Διαμάντια αγορά: Η πτώση στον τουρισμό «ανέστησε» την αγορά πολύτιμων λίθων
Εν μέσω εκτεταμένων lockdown και την ώρα που η οικονομία παγκοσμίως δέχεται σοβαρό πλήγμα, η αγορά των διαμαντιών φαίνεται να καταγράφει σημαντική αύξηση. Ενδεικτικά, σύμφωνα με το Bloomberg, ο κολοσσός της αγοράς πολύτιμων λίθων Miner De Beers, αναμένει τις υψηλότερες πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών εδώ και τρία χρόνια, παρά την αύξηση των τιμών, ενώ ο αντίπαλός της Alrosa PJSC εκτιμά ότι η ανάκαμψη των πωλήσεων θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η έκρηξη καθοδηγείται από τις ζωτικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Ωστόσο, κανείς δε γνωρίζει με σιγουριά τι είναι αυτό που εκτόξευσε την αγορά διαμαντιών. Αναλυτές εικάζουν πως ο κόσμος - τουλάχιστον όσοι διαθέτουν την απαραίτητη οικονομική δυνατότητα - έχει βρει καταφύγιο στις αγορές και δη στα διαμάντια σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από τον εφιάλτη του κορονοϊού και τη μιζέρια των lockdown. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που φαίνεται να ευνοεί την αγορά πολύτιμων λίθων είναι η δραματική πτώση στα ταξίδια.
Πως η πτώση στον τουρισμό ευνόησε τα διαμάντια
Σημειώνεται πως μέχρι το 2019 ο τουρισμός ήταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της βιομηχανίας διαμαντιών, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές διοχέτευαν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους σε ταξίδια, διακοπές και κάθε είδους εξορμήσεις. Ωστόσο, τόσο ο φόβος του κορονοϊού όσο και τα περιοριστικά μέτρα έκαναν τους καταναλωτές να αποφύγουν τα ταξίδια και να διαθέσουν μέρος του εισοδήματός τους στις αγορές πολύτιμων λίθων.
Μάλιστα, οι διαδικτυακές πωλήσεις διαμαντιών σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ίσως κάποιοι θέλησαν με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίσουν τις οικονομίες τους, αφού τα διαμάντια δεν χάνουν εύκολα την αξία τους.
Σύμφωνα με την Ημερησία, η αύξηση στην αγορά διαμαντιών καταγράφεται σε μεγάλες αγορές. Ωστόσο, στην Ελλάδα η αγορά κοσμήματος έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία από το ΕΒΕΠ κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου, το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων κατέγραψε πτώση τζίρου 48%, σε ετήσια βάση.