Διαγωνισμός για το logo του Mετρό Θεσσαλονίκης
Η Ελληνικό Μετρό προχωρά σε διαγωνισμό με αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος εμβλήματος (λογότυπο), το
οποίο θα αποτελέσει το διακριτό σήμα του μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Το απεικονιστικό σήμα που θα προταθεί, θα πρέπει
να συνάδει ως προς τα χαρακτηρι στικά του με το αντίστοιχο σήμα του Μετρό της Περιφέρειας Αττικής.
Το λογότυπο πρέπει να είναι εύληπτο, να έχει διακριτό και πρωτότυπο χαρακτήρα και να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού. Θα
απονεμηθούν τρία χρηματικά βραβεία στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις. Το πρώτο βραβείο είναι ύψους οχτώ χιλιάδων ευρώ (8.000), το δεύτερο τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000) και το τρίτο δύο χιλιάδων ευρώ (2.000). «Στα εν λόγω ποσά δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ 24%, τον οποίο θα καταβάλει η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στην περίπτωση που ο δικαιούχος
είναι επαγγελματίας, φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εντάσσεται σε καθεστώς ΦΠΑ», αναφέρεται στην προκήρυξη.
Προσφορές υποβάλλονται μέχρι τη Δευτέρα 22 Απριλίου και ώρα 11:00 π.μ.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι, ένα υπό κατασκευή, υπόγειο αστικό σύστημα μεταφοράς σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη. Θα είναι το πρώτο αυτόματο σύστημα μετρό, δηλαδή χωρίς οδηγούς, στην Ελλάδα.
Η γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Νέα Ελβετία (βασική γραμμή), καθώς και η προέκταση 25ης Μαρτίου - Μίκρα, βρίσκονται υπό κατασκευή. Η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του, τον Νοέμβριο του 2024 η βασική Γραμμή 1, και την άνοιξη του το 2025 η επέκταση της Καλαμαριάς της Γραμμής 2.
Το έργο παρουσίασε πολυετείς καθυστερήσεις, λόγω διακοπής των εργασιών κατά περιόδους λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας τη δεκαετία του 2010, λόγω χρεωκοπίας δύο διαδοχικών (με διαφορά λίγων ετών) εταιρειών κατασκευής του έργου, αλλά κυρίως λόγω των διαρκών αλλαγών στο σχεδιασμό του έργου εξαιτίας εκτεταμένων αρχαιολογικών ανασκαφών στο υπέδαφος, καθώς και συνεπακόλουθων μακροχρόνιων διαδοχικών προσφυγών στη δικαιοσύνη λόγω των αρχαιοτήτων.