επόμενη διαδρομή για τους συμμετέχοντες (δεύτερο σκέλος του ράλι), ο καθιερωμένος γύρο του νησιού με την τελευταία ειδική διαδρομή της εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες τερμάτισαν τελικά στην Αγ. Παρασκευή όπου ακολούθησε το παραδοσιακό πικ-νικ στην παραλία, προσφορά του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών, του Συλλόγου Γυναικών των Σπετσών και του Poseidonion Grand Hotel.
Τα αυτοκίνητα πέρασαν από το δυτικό μέρος του νησιού και το παλιό λιμάνι ενώ μερικά από αυτά επισκέφθηκαν το καρνάγιο του Κορακή. Στη συνέχεια επέστρεψαν και στάθμευσαν τα οχήματά τους μπροστά από το ξενοδοχείο.
Πριν την έναρξη της απονομής των βραβείων στους νικητές, ο αντιπρόεδρος της FIVA, και μέλος του Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ κ. Μ. Γεωργιάκος έκανε μια σύντομη και περιεκτική παρουσίαση της ιστορίας ορισμένων ιδιαίτερων αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην εκδήλωση και ακολουθήσε η ψηφοφορία του κοινού για το πιο όμορφο αυτοκίνητο.
Με τα χρώματα της δύσης ο Πρόεδρος της λέσχης κύριος Γιώργος Αλεβιζόπουλος τίμησε χορηγούς και τοπικούς φορείς και στη συνέχεια βραβεύτηκαν οι νικητές της γενικής κατάταξης της Regularity και της Touring αλλά και των επί μέρους κατηγοριών.
Όπως και πέρσυ, έτσι και φέτος την εκδήλωση πλαισίωσαν αρκετά νέα και νεαρά στην ηλικία πληρώματα. Κάτι το οποίο είναι πολύ ενθαρρυντικό για το μέλλον του χώρου!
Νικητές του αγώνα στις δύο βασικές κατηγορίες αναδείχθηκαν οι εξής:
Regularity
- Δ. Καλογεράς με Alfa Romeo GT 1300 Junior, 1972
- Andonov Georgi – Andonova Yordanka με Mercedes Benz 190E, 1984
- Γ. Κατσαούνης – Μ. Μανσόλας, με Porsche 911 Coupe, 1965
Touring
- Ν. Χρυσανθόπουλος - Σ. Χρυσανθόπουλος με Fiat 127, 1979
- Ν. Παπαδήμας – Σ. Ιωαννίδου με Nissan 200SX 1991
- Α. Νικολαΐδης - Φ. Μπαλλή με Alfa Romeo Alfetta GT, 1978.
Το βραβείο της ψηφοφορίας του κοινού έλαβε η κόκκινη Jaguar XK 140, 1956.