Δεμένα στα λιμάνια τα πλοία στις 22 και 23 Οκτωβρίου - Απεργία της ΠΝΟ
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσποσπονδία (ΠΝΟ) προχωρά σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία.
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 22 και 23 Οκτωβρίου, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) κήρυξε διήμερη απεργία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσποσπονδία (ΠΝΟ) προχωρά σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία μετά τη συνάντηση που είχε με την διοίκηση του ΣΕΕΝ (ακτοπλόοι). Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) ακτοπλοϊκών οχηματαγωγών επιβατικών διεθνών πλόων και κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ
«Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025. Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων», αναφέρει αρχικά σε ανακοίνωση της η ΠΝΟ.
Και συνεχίζει: «Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία»