Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις εργαζομένων
Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: “Συγγνώμη” από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία εξαιτίας της απεργίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ζήτησε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, ζητώντας την κατανόησή του.
«Χάθηκε ένας συνάδελφός μας, άδικα. Σκοτώθηκε και δεν έχει ανοίξει ρουθούνι. Δεν έχει λογοδοτήσει κανείς», υπογράμμισε.
«Η ίδια μηχανή που προκάλεσε το δυστύχημα στον Άγιο Νικόλαο, είχε εκτροχιαστεί ξανά»
Όπως είπε ο κ. Ρεβύθης, η ίδια μηχανή που προκάλεσε το δυστύχημα στον Άγιο Νικόλαο, είχε εκτροχιαστεί τον περασμένο Αύγουστο στη Βικτώρια - πάλι εξαιτίας προβλήματος στα φρένα - και είχε χρειαστεί γερανός για να την απομακρύνει.
Έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα φωτογραφίες (με ημερομηνία) που είχαν τραβήξει εργαζόμενοι.
«Εργασίες λείανσης στις γραμμές είχαν να γίνουν από το 2008»
Επεσήμανε πως οι εργασίες λείανσης στις γραμμές είχαν να γίνουν από το 2008.
Τέλος, αποκάλυψε πως πριν από 10 ημέρες μία παρόμοια μηχανή είχε πάρει φωτιά μέσα σε τούνελ, στη Γραμμή 3, επικαλούμενος μαρτυρίες εργαζομένων.
Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ χρησιμοποιεί μεθόδους που παραπέμπουν σε άλλη εποχή»
Ο ο κ. Ρεβύθης μίλησε και στην ΕΡΤ για το δυστύχημα, τονίζοντας πως τα συγκεκριμένα μηχανήματα της αναδόχου εταιρίας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης εμφάνιζαν προβλήματα, κάτι που είπαν κι άλλοι συνάδελφοί του αμέσως μετά το δυστύχημα.
Σημείωσε πως το ατύχημα που είχε σημειωθεί τον Αύγουστο «είχε κρατηθεί κρυφό από την εταιρεία και μόνο μετά το δυστύχημα το μάθαμε και μπορέσαμε να βρούμε στοιχεία».
Τόνισε πως η ΣΤΑΣΥ έχει αναλάβει να ελέγξει τα αίτια του δυστυχήματος σημειώνοντας πως «είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που ο ελεγχόμενος κάνει και την πραγματογνωμοσύνη».
Ο κ. Ρεβύθης μίλησε και στην τηλεόραση του OPEN όπου κατήγγειλε τη Διοίκηση για χρήση μεθόδων που παραπέμπουν σε άλλη εποχή με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να φοβούνται να μιλήσουν για να μη χάσουν τις δουλειές τους: «Έχουμε καταγγελίες και για άλλα περιστατικά, αλλά δεν έχουμε στοιχεία. Μόλις τα βρούμε θα τα παρουσιάσουμε κι αυτά», είπε.
https://www.youtube.com/watch?v=tBqhTGaJ0I4
ΣΤΑΣΥ: Το ατύχημα τον Αύγουστο δεν συνδέεται με το δυστύχημα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας σημείωσε πως και ο ίδιος πρώτη φορά βλέπει τις φωτογραφίες από τον εκτροχιασμό το καλοκαίρι.
Όπως είπε, το περιστατικό δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα πέδησης και τόνισε ότι η έρευνα για το δυστύχημα προχωρά και ότι είναι επιθυμία και της ΣΤΑΣΥ να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια.
Είπε πως σε ό,τι αφορά την διερεύνηση θα τοποθετηθεί και ανεξάρτητο μέλος στην επιτροπή έρευνας. Επανέλαβε ωστόσο ότι το θέμα αφορά κυρίως την εταιρεία και τις αρχές που πρέπει να το ερευνήσουν.
Υπογράμμισε πως τα θέματα συντήρησης του μηχανήματος έργου, ευθύνεται η γερμανική εταιρεία που έχει αναλάβει , μετά από διαγωνισμό αυστηρών προδιαγραφών.
Για τη θέση των εργαζομένων σχετικά με την εργασία λείανσης και πως δεν θα έπρεπε να την έχει αναλάβει εξειδικευμένη εταιρία, αλλά η ίδια η ΣΤΑΣΥ, ο κ. Χαιρέτας, σχολίασε ότι είναι ένα σημαντικό έργο για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών που είχε καθυστερήσει πολύ και ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και έλεγχοι πριν την κύρωση της σύμβασης με την εταιρεία.
ΣΥΡΙΖΑ: Αυτονόητη η υποχρέωση παραίτησης της διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ
Με δήλωσή του, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς τονίζει ότι «η λοκομοτίβα που προκάλεσε το εργατικό δυστύχημα στον Ηλεκτρικό, είχε εκτροχιαστεί και σε συντήρηση τα ξημερώματα της 23ης Αυγούστου.
Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. είχε τηρήσει σιγή ιχθύος, αρνούνταν δε το τότε περιστατικό σε επικοινωνία της με δημοσιογράφους.
Η απόκρυψη και η επερωτώμενη αβελτηρία στη λήψη μέτρων καθιστούν υπόλογη τη διοίκηση.
Το ερώτημα είναι: Γνώριζε ο κ. Καραμανλής;
Η απώλεια του 41χρονου εργαζόμενου δεν θα καλυφθεί από πέπλο σιωπής.
Προφανώς, η ΣΤΑ.ΣΥ., που θα ελεγχθεί για πράξεις και παραλείψεις, δεν μπορεί να επιλέξει και να ορίσει εμπειρογνώμονα.
Η διερεύνηση του δυστυχήματος πρέπει να γίνει από ανεξάρτητη επιτροπή, την οποία δεν θα διορίσει η εταιρεία.
Αυτονόητη η υποχρέωση παραίτησης της διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ. πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία διερεύνησης», καταλήγει ο κ. Παππάς.