Δικαιοσύνη με έφεση για Μάτι, επανεκκίνηση ΟΣΕ, πόρτα από Ομπάμα
Ρώτησα φίλο εφέτη, αν το δικαστήριο που «έριξε στα μαλακά» τους κατηγορούμενους για την τραγωδία στο Μάτι, μπορούσε να κάνει διαφορετικά, λόγω του νόμου Σύριζα. Μου είπε ότι το λάθος άρχισε με τον χαρακτηρισμό των αδικημάτων ως πλημμελημάτων, αλλά ακόμα και έτσι, επέμεινε, υπήρχαν εναλλακτικές. Για παράδειγμα, λέει, όντως δεν μπορούσε να βάλει μεγαλύτερη ποινή, έτσι όπως έφτιαξε το πλαίσιο ο νόμος του Σύριζα, όμως μπορούσε είτε να μην δώσει αναστολή είτε, πιο εύκολα, αν δεν μπορούσε να κάνει αυτό, να βάλει μεγαλύτερο ποσό για εξαγορά και όχι 10 ευρώ που βάζουν σε απλά αδικήματα….
Για το τι θα γίνει τώρα, μου προέβλεψε, πως «με τον θόρυβο που έγινε, δεν θα παραξενευτώ αν καταδικαστούν ακόμα και ορισμένοι από όσους απηλλάγησαν στην πρώτη δίκη αλλά και πως «μπορεί και σε δυο μήνες – χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα- να ξεκινήσει το εφετείο που όμως «δεν θα είναι σύντομο»….
Όλοι ίδιοι;
Ανησυχία στην ΝΔ υπάρχει για το ότι η απόφαση- χάδι του δικαστηρίου για το Μάτι , μπορεί να οδηγήσει ακόμα και δικούς της ψηφοφόρους, είτε στην αποχή είτε σε λαϊκίστικα κόμματα στα δεξιά της. Στέλεχος της Πειραιώς, μου έλεγε, πως η απόφαση αυτή προκαλεί οργή όχι μόνον για την δικαιοσύνη αλλά και για την πολιτική και τους πολιτικούς, οδηγεί σε φράσεις «όλοι τα ίδια είναι» ή «τους αθώωσαν για να γλυτώσουν κι αυτοί από τα Τέμπη» και έτσι μπορεί αρκετοί να οδηγηθούν σε κινήσεις τιμωρίας…. Γι αυτό και πιέζουν να γίνουν γρήγορα οι εφέσεις και να καθορισθεί σύντομα το Εφετείο, αφού οι εξηγήσεις «έτσι έκαναν τον νόμο οι του Σύριζα» και «η δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη» δεν πιάνουν….
Ανασχηματισμός
Να σας ενημερώσω για κάτι που μου είπε στέλεχος του Μ. Μαξίμου, όταν τον συνάντησα χθες στους διαδρόμους της Βουλής. Το τι θα γίνει στις συνεννοήσεις για την νέα/ο πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μετά τις Ευρωεκλογές, θα επηρεάσει τον χρόνο αλλά και τις αλλαγές που θα κάνει ο πρωθυπουργός στο κυβερνητικό σχήμα. Το μόνο σίγουρο μου είπε, είναι πως θα προχωρήσει σε ανασχηματισμό, που μπορεί να έχει και ορισμένες εκπλήξεις, κυρίως σε σχέση με μεταθέσεις υπουργών. Το σημειώνω…
Το έχει δίπορτο
Ερωτηματικά προκάλεσε ανάμεσα και στα στελέχη της Νέας Αριστεράς, η συμμετοχή (και μάλιστα «πρώτο τραπέζι πίστα» που λένε) του βουλευτή του κόμματος Ουζγκιούρ Φερχάτ, στην παρουσίαση του ψηφοδελτίου για τις Ευρωεκλογές του Κόμματος του Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ) στην Κομοτηνή. Κόμματος που εκπροσωπεί θεωρητικά την μουσουλμανική μειονότητα αλλά δεν κρύβει την θέση του ότι «εκπροσωπεί Τούρκους της Δυτικής Θράκης».
Το κόμμα αυτό ιδρύθηκε το 1991 από τον Αχμέτ Σαδίκ. Στις τελευταίες ευρωεκλογές , το 2019, είχε πάρει 47.792 ψήφους, ποσοστό 0,75%. Το συγκεκριμένο κόμμα, τον Ιανουάριο του 2023 είχε με επιστολή του καταγγείλει στον ΟΗΕ «τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εθνικές μειονότητες στην Ελλάδα» και ειδικότερα «τα προβλήματα της τουρκικής μειονότητας». Αναμένεται, όπως μαθαίνω, να κληθεί να εξηγήσει την παρουσία του στην συγκέντρωση ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς. Γιατί όπως μου λέει στέλεχος του κόμματος εδώ έχουμε «αλλού τρως, αλλού πίνεις, αλλού...»
Τον αγνόησε ο Ομπάμα
Ότι ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, το τελευταίο διάστημα ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το υπό δημιουργία Ίδρυμα, που θα φέρει το όνομα του, σας το έχω πει και παλαιοτέρα. Τώρα μαθαίνω πως όλα είναι σχεδόν έτοιμα και προγραμματίζεται, μετά τις ευρωεκλογές να υπάρξει και η επίσημη πρώτη, που λένε, του Ινστιτούτου. Η κατεύθυνση του, λένε όσοι γνωρίζουν περισσότερα, θα είναι η εξωτερική πολιτική και γιαυτό επιδιώκει συνεργασία με αντίστοιχα Ιδρύματα του εξωτερικού. Όμως, όπως φαίνεται η πρώτη προσπάθεια για συνεργασία με το Ίδρυμα του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ Ομπάμα, ναυάγησε, μια και από τις ΗΠΑ του είπαν να δούμε αργότερα, να λειτουργήσει πρώτα το ίδρυμα σας και να δούμε τις δράσεις του κλπ. Λέτε ο Πρόεδρος Ομπάμα να θυμήθηκε εκείνη την σκηνή που ο τότε πρωθυπουργός προσπαθούσε να μιλήσει δημοσίως με τον ίδιο στα Αγγλικά, αλλά κατάφερνε να πει μόνον ένα «γιές οφκόρς»…..
Σκάφη εν πλω
Έχει λήξει το θέμα της αγοράς των σκαφών LCS, από τις ΗΠΑ, μου είπε άνθρωπος από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας που δύναται να γνωρίζει, όταν τον ρώτησα για το θέμα, μια και κυκλοφορούν σχετικές φήμες για επανεξέταση του ζητήματος. Από την στιγμή που δεν μας δίνουν την δυνατότητα να πάρουμε σκάφη που είναι σήμερα εν πλω, αλλά μας προσφέρουν παροπλισμένα, δεν υπάρχει θέμα συζήτησης, μου είπε. Όσο για το θέμα των αμερικανικών φρεγατών Constellation, μου είπε πως οι συζητήσεις πάνε καλά, αλλά θα μπορεί να μου πει περισσότερα περί τα μέσα Μαΐου.
Επανεκκίνηση ΟΣΕ…
Σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη, συνεδριάζει για δεύτερη φορά το νέο Δ.Σ. του ΟΣΕ, υπό το ιστορικό στέλεχος του ΕΒΕΑ, δικηγόρο Γιάννο Γραμματίδη, που αν και μεταβατικός, φιλοδοξεί να βάλει μια «σφραγίδα» στην κατεύθυνση μιας νέας εποχής για τους σιδηροδρόμους. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω εάν θα υπάρξουν άμεσα, ή τις επόμενες ημέρες κάποιες ανακοινώσεις, αλλά μεταξύ των θεμάτων που έχουν ήδη συζητηθεί είναι τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στο δίκτυο της Θεσσαλίας (μετά τις πλημμύρες), έργα αναβάθμισης του δικτύου στη Θράκη, αλλά και κάποια χαμηλότερης εμβέλειας (πλην όμως iconic) έργα όπως το τρενάκι στις Μηλιές Πηλίου και ο οδοντωτός του Βουραικού ποταμού (Διακοπτό – Καλάβρυτα).
…και με Επιτροπή Ελέγχου
Επίσης, όπως μου μετέφεραν στελέχη του οργανισμού, για πρώτη φορά συστήθηκε Επιτροπή Ελέγχου. Είναι μια καλή αρχή, που λέμε, αλλά αναμφίβολα θα πρέπει να περιλάβει και τα «χοντρά» θέματα. Δηλαδή του ψηφιακού ελέγχου και της εποπτείας στο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, ώστε να αποκατασταθεί και το αίσθημα ασφάλειας του επιβατικού κοινού. Επί τη ευκαιρία να σας πω ότι η Hellenic Train, εξακολουθεί να αναζητεί manager για το σιδηροδρομικό έργο, οπότε εάν το πτυχίο σας καλύπτει τα ζητούμενα και έχετε το απαραίτητο «στομάχι», δεν έχετε παρά να «χτυπήσετε την πόρτα». Άλλωστε, όπως μαθαίνω δεν είναι και πολλοί οι υποψήφιοι...
Μέρισμα AEGEAN
Το μέρισμα που διανεμηθεί για πρώτη φορά μετά τα χρόνια του covid, είχε την τιμητική του στην (χθεσινή) Γενική Συνέλευσης της AEGEAN. Μπορεί να είχε προανακοινωθεί, αλλά δεν είναι και λίγο να επισημοποιείται ότι οι μέτοχοι της εταιρείας τον επόμενο μήνα θα εισπράξουν 67 εκατομμύρια ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, πρόσεξα κάτι ιδιαίτερα στρατηγικό κατά τη διάρκεια της ανάλυσης της διοίκησης. Η εταιρεία μετασκευάζει στην Airbus, τέσσερα αεροσκάφη Α321, σε διαμόρφωση Long Range. Δηλαδή με δυνατότητα να πετούν αρκετά μακρύτερα και πρακτικά με διάρκεια πτήσης 7,5 ωρών. Κάτι το οποίο σημαίνει ότι μόλις παραληφθούν, η AEGEAN θα καλύψει προορισμούς στην Ινδία, την Αφρική και τον Περσικό Κόλπο, πέραν του Ντουμπάι, που ήδη εξυπηρετεί και να διευρύνει ουσιαστικά το δίκτυό της. Αν θυμάστε, σας είχα μεταφέρει ένα σχετικό hint πριν λίγο καιρό, αλλά όπως φαίνεται, το εγχείρημα μιας Aegean που θα πετά σε μακρινότερους προορισμούς αρχίζει να λαμβάνει ...φτερά. Citius alitus fortius που έλεγαν και οι αρχαίοι Ρωμαίοι.
Εφτάψυχος ξενοδόχος
Μάλλον διαψεύδονται όσοι πίστεψαν ότι ο «Κυρ Παντελής» (Μαντωνανάκης) έχει βρεθεί στα ...σχοινιά του ρινγκ. Εκεί που υποτίθεται ότι ετοιμαζόταν ένα deal για να διατηρήσει τα χρεωκοπημένα του ξενοδοχεία στην Κρήτη, με μια συμφωνία με τις τράπεζες και σε αντάλλαγμα να αποσύρει τις απαιτήσεις του για το Λαγονήσι Resort (όπου η δικαιοσύνη επιδίκασε υπέρ του μια κολοσσιαία αποζημίωση έναντι των απαιτήσεων της ΕΤΑΔ για τα χρέη του προς αυτήν), τα πράγματα άλλαξαν πάλι τροπή. Και κάπως έτσι άκουσα, ότι ο πλειστηριασμός των ξενοδοχείων της Ελούντας που είχε προγραμματιστεί για το Μάιο, βαίνει προς ακύρωση. Το οποίο και σημαίνει ότι ο ξενοδόχος αποκτά ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, και εισέρχεται στην κατηγορία των Die Hard. Α! Κοινός παρονομαστής σε όλες τις εξελίξεις, οι αποφάσεις της δικαιοσύνης...