Ducati Multistrada V4 RS: Η πιο σπορ και εξελιγμένη Multistrada
Μία Ducati Multistrada V4, εξοπλισμένη με τον κινητήρα Desmosedici Stradale από την κορυφαία Panigale V4, με ειδικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά, είναι σίγουρο πως θα σας δώσει την απόλυτη οδηγική εμπειρία.
Για την Ducati αυτή είναι η πιο σπορ, πιο εξελιγμένη Multistrada που δημιουργήθηκε ποτέ από τον κατασκευαστή με έδρα τη Μπολόνια και παράγεται σε αριθμημένα αντίτυπα. Η νέα Multistrada V4 RS είναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα που γιορτάζει το 2023 την εικοστή επέτειό της και είναι εξοπλισμένη με τον κινητήρα Desmosedici Stradale, που προέρχεται από τον αντίστοιχο της σχεδόν αγωνιστικής Panigale V4.
Χάρη στον V4 εξοπλισμένο με δεσμοδρομική τεχνολογία, η Multistrada V4 RS προσφέρει μοναδικές επιδόσεις και κορυφαία οδηγική εμπειρία, διατηρώντας την ισορροπία που ανέκαθεν διέκρινε την οικογένεια Multistrada. Μια εμπειρία που μένει αξέχαστη από τον αδιαμφισβήτητο ήχο του Desmosedici Stradale με ξηρό συμπλέκτη και τελικό Akrapovic και από την συναρπαστική απόδοση ισχύος. Έντονες συγκινήσεις εγγυάται και το πλαίσιο, χάρη στην ανάρτηση Ohlins, το αλουμινένιο μονό ψαλίδι και τις σφυρήλατες ζάντες.
Οι πιο απαιτητικοί αναβάτες θα εκτιμήσουν τις τεχνικές και στυλιστικές λεπτομέρειες που κάνουν τη Multistrada V4 RS μια μοναδική μοτοσυκλέτα σε προσωπικότητα και ουσία. Το λογότυπο RS, το οποίο γίνεται ουσιαστικό χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου, σχεδιάστηκε από το Centro Stile και εμφανίζεται στα διακοσμητικά γραφικά, στο κλειδί και στα γραφικά της οθόνης. Η λεπτή και αεροδυναμική ουρά, σχεδιασμένη αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενισχύει περισσότερο τον σπορ προσανατολισμό της.
Η Multistrada V4 RS είναι ένα μοντέλο στο οποίο κάθε εξάρτημα, κάθε λεπτομέρεια - από το πακέτο ηλεκτρονικών με τεχνολογία ραντάρ έως το πολύ ελαφρύ υποπλαίσιο από τιτάνιο - επιλέχθηκε με έναν μόνο στόχο: τη δημιουργία της πιο σπορ μοτοσυκλέτας τουρισμού που έγινε ποτέ. Η πιο συναρπαστική Multistrada που κατασκεύασε ποτέ η Ducati.
Σπορ στυλ
Τα διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όπως το μπροστινό φτερό, οι χούφτες (ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο), οι ασπίδες θερμότητας και το μπροστινό "ράμφος", δημιουργούν ένα παιχνίδι αντιθέσεων με τον Iceberg White χρωματισμό και γραφικά με αναφορές στο χρώμα της Desmosedici MotoGP.
Το πλαίσιο στήριξης της σέλας από τιτάνιο επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους 2,5 κιλών σε σύγκριση με τη βασική έκδοση. Η Ducati Multistrada V4 RS παράγεται σε αριθμημένη σειρά. Ο αριθμός εμφανίζεται σε μια μαύρη πλακέτα από ανοδιωμένο αλουμίνιο, διακοσμημένη με την ιταλική σημαία.
Κινητήρας Superbike
Η Multistrada V4 RS είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην οικογένεια Multistrada που υιοθετεί τον κινητήρα Desmosedici Stradale 1.103 κ.εκ. Για να συνδυάσει την ομαλότητα και την κανονικότητα που χαρακτηρίζει τη Multistrada με την προσωπικότητα και τα σπορ χαρακτηριστικά της Panigale και της Streetfighter, η Ducati έκανε επεμβάσεις στον V4 ώστε να αποκτήσει μια ρευστή και κανονική καμπύλη παροχής ισχύος στις χαμηλές στροφές και ταυτόχρονα, χάρη στο desmo, να είναι συναρπαστική κοντά στον κόφτη. Η προσωπικότητα αυτή εκφράζεται και χάρη στον χαρακτηριστικό ήχο της εξάτμισης, ο οποίος είναι βαθύς χαμηλά και συναρπαστικός - όπως στα Superbike - κατά την επιτάχυνση σε υψηλές στροφές.
Σε αυτή τη διαμόρφωση, πιστοποιημένος κατά Euro 5+, ο κινητήρας Desmosedici Stradale αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων, με κόφτη στις 13.500 σ.α.λ.
Για τη βελτίωση της θερμότητας που εκπέμπει ο κινητήρας, ο Desmosedici Stradale έχει σχεδιαστεί για να απενεργοποιεί τους πίσω κυλίνδρους όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη, στο κιβώτιο έχει επιλεγεί η νεκρά και η θερμοκρασία κινητήρα είναι πάνω από 70°. Και πάλι με στόχο τη μεγαλύτερη άνεση, τις πιο κρύες μέρες οι αεραγωγοί που διοχετεύουν καθαρό αέρα στα πόδια του αναβάτη, μπορούν να κλείσουν.
Ηλεκτρονικά
Η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο και εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών της Multistrada V4 S, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, τη στάνταρ τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και την ανίχνευση τυφλού σημείου (Blind Spot Detection - BSD).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Multistrada V4 RS, χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από την αδρανειακή πλατφόρμα της Bosch, αποτελείται από 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low), καθώς και τα Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) , Control Brake Engine (EBC) και Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down.
Όλα αυτά τα συστήματα έχουν βαθμονομηθεί για τα χαρακτηριστικά και την προβλεπόμενη χρήση του μοντέλου και έχουν ενσωματωθεί σε τέσσερα Riding Modes, συγκεκριμένα τα Race, Sport, Touring, Urban.
Στη V4 RS, εισάγεται για πρώτη φορά στην οικογένεια Multistrada και το Full Power Mode (που συσχετίζεται με το Race Riding Mode, και χαρακτηρίζεται από μια καρό σημαία πάνω από το όνομα). Αυτό παρέχει μέγιστη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες, με άμεση απόκριση από το γκάζι. Τα υπόλοιπα Power Modes έχουν βαθμονομηθεί για χρήση στη Multistrada V4.
- High (συσχετίζεται από προεπιλογή με το Sport Riding Mode) προσφέρει μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα με ελαφρά μείωση της ροπής στην 1η, 2η και 3η, με άμεση απόκριση στο γκάζι.
- Medium (που συσχετίζεται από προεπιλογή με το Touring Riding Mode) προσφέρει επίσης μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα, με ελαφρά μείωση στην 1η, 2η και 3η, αλλά με πιο γλυκιά απόκριση στο γκάζι.
- Low (προεπιλογή στη λειτουργία Urban Riding Mode) με ισχύ μειωμένη στα 84 kW (114 hp) και ομαλή απόκριση στο γκάζι.
Η Multistrada V4 RS είναι επίσης εξοπλισμένη με EBC (Engine Brake Control) ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει το φρενάρισμα του κινητήρα ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τις συνθήκες.
Ο έντονα σπορ χαρακτήρας του ηλεκτρονικού πακέτου του V4 RS αναδεικνύεται και από τα νέα γραφικά στο ταμπλό, το οποίο παρουσιάζει έναν πίνακα ελέγχου στην κύρια οθόνη με λειτουργικότητα παρόμοια με το Infomode Track των Panigale V4 και Streetfighter V4. Αυτό το drop-down μενού εμφανίζει τα καθορισμένα επίπεδα για DTC, ABS και DWC στο επιλεγμένο riding mode. Επιπλέον, η παρέμβαση του Ducati Traction Control και του Ducati Wheelie Control αναδεικνύεται από ένα αναβοσβήσιμο του αντίστοιχου στοιχείου στο μενού και τον φωτισμό της πάνω δεξιάς γωνίας του ταμπλό.
Η TFT οθόνη 6,5", γνώριμη στη Multistrada V4 RS από ειδικά γραφικά, προσφέρει τη δυνατότητα προβολής του χάρτη πλοήγησης χάρη στο Ducati Connect, το οποίο επιτρέπει το mirroring της κινητής συσκευής. Για να υποστηρίξει αυτή τη λειτουργία, η θήκη smartphone έχει ενεργό εξαερισμό, για την ψύξη του τηλεφώνου κατά την εντατική χρήση των λειτουργιών πλοήγησης και κατά τη φόρτιση.
Πλαίσιο και εργονομία
Το πλαίσιο της Multistrada V4 RS αναπτύσσεται γύρω από τον μπροστινό τροχό 17 ιντσών, ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη ακρίβεια και αναδραστικότητα στη σπορ οδήγηση. Αυτή η επιλογή οδήγησε στην επιλογή ενός μονοκόκ αλουμινένιου πλαισίου διαφορετικού από τη Multistrada V4 S και τη Rally για να υπάρχει διαφορετική κλίση της κεφαλής του τιμονιού (25,75° σε σύγκριση με 24,5°) που ορίζει τις τιμές ίχνους και μεταξονίου σε συνάρτηση με τη μεγαλύτερη σπορ παρουσία της μοτοσυκλέτας, παρόμοια με την αντίστοιχη υλοποίηση στη V4 Pikes Peak.
Η επιλογή των αναρτήσεων Ohlins Smart EC 2.0 στοχεύει στην εγγύηση των καλύτερων επιδόσεων σε σπορ περιβάλλον, χάρη στη χρήση ενός συστήματος «ανά περίσταση», όπως στις Panigale V4 S και Streetfighter V4 S, με τη μοτοσυκλέτα να αυτορυθμίζεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ του αναβάτη.
Το σύστημα πέδησης προέρχεται απευθείας την Panigale V4. Στο μπροστινό μέρος, το σύστημα περιλαμβάνει δίσκους διαμέτρου 330 mm και μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema, παρόμοιες με τη Multistrada V4 S, στους οποίους προστίθενται τα τακάκια της Panigale V4. Στο πίσω μέρος το σύστημα περιλαμβάνει ενιαίο δίσκο διαμέτρου 265 mm με πλευστή δαγκάνα Brembo, με χρήση παλινδρομικής κίνησης και μικρότερης αντλίας, βελτιώνοντας έτσι την ισχύ πέδησης και τη διαμόρφωση. Η διαχείριση του συστήματος γίνεται από το Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS system.
Χρώματα και διαθεσιμότητα
Η μοτοσυκλέτα θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 σε μία και μόνη έκδοση, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ εμπρός και πίσω ραντάρ σε χρώμα Iceberg White.
Όπως σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας Multistrada, η Ducati προσφέρει επίσης στη Multistrada V4 RS την αποκλειστική εγγύηση «4Ever Multistrada», με ισχύ 4 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα.