Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 PS DSG7: O Οικογενειάρχης
Μεγάλο, ήσυχο, άνετο και οικονομικό με 150 ίππους και mild-hybrid τεχνολογία, το Kodiaq είναι ένα ποιοτικό οικογενειακό SUV.
Το νέο Skoda Kodiaq συνεχίζει την καλή δουλειά που έκανε ο προκάτοχός του, αποτελώντας μια πολύ καλή εξέλιξη, του προηγούμενου μοντέλου. Μάλιστα με το μεγάλο Kodiaq η Skoda ενίσχυσε την ποιοτική εικόνα της ανεβαίνοντας αρκετά σκαλοπάτια προς την κορυφή.
Το Kodiaq πάντα κρινόταν ως ένα μεγάλο αυτοκίνητο με χαρακτηριστικό του, τους χώρους για συνοδηγό, επιβάτες και (πολλές) αποσκευές ενώ ήταν αξιοπρεπές στην οδήγηση. Δεν είναι περίεργο που το νέο μοντέλο είναι σχεδόν το ίδιο.
Λέω σχεδόν γιατί αρκετά χαρακτηριστικά του έγιναν καλύτερα ή αν θέλεις εξελίχθηκαν. Μπορεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία της Volkswagen, αλλά γενικά όσοι ζουν μαζί του μιλούν για ένα από τα καλύτερα πακέτα της αγοράς αλλά και από τους εσωτερικούς ανταγωνιστές όπως το Seat Tarraco και το Volkswagen Tiguan Allspace.
Τι νέο υπάρχει;
Το νέο Kodiaq είναι μακρύτερο και πιο ευρύχωρο, τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Διαθέτει μερικά σημαντικά νέα στοιχεία στην καμπίνα, με μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα.
Υπάρχουν νέα φώτα, νέο λογότυπο, νέα μάσκα με νέες εισαγωγές αέρα κάτω από αυτήν, νέα αεροτομή (οροφής), νέα χρώματα και νέες ζάντες αλουμινίου, από 18 έως 20 ίντσες. Βάλε παλαιό και νέο δίπλα-δίπλα και δεν θα χρειαστεί να σκεφτείς δεύτερη φορά ποιο ξεχωρίζει. «Είναι όμορφο;» Η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό. Όσοι το είδαν το ξεχώρισαν, εντυπωσιάστηκαν και το θαύμασαν. Κάποιοι άλλοι μίλησαν για συντηρητική σχεδίαση.
Τι γίνεται με το εσωτερικό;
Αυτή είναι η καλύτερη πτυχή του Kodiaq, και μάλιστα όταν έχουμε ένα SUV, που εστιάζει στις οικογενειακές μετακινήσεις. Μην ψάξεις για ριζικές διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα αλλά ούτε και με τον ανταγωνισμό. Αυτό όμως σου δίνει το αίσθημα ενός επιτυχημένου συνδυασμού οικείου και νέου, παραδοσιακού και προηγμένου.
Παραμένει πολύ ευρύχωρο – οι αριθμοί λένε πως είναι ελαφρώς πιο ευρύχωρο από πριν, με το πορτ μπαγκάζ να είναι μεγαλύτερο (φτάνει έως και τα 910 lt) στην 5θέσια διάταξη αλλά και με περισσότερο χώρο για το κεφάλι, ενώ έχει πιο κομψό σχήμα που μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση.
Τα καθίσματα των επιβατών χωρίζονται σε αναλογία 60:40 και μπορούν να συρθούν προς τα εμπρός ή προς τα πίσω για να δώσουν περισσότερο χώρο αποσκευών ή περισσότερο χώρο για τα πόδια. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν χειριστήρια θέρμανσης και θύρες φόρτισης, καθώς και μια κεντρική κονσόλα, με χώρο και δύο ποτηροθήκες. Μπορεί να αφαιρεθεί εάν ένας ενήλικας πρόκειται να καθίσει στο μεσαίο κάθισμα.
Μπροστά, η κεντρική κονσόλα είναι ένα masterclass στην πρακτικότητα. Το νέο Kodiaq δεν διατίθεται με χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων, ο επιλογέας έχει μετακινηθεί στην κολόνα του τιμονιού, ελευθερώνοντας πολύ χώρο, τον οποίο οι σχεδιαστές εσωτερικών χώρων της Skoda έχουν χρησιμοποιήσει καλά.
Υπάρχουν έως και τέσσερις ποτηροθήκες, ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξετε να τον διαμορφώσεις, καθώς και περιοχές ασύρματης φόρτισης για δύο τηλέφωνα, μερικές θύρες USB-C και πολύς χώρος στο υποβραχιόνιο.
Οι οθόνες κυριαρχούν
Το ταμπλό τώρα φιλοξενεί μια κεντρική οθόνη αφής 13,0 ιντσών, η οποία είναι διαμορφώσιμη. Μπορείς να την αγνοήσεις σε μεγάλο βαθμό εν κινήσει, χάρη σε τρεις φυσικούς επιλογείς πολλαπλών χρήσεων κάτω από την οθόνη, οι οποίοι ελέγχουν λειτουργίες συμπεριλαμβανομένων των στυλ οδήγησης, έντασης ήχου και θέρμανσης.
Το τιμόνι δεν έχει πολλούς διακόπτες, αλλά αυτοί που υπάρχουν είναι εύκολο να τους χειριστείς χωρίς να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο, ενώ βοήθεια στην πληροφόρηση δίνει και το head-up display.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε «δερμάτινη» επένδυση η οποία είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό και δέρμα και επεξεργασία από υπολείμματα κόκκων καφέ, αντί χημικών, για τον χρωματισμό της. Επίσης υπάρχει η επιλογή μιας μεγάλης γυάλινης ηλιοροφής, η οποία φωτίζει τη σπηλαιώδη καμπίνα.
Στο δρόμο η ησυχία κυριαρχεί στο εσωτερικό καθώς τίποτα δεν ακούγεται ή τρίζει, χάρη στο συνδυασμό των ηχοαπορροφητικών υλικών και της στιβαρής κατασκευής.
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η ήπια υβριδική των 1500 κ.εκ. και 150 ίππων. Μην ψάξεις για επιδόσεις δεν «βάζει φωτιά στο δρόμο» αλλά από την άλλη πλευρά όσο και αν πιέσαμε τον κινητήρα η οικονομία δεν χάθηκε.
Ο 1500σάρης λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και βελτιωμένο σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (ACT+). Αυτό σημαίνει οικονομία καυσίμου. Η απόδοση φτάνει τους 150 ίππους, ενώ χάρη στο συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,7 sec, ενώ η τελική αγγίζει τα 207 km/h. Από πλευράς κατανάλωσης τώρα, είδαμε στο trip computer 9 lt/100km και 7,2 lt/100km στο ταξίδι.
Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, χωρίς θορύβους από το δρόμο να ενοχλούν. Μην το πιέσεις και προσπαθήσεις να το οδηγήσεις σαν RS. Το Kodiaq δεν έχει σχεδιαστεί για να κάτι τέτοιο και είναι στα καλύτερά του όταν χρησιμοποιείται για οικογενειακές διακοπές, από και προς το σχολείο, τα ψώνια και φυσικά για μεταφορές.
Τελικά να το πάρω;
Αν ψάχνεις ένα ελκυστικό, ευρύχωρο και εύκολο στην καθημερινότητα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ναι. Οι λεπτομέρειες είναι φανταστικές, η φινέτσα είναι καλή, έχει ασφαλή οδική συμπεριφορά και εκπέμπει μια ευχάριστη αίσθηση, άνεσης και οικείου περιβάλλοντος. Για τις περισσότερες οικογένειες, αυτό θα είναι περισσότερο από αρκετό – ειδικά με το φιλόξενο και άνετο εσωτερικό του που το κάνει έναν εξαιρετικό σύντροφο για μεγάλες αποστάσεις.
Υπάρχουν πολλές επιλογές για αγοραστές που θέλουν SUV φιλικά προς την οικογένεια και το Skoda Kodiaq παραμένει από τα καλύτερα με τιμή από 38.300 ευρώ