Δείτε το ηλεκτρικό Hyundai των 600 ίππων να κάνει drift
Μπορεί το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 N να κάνει drift; Ο νονός του αθλήματος Keiichi Tsuchiya, το τολμά με θεαματικά αποτελέσματα.
Δεν αρκεί η οικονομία και η οικολογική ευαισθησία για να προχωρήσει κάποιος στην επιλογή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πολλοί υποψήφιοι αγοραστές δεν είναι πεπεισμένοι ότι ένα μοντέλο που κινείται με μπαταρίες μπορεί να προσφέρει την ίδια αίσθηση απόδοσης, την ίδια διασκέδαση, την ίδια αίσθηση, που δίνει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά και από την πλευρά τους προσπάθησαν να προσελκύσουν αυτούς τους πελάτες με συναρπαστικά και εστιασμένα στην απόδοση της δύναμης μοντέλα. Δείτε για παράδειγμα το εντυπωσιακό Tesla Model S Plaid. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι το sedan EQS της Mercedes-Benz με το εντυπωσιακό ταμπλό. Η Hyundai κάνει το ίδιο με το SUV, Ioniq 5, παρουσιάζοντάς το με μία παραλλαγή υψηλών επιδόσεων «N» .
Σε αυτή την έκδοση, το Ioniq 5 N, αποδίδει περίπου 600 ίππους από τους δύο κινητήρες του, που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 84 kWh. Αυτές οι προδιαγραφές είναι εντυπωσιακές για ένα SUV, αλλά πέρα από τα στοιχεία απόδοσης, διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά που βοηθούν στην επιπλέον βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας, που προσφέρει . Υπάρχει μια λειτουργία «N Grin Boost», η οποία δίνει ώθηση 40 ίππων για έως και 10 δευτερόλεπτα, ενώ υπάρχει επίσης ένα χαρακτηριστικό που ονομάζεται «N Drift Optimizer» το οποίο προσομοιώνει το «χτύπημα» του συμπλέκτη για να ξεκινήσει ένα drift. Το σύστημα αναλύει πολλές παραμέτρους για να διατηρήσει την επιθυμητή γωνία πλαγιολίσθησης.
Το ίδιο σύστημα το έχουμε και σε άλλα μοντέλα στο παρελθόν (η νέα Mustang, για παράδειγμα, έχει «φρένο drift») αλλά η Hyundai ανέβασε το παιχνίδι στο επόμενο επίπεδο. Για να δείξει πόσο καλό είναι το σύστημά της προσκάλεσε τον «Drift King» Keiichi Tsuchiya να πάρει το Ioniq 5 N για μια βόλτα στην πίστα;
Αν δεν τον γνωρίζετε, ο Tsuchiya θεωρείται ο νονός του drifting και τα κατορθώματά του στην κίνηση με το πλάι συνέβαλαν στην εξάπλωση της δημοφιλής αυτής κουλτούρας στην αυτοκίνηση. Ήταν συνιδρυτής του D1 Grand Prix, ήταν η έμπνευση πίσω από το δημοφιλές manga και anime Initial D, και μάλιστα έκανε ένα cameo στο Fast and Furious (Tokyo Drift).
Η Hyundai έδωσε στον Tsuchiya-san το… τιμόνι του Ioniq 5 N, κινηματογράφησε το όλο θέμα και το δημοσίευσε στο YouTube. Ο Tsuchiya παραδέχτηκε ότι ήταν η πρώτη του φορά που οδηγούσε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και η εμπειρία τον άφησε άφωνο. «Το πιο εκπληκτικό ήταν η ευκινησία, η οποία είναι αδιανόητη για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.200 κιλά», είπε ο Tsuchiya.
Μπορεί ο Tsuchiya να μην είχε τεράστιες γωνίες με πολύ καπνό, στο drift του αλλά το γεγονός ότι φαινομενικά απολάμβανε την εμπειρία μπορεί να είναι αρκετό για να πείσει μερικούς ανθρώπους, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίνουν διασκέδαση.
Πάντως προτού δώσουμε τα εύσημα στην Hyundai, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η Ford έκανε κάτι παρόμοιο πριν από μερικά χρόνια, όταν συνεργάστηκε με τον Πρωταθλητή της Formula Drift Vaughn Gittin για την κατασκευή ενός drift αυτοκινήτου Mustang Mach-E 1.400 ίππων . Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το Mach-E ήταν μοναδικό και το Hyundai Ioniq 5 N θα βγει σε μαζική παραγωγή σημαίνει ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει το προβάδισμα.